W123 Kytkin jäi aamulla pohjaan parkkipaikalla!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vieras

W123 Kytkin jäi aamulla pohjaan parkkipaikalla!!

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Nyt se myrkin lykkäsi. Ensimmäiset pakkaset yöllä ja auto yökkäsi heti.
Onko kenellekkään käynyt näin:
Lauantaina ajat autoa vielä niin, ei mitään vikaa havaittavissa.
Sunnuntai päivällä kun käynnistät auton parkkipaikalta ja painat kytkintä niin se jää pohjaan ei palaudu, ennekuin itse käsin sen palauttaa?? Eli kytkin ei toimi!

Yritetty korjata seuraavasti.
Yritetty pumpata kytkintä ja sen jälkeen ilmata kytkinputkia. Aluksi kytkin nestettä tuli ilman kanssa ulos. Loppu vaiheessa nestettä ei tullut ollenkaan ulos ilmausruuvista, ainoastaan ilmaa suhisi!!

Onko jarrunesteet ja kytkinnesteet samassa säiliössä? Koska itse en löytänyt pissapojan lisäksi muita säiliöitä konehuoneen puolelta, jos ei syylaria lasketa. Nestettä kuitenkin on hyvin tässä säiliössä.

Huutomerkki valo kojelaudassa alkoi palamaan aina jarruttaessa alkuviikosta.
Auto on w123 230E. Moottori taitaa olla tätä M102.

Mikä avuksi??

Paljon muuten maksaa lohkolämmittimen asennus tälläiseen autoon?
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

On käynyt. Yhteisen jarru-/kytkinnestesäiliön nestepinta on päässyt liian alhaiseksi. Siksihän se varoitusvalokin on siellä tuikkinut. Huolehdi, että se takaosakin nestesäiliöstä täyttyy, W115-korisessa itselleni kävi juuri samoin kuin sinulle, kun säiliön takaosan nestepinta oli päässyt menemään liian alhaiseksi. Huomaa säiliön väliseinä!

Kytkin on itseilmautuva, eli kun sinulla on tarpeeksi nestettä säiliössä, kytkinpoljinta vain edestakaisin, niin sieltä se kytkin taas löytyy! Tarkistapa, vuotaako järjestelmä, pakkasella tahtovat kytkimen työsylinterin huonot tiivisteet falskata. Toki kunnollinen ilmausproseduuri voi lopulta olla tarpeen, kokeilepa tuolta sivun ylälaidasta HAKU-toiminnolla hakea lisätietoja.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Nesteet pitää myös vaihtaa joskus. Sekaan kondensoituu vettä ja jäätyy pakkasella. Ilmataan: etujarrusatulasta letku kytkimen sylkkään, ruuvit auki ja pumpataan jarrua. Jarru työntää nesteen ja ilmakuplat ylös säiliöön. Neste on oltava uutta ja puhdasta.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Maton alus märkä?

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Kurkkaa vielä varmuuden vuoksi kuskin jalkatilan maton alle. Siellä saattaa olla se säiliöstä kadonnut jarruneste. Meidän 123:ssa vastaava oire tarkoitti kytkimen pääsylinterin uusimistarvetta :?
Terveisin
Tero
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kiitoksia paljon näistä tiedoista! Testaan tänään kun pääsen töistä! Palaan asiaan miten kävi!
Vastaa Viestiin