Lohkolämmitin W140 / V8-pataan?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Lohkolämmitin W140 / V8-pataan?

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Tietäjät! Taas tarvitaan apuja.
Eli kuka luotettava osaaja pulttaa kiinni lohkolämppärin 420S V8:iin Hesan alueella? Luin että joissain malleissa on ollu ongelmia lämppärin kanssa, lähinnä käynnistyksen yhteydessä... :shock:
Tarviiko olla jotain erityistä huomioitavaa asennuksen kanssa?
Ei tosiaan tarvita mitään ongelmapakettia autoon, ainoastaan toimiva lämppärisysteemi sisäpistokkeen kanssa. :!:
Onkohan kellään kokemusta V8:n kanssa tästä?
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Lämppäri

Viesti Kirjoittaja markku »

Katso sopivat tilkkeet tästä.

Vie Rollelle laitettavaksi.
S320L -97
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Lohkolämmmittin V 8 -pataan

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Itselläni oli sama onkelma ja kun tiedustelin asiaa, niin ainakaan omaan M119 -pataan ( 5 litraa) ei lohkolämppärin vastusta voi asentaa minnekkään järkevästi vaan Defalta tilataan erikseen 45 mm. alavesiletku -lämpöelementti. Mahtuu juuri ja juuri asennettavaksi, notta kiilahihna mahtuu pyörimään.
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Aattelinkin jotta kyllähän tässä saattais jotain pientä erikoisuutta olla tän 8:n kanssa. Kyseessä kun ei kuitenkaan ole yleinen 4-mukinen kattila...
Sen verran on elämä opettanu epäilemään, ettei kaikki aina näytä samalta kuin merkonomien tavoite-käyrissä. Vaikka "Moponetissä" palvelu pelaa ihan ok, niin silti eräs Auvo-poika siellä varaosatiskillä ei osannu kertoa mitään enempää kuin mitä löytyy netistäkin saman pajan sivuilta. Josko tähän tarvitaan jotain erikoisempaa niin sitten alkaa vituttaan tämä myyjien ammattitaito. :evil:
Joskus sitä vaan muki poksahtaa täyteen typeryydestä, varsinkin silloin kun tietoa pitää olla! :!:
Taidanpa pistää sinne s-postia ja kysyä, ensin ihan rauhallisesti... Minkähän hintainen se lämpöelementti on, noin suunnilleen?
Rollelta en ole vielä kysynyt asiaa, tarvii hoitaa sekin tässä joku päivä.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Re: Lohkolämmmittin V 8 -pataan

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Tapio R. kirjoitti:Itselläni oli sama onkelma ja kun tiedustelin asiaa, niin ainakaan omaan M119 -pataan ( 5 litraa) ei lohkolämppärin vastusta voi asentaa minnekkään järkevästi vaan Defalta tilataan erikseen 45 mm. alavesiletku -lämpöelementti. Mahtuu juuri ja juuri asennettavaksi, notta kiilahihna mahtuu pyörimään.
Ei mulla ainakaan ollut mitään onkelmia M119 4.2l myllyn lohkoon lämppäria asentaessa...
saefix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 01.10.2005 08:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lohkolämmitin W140 / V8-pataan?

Viesti Kirjoittaja saefix »

Järvisen Ekin pajalla Herttoniemessä osataan V8-lohkolämmitin homma erittäin mallikelpoisesti ja motonetistä löytyi oikea vastus helposti.
S500 Coupé -95
nautiskelua jalossa muodossa
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Eikös tuon kokoisiin koneisiin pidä laittaa jo vähintään kaksi vastusta, jos vesitilan prikkoihin laitellaan?
Kutonenkaan ei enää yhdellä vastuksella pärjää, jos siis oikein edes vähän yritetään lämmittääkin... :roll:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Moi
Itselläni on asennuksessa tuo defa systeemi ensiviikolla, voin laittaa kokemuksia Autokulta Oy.sta Pitäjänmäeltä, ainakin aijemmat työsuoritukset on onnistuneet hyvin, mutta kun homma on tehty laitan fiilikset tulemaan.

T: W220/S500
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

Mulla ainakin Veholla tyrkkäsivät SL 500:n V8:aan lohkolämmittimen kiinni, eli siis mahtui ainakin tässä mallissa paikalleen. :wink:
Viimeksi muokannut SL500A, Ke 21.12.2005 21:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

Ari66 kirjoitti:Eikös tuon kokoisiin koneisiin pidä laittaa jo vähintään kaksi vastusta, jos vesitilan prikkoihin laitellaan?
Kutonenkaan ei enää yhdellä vastuksella pärjää, jos siis oikein edes vähän yritetään lämmittääkin... :roll:
Tuota minäkin olen vähän ajatellut, V8-miehenä. :lol: Mutta eikös asiaa auta yksinkertaisesti se, että lämmittää vain "normaalia" pidempään?
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

SL500A kirjoitti:Tuota minäkin olen vähän ajatellut, V8-miehenä. :lol: Mutta eikös asiaa auta yksinkertaisesti se, että lämmittää vain "normaalia" pidempään?
Viikon.... jotta ehtii lauhempaa keliäkin väliin.... :roll:
Ja riippuu vielä pakkasestakin...


Neloseen yksi vastus.
Kutonen tarvitsee kaksi vastusta.
Kasi tarvitsee kaksi tai mielellään kolme.
V12:kin pärjännee kahdella tai kolmella, en tiedä kun ei ole kokemusta tai tietoa vesitilasta ja lohkon koosta verrattuna kutoseen tai kasiin.
(Ja ei vastakinausta please, sillä tämä nyt vaan sattuu olemaan fakta Suomen talvessa).

Kerrostalo-olosuhteissa tulee ongelmia kahden tai useamman vastuksen kanssa.
Lämmitystolpan sulake ei välttämättä riitä enää sisätilalämmittimelle.
Mutta pääasia on se, että kone on lämmin. Kuski joutaa värjöttelemäänkin ja rapailemaan laseja.

Webasto/Eperspächer/tms. polttoainelämmitin olisi paras vaihtoehto.
Kallis, mutta toimiva.
Ja erittäin suositeltava varsinkin, jos aikoo autoa pitää useamman vuoden.
Eikä enää kovin kalliskaan, jos pitää olla useampi vastus ja niille vielä haaveilee kello-ohjausta ja sisätilalämppäriä, sillä polttoainelämmitin lämmittää sisätilatkin samalla.

Joitain tehokkaita letkulämmittimiäkin on ollut takavuosina tarjolla ja toimivat erinomaisesti nekin, jolloin pärjäisi yhdellä lämppärillä.
Mutta itse henk. koht. en ole seurannut nykykehitystä, joten en osaa suositella tänä päivänä yhtään merkkiä tai mallia letkulämmittimeksi.
Joku muu ehkä osannee ?

Aikojen alussa letkulämmitintä pidettiin tehottomana, mutta ainakin kultaisella '80 -luvulla oli saatavilla erittäin toimivia järjestelmiä.
Ehkä vieläkin, en tiedä.
Itse kun lämmittelen Webastolla....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Ehkä vieläkin, en tiedä.
Itse kun lämmittelen Webastolla....[/quote]

Itse ajattelin ihan samaa vaihtoehtoa mutta soitin kahteen paikkaan ihan normaalisti, kummassakin maahantuojan suosittelemassa paikassa pyydettiin oikein johtajaa aina puhelimeen hinnoittelun suhteen.

Mutta oli niin töykeän läveää palvelua, etten jaksanut jatkaa siitä eteenpäin se kauko-ohjattava webasto oli asennettuna 2300e, ajattelin etten jaksa noita lihottaa ja saahan sen sitten asennettua jos joku joskus ottaisi rahani, kuten se kuuluu ottaa :-) hymyssä suin.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Hyviä vinkkejä! Mitkähän oli ne paikat joita maahantuoja suosittelee? Itse olen tottunu siihen jotta asiakaspalvelussa ei pöyhkeillä maksavalle asiakkaalle, ellei asiakkaalla satu olemaan ns. "venäläinen asenne".
Kumpi tahansa sen aloittaakin, niin maan pinnalle tullaan nopeesti kun kohdalla ovat. Tittelit ei siinä paina, asiat asioina. :!: Ei meinaan huvita edes soittaa niihin paikkoihin...
Jameri, kokemukset on aina hyviä luettavia joten pistä viestiä palstalle!

Pitääkös ne vastukset pukkaa kiinni samaan aikaan vai voikos tehdä ns. mielenmuutoksen ja asennuttaa toisen lisää? Mulla kun on just toi kerrostalon mukavuus. Sisälämppärin tahtois kuitenkin paikalleen. 8)

Maahantuojalle kannattaa pistää viestiä noista kahdesta firmasta, josko ovat saaneet aikaisemminkin vastaavaa palautetta. Voi vähentyä huomattavasti se "automaattinen leiväntulo" tuollaiseen asennevammaan.
Viimeksi muokannut Juselius, To 22.12.2005 01:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Käyn myös siellä Järvisen Ekin pajalla kysymässä.
Juttelin isännän kanssa syksyllä kun SEC oli alustapesussa siinä naapurissa, samassa kerroksessa vastapäätä, missä tekevät muuten pohjan massauksiakin.
Montako tuntia asennus ottaa, entä hintaa? Laatu on tietysti tärkeintä! :!:
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
saefix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 01.10.2005 08:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja saefix »

Montako tuntia asennus ottaa, entä hintaa? Laatu on tietysti tärkeintä! :!:[/quote]


Riippuu paljonko hitsipillillä joutuu "leikkimään" kun ruosteinen tulppa ei suostu irtoamaan moottorin kyljestä, mutta tässä kohtaa meni 4 tuntia ´a 55 €.
Motonetin Defa-vastus ja johtosarja (ilman sisätilan haaroitusta, sillä raaka karju kestää pakkastakin) n. 100 €.

Sitten päälle tulee vielä uudet jäähdytysnesteet..
S500 Coupé -95
nautiskelua jalossa muodossa
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Ari66 kirjoitti:Eikös tuon kokoisiin koneisiin pidä laittaa jo vähintään kaksi vastusta, jos vesitilan prikkoihin laitellaan?
Kutonenkaan ei enää yhdellä vastuksella pärjää, jos siis oikein edes vähän yritetään lämmittääkin... :roll:
Siltä on kyllä vähä tuntunut, kun on ollut näitä kovempia pakkasia.
Mutta kun haluais pitää sen sisälämppärin ja kerrostalon tolpassahan tua nököttää joka aamu...
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

Itsellä vain yksi lohko 5-litran V8-koneessa. Tänä aamuna -13 astetta :mrgreen: pakkasta, annoin lämmetä reilut kolme tuntia ja kyllähän moottori oli siitä lämmennyt, kun konepellin alle kurkisti. :D

Eli jos on aikaa, niin täyttä pötypuhetta nuo että "V8:ssa pitää olla neljä lohkolämmitintä". :shock:
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

SL500A kirjoitti: Eli jos on aikaa, niin täyttä pötypuhetta nuo että "V8:ssa pitää olla neljä lohkolämmitintä". :shock:
Niin... ei kai se neljää tarvitse...
Ja aikakin on tosiaan suhteellista.
Mutta jos ajatellaan asiaa kohtuullisen tunnin-kahden lämmitysajan kautta (esim. monissa tolpissa on kahden tunnin kellolaite), niin siinä ajassa olisi hyvä saada mottia lämpimäksi.

Webastohan esim. nostaa moottorin lämpötilan jo melko mukavaan +70 ºC -asteeseen alle tunnissa (tosin tehokin on 5,2 kW), johon taas lohkolämppärillä -varsinkaan yhdellä- on todella vaikea päästä ulkotiloissa tuulessa ja varsinkaan, jos lisäefektinä on jonkinmoinen pakkanen.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
sheme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: To 11.03.2004 07:29
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja sheme »

Ari66 kirjoitti:Ehkä vieläkin, en tiedä.
Itse kun lämmittelen Webastolla....
jameri kirjoitti: Itse ajattelin ihan samaa vaihtoehtoa mutta soitin kahteen paikkaan ihan normaalisti, kummassakin maahantuojan suosittelemassa paikassa pyydettiin oikein johtajaa aina puhelimeen hinnoittelun suhteen.

Mutta oli niin töykeän läveää palvelua, etten jaksanut jatkaa siitä eteenpäin se kauko-ohjattava webasto oli asennettuna 2300e, ajattelin etten jaksa noita lihottaa ja saahan sen sitten asennettua jos joku joskus ottaisi rahani, kuten se kuuluu ottaa :-) hymyssä suin.
Soitappa piruuttaan jonkin muun merkin osalta ja kysy sille hintaa, sitten rupeet kyselemään hintaeroa, mikä siihen Merkkeriin nyt maksaa niin paljon?? :wink:

Forssassa maksoi AD-autopaikassa 1450 €, alennuksella 1350 € (5,2 kw) Webasto Audi Coupeen.
MB 220 E CDI -15 (W212)
MB 500 SEC -93 (C140)

Ex:
MB 300 E -90 (W124)
MB VITO 118 CDI -01 (W638)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3493
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Ari66 kirjoitti: Joitain tehokkaita letkulämmittimiäkin on ollut takavuosina tarjolla ja toimivat erinomaisesti nekin, jolloin pärjäisi yhdellä lämppärillä.
Mutta itse henk. koht. en ole seurannut nykykehitystä, joten en osaa suositella tänä päivänä yhtään merkkiä tai mallia letkulämmittimeksi.
Joku muu ehkä osannee ?
Meillä taitaa olla bäksterissä 1500W:n letkulämppäri ja kyllä tuo reilun neljän litran kokonen valurautamöhkäle tuntuu sillä lämpiävän aika näppärästi. Se on sitte tietysti eri juttu, et kuinka helposti tommosen saa auton konehuoneeseen asettumaan ja vielä siten et vapaa kierto pääsee kunnolla toimimaan.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

[

Soitappa piruuttaan jonkin muun merkin osalta ja kysy sille hintaa, sitten rupeet kyselemään hintaeroa, mikä siihen Merkkeriin nyt maksaa niin paljon?? :wink:

Forssassa maksoi AD-autopaikassa 1450 €, alennuksella 1350 € (5,2 kw) Webasto Audi Coupeen.[/quote]

Hyvä vinkki koetan tuota :-)
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Defa lohkolämmitin asennettu ja sisätilanpuhallin, en tiedä miten sen pitäisi lämmittää konetta mutta tuossa 5ltr pannussa autonoma lämpömittari näytti +40c tuollaisena järkyttävän kylmänä -1c aamuna .-) ja lämmitysaika oli 3 tuntia
T: J
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13603
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Autohuolto Hannu Teitto asensi Defa-lohkolämmittimen E420 1993 mersuuni viime viikolla. Tulppa lähti nätisti auki, ja lämppärin asennus ei olisi helpolla onnistunut ilman Defan omaa avainta, sen verran hankalassa paikassa kuulemma oli. Purkaa piti luonnollisesti pohjamuovi sekä lisäksi kallistuksenvakaaja.

Vastus oli sama mitä yleisesti mersuissa käytetään.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin