280SE nokat myös kulutustavaraa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Pyra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 30.10.2003 11:56
Paikkakunta: Loppi

280SE nokat myös kulutustavaraa

Viesti Kirjoittaja Pyra »

Moi
Onko muilla ko. nokkien kanssa ollut ongelmia. Itseltäni on kertaalleen
vaihdettu sekä imu- että pakonokka ja nyt olis taas imunokan vuoro.
Oma arvioni on öljypumpun kuluneisuus tai pumpun paineenrajoitusventtiilin jumittuminen (päästää öljyn takaisin alakertaan-> pienillä kierroksilla ei yläkerta saa öljyä). Voi myös olla tukos venttiilin seuraajien "säätökuulassa"
josta öljy pääsee nokille. :?:
SEKKIMIES

ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Normaali ilmiö, mikäli öljypumppu on väljä ( siihen saa myös korjausarjan, ja sen voi vaihtaa alakautta). Ensi apua saa myös "säätämällä" sen paineenrajoitusventtiilin jousta.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14217
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Niinhän nuo sanoovat, jotta M110 on aika herkkä vanhemmiten naputtamaan. Itselläni se oli muistaakseni imunokka, joka on enempi kulunut, ja nakutus on melkomoinen. Itse en ole keppiä nähnyt, vaan luotan korjaajan sanaan....
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Timo L. kirjoitti:Niinhän nuo sanoovat, jotta M110 on aika herkkä vanhemmiten naputtamaan. Itselläni se oli muistaakseni imunokka, joka on enempi kulunut, ja nakutus on melkomoinen. Itse en ole keppiä nähnyt, vaan luotan korjaajan sanaan....
itelläkin tuo imunokka naputtaa aikalailla.. kakkosen nokka on kulunut kuopalle... ja nelonenki on selvästi kulunut... kl-varaosissa imu nokan ovh oli muistaakseni noin 520e keinuvivut päälle... ite totesin hyväksi konstiksi käyttää autoa hetki käynnissä ilman venttiilikoppaa... näkee että tuleeko öljyä tyhjäkäynnillä... joka nokalle on pieni öljyreikä kannessa... ketju vain roiskii öljyä aikalailla... 8) tästä voi todeta että m110n noka on kulutustavaraa... onneksi suhtkoht helppo vaihtaa...
Vastaa Viestiin