Ajelimpa eilen (työn puolesta) kehä kolmosella satalankun perässä, jonka katolla oli joku keltainen muovilkyltti, jossa luki taxi.
Tuli vaan mieleen, että kuinka paljon noita w124:sia löytyy vielä suomessa taxina ja paljonkohan tuossa yksilössä oli jo mittarissa.. 50000km, mutta kolmekertaa pyörähtäny
Ainakin maakunnissa olen nähnyt jonkun verran jälkituotua pahvikylki-W124:ää taksissa. Useasti malliston huipulta ja hyvillä varusteilla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Eikös niitä näe päivittäin takseina. Tänäänkin kaksi kappaletta bongattu pääkaupungin puolella. Ja viime viikolla jälleen silberblaun värinen W123 300 D -83 taksikyltti katolla
Kyllä niitä näkee joo vielä jonkin verran. Eikös Haminassa ole vielä se W123 lang:kin. Ajaa Stadin ja rajan välii ahkeraan.
Jouluna näin 115 Langin taxina Pärnussa Virossa.
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Tabuli kirjoitti:Ajelimpa eilen (työn puolesta) kehä kolmosella satalankun perässä, jonka katolla oli joku keltainen muovilkyltti, jossa luki taxi.
Tuli vaan mieleen, että kuinka paljon noita w124:sia löytyy vielä suomessa taxina ja paljonkohan tuossa yksilössä oli jo mittarissa.. 50000km, mutta kolmekertaa pyörähtäny
Monella Taxi-yrittäjällä on vara-autona vanhempi W124 jota käyttävät kun uudempi työkalu on huollossa tai remontissa. Ei tule kalliita seisonta päiviä kun varsinainen työkalu on huollossa.
Nykyinen autonikin on entinen vara-auto josta oli maininta oikein rekisteriotteessakin, että auto on luvanvarainen vara-auto.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
Terho P kirjoitti:ei täälä pohjammaalla kovin useen näe semmosta ihmettä enkä edes tiedä koska olisin nähny taksissa viimeksi alle -95vm auton
No ei kyllä pahemmin Oulussakaan, mutta etelän Kaupungeissa tuntuu olevan ainakin Helsinki Vantaa aluella. Tuo nykyiseni on ollut Vantaalla vara-autona.
Kesällä tuli Helsingissäkin nähty pari W124:sta taxina
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
Satuitko näkemään, oliko minkä paikkakunnan pirssi ? Tshadin jopa ?
K; Wade
Leka kirjoitti:Eikös niitä näe päivittäin takseina. Tänäänkin kaksi kappaletta bongattu pääkaupungin puolella. Ja viime viikolla jälleen silberblaun värinen W123 300 D -83 taksikyltti katolla
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Tallinnassa työn puitteissa käyneenä n. 110 kertaa olen suurimmaksi osaksi istunut 124;sen penkeillä mutta myös 600 SEL W140:llä on liikuttu. Se on juhlaa se.
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Moro!
Jep, Vantaalla vara-autona. Itse asiassa tiedän auton jo viime vuosikymmeneltä. Auto kuului silloin Vehon henkilökunnan jäsenelle ja isäpappakin oli ko. autoa joskus lähes ostamassa. Pirun hieno peli
Porista löytyy yksi w124:n taksina. Tämä valkoinen VM.88 on ainakin bongattu ajossa noin kuukausi sitten. Autosta oli juttua paikallislehdessä varmaan viisi vuotta sitten, ja silloin mittarissa oli jotain miljoona+ kilometriä. Auton ulkoinen habitus kaipaisi jo pientä ehostusta.
Lahdessa bongasin toissa viikolla 124:n taksitolpalla, Päijät-Hämeen keskussairaalassa. Kävin heittämässä sinne duunikaveria. Pois lähtiessä auto oli jo tolpalta lähtenyt, tarkoitus kun oli mennä kuskia jututtamaan
Auto oli väriltään sellainen vaalea shamppanja tms., muovihelmoilla..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
Helsingissä satakaksnelosia tosiaan riittää.
Yhtä taksimiestä jututin, niin kertoi olevan hyvin tavallista, että haetaan Saksasta käytetty 124 ja otetaan täällä taksikäyttöön.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Ari66 kirjoitti:Helsingissä satakaksnelosia tosiaan riittää.
Yhtä taksimiestä jututin, niin kertoi olevan hyvin tavallista, että haetaan Saksasta käytetty 124 ja otetaan täällä taksikäyttöön.
Tuntuu minusta aika fikuslta vaihtoehdolta (vaikka en omaakaan kokemusta taksialalta). Pääomaa paljon vähemmän kiinni kuin uudessa jne. En tiedä sitten, mikä on todellisuus? Ainakaan ulkoisesti (siis kori/sisustus) ei moni näkemäni 124-taksi uutta häpeä - tietenkin poislukien muutamat rotta-yksilöt (kaiketi vara-autoja).
Mitä itse pääaiheeseen tulee: olen itsekin viime vuoden aikana huomannut pk-seudun liikenteessä hienoista kasvua W124-taksien määrässä.
OT: Muutamaan otteeseen olen nähnyt jopa typ44 Audi 100:n taksina. Ilmeisesti senkin tehtävä on toimia vara-autona.
Ari66 kirjoitti:Helsingissä satakaksnelosia tosiaan riittää.
Yhtä taksimiestä jututin, niin kertoi olevan hyvin tavallista, että haetaan Saksasta käytetty 124 ja otetaan täällä taksikäyttöön.
Tuntuu minusta aika fikuslta vaihtoehdolta (vaikka en omaakaan kokemusta taksialalta). Pääomaa paljon vähemmän kiinni kuin uudessa jne. En tiedä sitten, mikä on todellisuus? Ainakaan ulkoisesti (siis kori/sisustus) ei moni näkemäni 124-taksi uutta häpeä - tietenkin poislukien muutamat rotta-yksilöt (kaiketi vara-autoja).
Mitä itse pääaiheeseen tulee: olen itsekin viime vuoden aikana huomannut pk-seudun liikenteessä hienoista kasvua W124-taksien määrässä.
OT: Muutamaan otteeseen olen nähnyt jopa typ44 Audi 100:n taksina. Ilmeisesti senkin tehtävä on toimia vara-autona.
Ei pidä yleistää, että vara-autot olisivat rotta-yksilöitä. Ei pidä paikkaansa ainakaan omani kohdalla. Taxi-yrittäjä on hoitanut ja huoltanut autoa kuin perheenjäsentä. Auto ei uudelle häpeä on virheetön sisusta eikä ruostetta missään ja maalipinta tosiaan kiiltää. Ja auto on Suomiauto. On ollut yrittäjän omassa käytössä ja tarvittaessa vara-autona. Kyllä auton pitäjiä on monenlaisia.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
Arto S kirjoitti:Ei pidä yleistää, että vara-autot olisivat rotta-yksilöitä. Ei pidä paikkaansa ainakaan omani kohdalla. Taxi-yrittäjä on hoitanut ja huoltanut autoa kuin perheenjäsentä. Auto ei uudelle häpeä on virheetön sisusta eikä ruostetta missään ja maalipinta tosiaan kiiltää. Ja auto on Suomiauto. On ollut yrittäjän omassa käytössä ja tarvittaessa vara-autona. Kyllä auton pitäjiä on monenlaisia.
Meinasin lähinnä juuri toisin päin: rotta-yksilöt lienevät vara-autoja . Ei siis, että kaikki vara-autot olisivat rottia, vaan että rotat olisivat (lähinnä) vara-autoja.
Olin tuossa äsken puhelimessa ja kuulin, että Helsingissä oli tänään näkynyt hopea W124 sedan taksina. Vieläköhän se Paikkarin pystylamppu lang on ajossa? Eikös siitä ollut tähdellisissä kuva, vihreänä oli jossain hallissa? Lukee se ajettu kilometrimäärä siinä takaluukussa. Sillähän oli ajettu todella paljon.
Saksalaisessa youngtimer lehdessä oli jokin aika sitten kuvattu berliinissä W123:sia ja niitähän oli ajossa todella paljon. Siinä näkyi W123 takseja.
Pienessä Salon kaupungissakin liikkuu arviolta 90-mallinen W124 taksissa siinä määrin säännönmukaisesti, ettei liene vara-auto. Autossa lisäksi kiinni vanhat Suomi-tunnukset eli liekö taksiuraa takana jo toistakymmentä vuotta.