dansku kirjoitti:syötön säädöllä saa mukavasti lisää vääntöä alakierroksille, ja tehoa yläkierroksille, joka helpotaa jokapäivästä ajoa.
pumpun säädöllä saa 300d kulkemaan suunnilleen yhtä hyvin, kuin 200-230E. sinne niiden välimaastoon menee.
turbolla saa sitte jo paaaljon enemmän
No tämä ei kyllä koske 123-mallisarjan autoja Vai meinaatko, että pumpun säädöllä lähteen nollasta sataseen kymmenessä sekunnissa (vakio n.18sek.) ja huippua kelaisi lähes 190km/h
Vaparikoneen kun ahtaa jälkeenpäin niin olisi hyvä huolehtia asiallisesta voitelusta ja jäähdytyksestä. Alkuperäisessä 300turbodieselissä on esim. männän alapuolinen öljyvoitelu (jäädyttää mäntää). Homma on toteutettu pienillä suuttimilla jotka suihkuttavat öljyä männä alaosaan.
Niissä koneissa taisi olla jotain muitakin eroja mutta toi puuttuu ainakin tyystin vapariversiosta. Kannattaa ottaa selvää kuopista ennenku alkaa hosumaan. Tässäkin foorumissa on ollu esillä muutamia jälkiturbotettuja autoja joissa joku mäntä ei ole kestänyt rasitusta ja on särkynyt, ja ihan normaali ajossa.
Laita autoosi 200d:n perä ja vielä päälle pumpun säätö niin ainakin kiihtyvys kasvaa paljon paremmaksi.itselläni on tuo yhdistelmä tosin ilman pumpun säätöä toistaiseksi ja hyvin olen pärjännyt.
Syöttöä maltillisesti lisää+vetäviäkin kiekkoja hieman.
Pumpun ennakko kuntoon ja venat säätöön.
Tai sitten pumppu pajalle ja isommat elementit sisään, hyötysuhde nousee hieman...
Tämmösen kevyen turbotuksen eli vakiopumpusta kaikki irti+sopivan kokonen turbo ja kuuleri nii kestää vapari konekin ihan kevyesti. Jos se hajoaa niin ei ainakaan tehojen vuoksi.