

160 (166) hp riittää 0.4-0.5 ahtopaine kkk 26 ahtimella. Mulla on mosselmanin sarja jossa kyseisillä toimnepiteillä (0.5bar) tulee 175 hp ja 248Nm. Moottoriin ei tehdä mosselmanin sarjalla mitään muutoksia paitsi turbon öljyletku öljypohjaan.MeZe190 kirjoitti:No niin, <...>
Auto on katillinen vm.-90. Ja nuo mittausluvut ovat puristuspaineita. Enpä tiedä mitä tosta tarkempaan kertoisi, kerro mitä haluat tietää.hoitokoti kirjoitti:onkos toi sun autosi katillinen vai ei? itse törmäsin tohon katti asiaan kun tiedustelin asiaa konttorilta. mersuni on v 88 ja siihen joudun nyt asentamaan leiman ajaksi tuon katiskan. raja kulkee kuulemamma vuodessa 87 et vuodella heitti. perk. itsellä rupee auto olemaan melkeen nipussa kun vain tuo kansi pahvi saapuu vielä pultteineen italiasta niin päästään niputtamaan ja säätämään ruiskua kohilleen.. mutta kerros tuosta omasta projektistas vähän tarkemmin.
Puristus suhde on nyt vakio 9.1:1 ihan ookoo pienillä paineilla. Niin ja vielä kestävyydestä, yhdellä tutulla autossa paineet 1.7bar ja autossa esim. vakioloota ilman mitään vahvistuksia. Koneen sisälläkin on vain veivit ja männät vahvemmat, kuten tuttu sanoikin, kaikki kestää kun osaa käyttää. Mutta silti olen utelias mitä täällä ollaan mieltä ja nimenomaan onko kellään vastaavasta henk.koht. kokemusta.Jarno.v kirjoitti:Jos 1 barinkaan ahtoja meinasit niin männät+kanget vaihtoon, joko jostain alkup. turbokoneesta, PO-metal. kanget, takomännät tms. Halvimmat osat yleensä löytyvät juuri jostain alkup. tehokkaasta koneesta, esim. vanhat turbovolvot ovat suosittuja osien luovuttajia moniin autoihin, jos mitat saa täsmäämään. Puristus-suhde sinne 9:1 pintaan ja kunnon kansipahvi väliin.
Rekisteriotteesssa ei lue että VÄHÄPÄÄSTÖINEN vaan KATALYSAATTORI KÄYTETTÄVÄ LYIJYTÖNTÄ POLTTOAINETTA. Tämäkin asia on käyty läpi katsastusmiehen kanssa ja sanoi ettei tarvitse mitään erillisiä mittauksia, mittauksen voi tehdä vaikka konttorillapetska kirjoitti:Olikos se sun auto varmasti Ei VÄHÄPÄÄSTÖINEN jos siinä on jo katti niin varmaan on Vähäpäästöinen kun Ei vähäpäästöiseen vaaditaan katti 7/87vm alkaen ja 1.1.1991 sen jälkeen vtt pakokaasutestit
Puristusista sen verran et ne puristukset kannattaisi laskea vaikka nyt se tuntuu turhalta mut et voi kyllä vakio puristuksilla hevostella paineiden kanssa eli puristus suhde 8-8.5 pintaan ja kunnon männillä kun kerran joudut jo koneen auki käyttään...
Loppu pelissä kestävyys on sitten kaasuttajasta kiinni