Mitkä "laaturenkaita"?
Mitkä "laaturenkaita"?
Rengaskeskusteluissa puhutaan halpiksista ja laaturenkaista. Onko tässä laaturenkaat:
Continental
Michelin
Nokia
Goodyear
Bridgestone
Pirelli
Puuttuuko listasta joku merkki/ onko listassa ylimääräisiä merkkejä ja nyt puhutaan kesäkiekoista.
Continental
Michelin
Nokia
Goodyear
Bridgestone
Pirelli
Puuttuuko listasta joku merkki/ onko listassa ylimääräisiä merkkejä ja nyt puhutaan kesäkiekoista.
BF Goodrich, muistaakseni menestyny testeissä oikein hyvin.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Saksalainen Fulda oli kyseessä. Auto on rakennettu nimenomaan rengastestejä varten Fuldan, DC:n ja erään saksalaisen korkeakoulun yhteistyönä.mackj kirjoitti:Mites dunlopit. Ja eikö ne ollu kumhot jotka oli siinä exceleron alla ku ne sitä nopeus juttua testas.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Nokian on hyvä talvirengas. Nyt yksi talvi RSi:llä ajaneena olen edelleen erittäin tyytyväinen.Timo J kirjoitti:Puottaisin Nokian pois, liian pehmeä runkoinen raskaaseen autoon
Ja tilalle Toyo, niin kesä- kuin talvirenkaaksi.
Kesärenkaat molemmissa autoissa ovat Toyot. T1 ja Proxes 4. Hyviä molemmat. T1 vallan erinomainen sadekelin rengas. Vähän pehmeä kumiltaan vain, mistä seuraa aika nopea kuluminen. Proxes 4 on hyvä jos haluaa kestävyyttäkin.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Hyvä kun on näitä viisaampia ja parempi muistisia Jottei tule väärinkäsityksiä.Timo L. kirjoitti:Saksalainen Fulda oli kyseessä. Auto on rakennettu nimenomaan rengastestejä varten Fuldan, DC:n ja erään saksalaisen korkeakoulun yhteistyönä.mackj kirjoitti:Mites dunlopit. Ja eikö ne ollu kumhot jotka oli siinä exceleron alla ku ne sitä nopeus juttua testas.
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
TM 5/06
Tekniikan Maailman (5/06) kesärengastestissä kävi seuraavasti:
Rengaskoko: 205/55 R 16
Nopeusluokka: H
1. Vredestein Hi-Trac ( 9,1 / ei listahintaa)
+ vesiliirto ominaisuudet
+ jarrutus- ja sivuttaispito märällä
- ajettavuus kuivalla asfaltilla
2. Goodyear HyrraGrip ( 9,0 / 190,93€ )
+ vesiliirto ominaisuudet
+ ajomukavuus
- rengasmelu
3. Continental ContiPremium Contact 2 ( 8,8 / 215,33€ )
+ pito märällä asfaltilla
+ ajettavuus kaikissa olosuhteissa
- vesiliirto-ominaisuudet
4. Pirelli P7 ( 8,8 / 234,85€ )
+ ajettavuus märällä ja kuivalla asfaltilla
+ meluttomuus
- ajettavuus epätasaisilla teillä
5. Bridgestone Turanza ER300 ( 8,4 / 230,30€ )
+ sivuttauspito märällä asfaltilla
+ melu ja ajomukavuus
- pitkittäispito märällä asfaltilla
6. Nokian NRHi ( 8,4 / 222,00€ )
+ jarrutuspito märällä asfaltilla
- vesiliirron vastustuskyky
- sivuttaispito märällä asfaltilla
7. Michelin Energy ( 8,3 / 223,26€ )
+ meluttomuus ja ajomukavuus
- pito märällä asfaltilla
- vesiliirto-ominaisuudet
8. Dunlop SP Sport 01 ( 7,5 / 200,08€ )
+ kohtuulliset vesiliirto-ominaisuudet
- pito märällä asfaltilla
- ajettavuus märällä ja kuivalla
9. Barum Bravuris ( 7,4 / 146,40€ )
+ ajomukavuus ja meluttomuus
- pito märällä asfaltilla
- ajettavuus märällä ja kuivalla
10. Hankook Ventus Prime ( 6,8 / 142,46€ )
+ ajomukavuus
- ajettavuus märällä ja kuivalla
- pito kaikissa olosuhteissa
Rengaskoko: 205/55 R 16
Nopeusluokka: H
1. Vredestein Hi-Trac ( 9,1 / ei listahintaa)
+ vesiliirto ominaisuudet
+ jarrutus- ja sivuttaispito märällä
- ajettavuus kuivalla asfaltilla
2. Goodyear HyrraGrip ( 9,0 / 190,93€ )
+ vesiliirto ominaisuudet
+ ajomukavuus
- rengasmelu
3. Continental ContiPremium Contact 2 ( 8,8 / 215,33€ )
+ pito märällä asfaltilla
+ ajettavuus kaikissa olosuhteissa
- vesiliirto-ominaisuudet
4. Pirelli P7 ( 8,8 / 234,85€ )
+ ajettavuus märällä ja kuivalla asfaltilla
+ meluttomuus
- ajettavuus epätasaisilla teillä
5. Bridgestone Turanza ER300 ( 8,4 / 230,30€ )
+ sivuttauspito märällä asfaltilla
+ melu ja ajomukavuus
- pitkittäispito märällä asfaltilla
6. Nokian NRHi ( 8,4 / 222,00€ )
+ jarrutuspito märällä asfaltilla
- vesiliirron vastustuskyky
- sivuttaispito märällä asfaltilla
7. Michelin Energy ( 8,3 / 223,26€ )
+ meluttomuus ja ajomukavuus
- pito märällä asfaltilla
- vesiliirto-ominaisuudet
8. Dunlop SP Sport 01 ( 7,5 / 200,08€ )
+ kohtuulliset vesiliirto-ominaisuudet
- pito märällä asfaltilla
- ajettavuus märällä ja kuivalla
9. Barum Bravuris ( 7,4 / 146,40€ )
+ ajomukavuus ja meluttomuus
- pito märällä asfaltilla
- ajettavuus märällä ja kuivalla
10. Hankook Ventus Prime ( 6,8 / 142,46€ )
+ ajomukavuus
- ajettavuus märällä ja kuivalla
- pito kaikissa olosuhteissa
Entäs Kleber?
Mulla on alla, eikä valittamista...
Elämä ilman aitanpolulla hörisevää ässämersua on kuin pilvinen päivä.
HÄ? Eikö BF Goodrich ole ihan oma jenkkiläinen merkkinsä?jone77 kirjoitti:eli michelinin tekemä "halppis rengas"Juselius kirjoitti:BF Goodrich, muistaakseni menestyny testeissä oikein hyvin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Paku etuakselipaino yli 1500 kiloa, kesärenkaana Nokian NRZ ja talvirenkaana Nokian RSi. Kyllä minä olen ollut erittäin tyytyväinen kyseisiin tuotteisiin, jopa tuohon kesärenkaaseen, mihin mulla oli erittäin suuret epävarmuudet, mutta kyllä on ollut erinomainen rengas joka tilanteessa.Timo J kirjoitti:Puottaisin Nokian pois, liian pehmeä runkoinen raskaaseen autoon
Ja tilalle Toyo, niin kesä- kuin talvirenkaaksi.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
HÄ? Eikö BF Goodrich ole ihan oma jenkkiläinen merkkinsä?[/quote]
niin minäkin luulin tai voi ollakki alkujaan mutta kun soitin rengasliikkeeseen tänään iltapäivällä ni kysyin missä BF Goodrich on valmistettu kun hän esitteli että michelinin tekemä rengas niin kumisetä kertoi : joko ranskassa tai englannissa ( ei muistanu tarkalleen ) taidan laittaa BF :t ei ole pahan hintaisetkaan
niin minäkin luulin tai voi ollakki alkujaan mutta kun soitin rengasliikkeeseen tänään iltapäivällä ni kysyin missä BF Goodrich on valmistettu kun hän esitteli että michelinin tekemä rengas niin kumisetä kertoi : joko ranskassa tai englannissa ( ei muistanu tarkalleen ) taidan laittaa BF :t ei ole pahan hintaisetkaan
s124 250 d -91 ex w123 240 d -83 köyhällä ei oo varaa ostaa huonoa
Tilannehan taitaa tänä päivänä olla rengasmarkkinoilla se että "halparenkaat" ovat lähes poikkeuksetta jonkun suuren, tunnetun valmistajan omistuksessa. Michelin ja GoodYear taitavat olla suurimmat omistajat..ja jopa osa näistä "suurista tunnetuista" kuuluvat itseasiassa jomman kumman edellä mainituista omistukseen.
"Halpamerkeistä" taitaa Marangoni olla niitä harvoja joka ei (vielä) kuulu jonkun suuren emoyhtiön omistukseen.
Jossain oli talven mittaan esillä oikein taulukko siitä miten eri rengasvalmistajien keskinäset omistussuhteet menevät..ja kyllä se totta tosiaan siltä näytti että maailmassa on loppupeleissä vain muutama yritys joka pyörittää rengasbisnestä..vaikkakin siis tuotemerkkejä on huomattavan suuri määrä.
Mielestäni tässä on myös yksi syy joka tukee väitettäni siitä että rengasmarkkinoilta ei useinkaan voi saada tuotetta jossa yhdistyy "halpa ja hyvä". Jos ajatellaan että vaikkaka Michelin omistaa 5 eri tuotemerkkiä, premium-merkkinä yhtiön nimellä markkinoitava rengas, eli Michelin..ja sen alapuolella 4 toinen toistaa edullisempaa tuotemerkkiä. Näin ollen ei olisi juurikaan järkeä tehdä kaikista viidestä tuotemerkistä saman tasoisia, vaan monestakin syystä on järkevää säilyttää eri tuotemerkeillä erot sekä hinnassa että myöskin renkaan "hyvyydessä". Aivan samoin kuin esim autopuolella VAG-konserni säilyttää tietoisesti aika selkeän eron esim Seatin ja Audin välillä..Skodan ja Volkkarin sijoittuessa niiden välimaastoon..väittäisin että sama pätee myös rengasmarkkinoilla.
"Halpamerkeistä" taitaa Marangoni olla niitä harvoja joka ei (vielä) kuulu jonkun suuren emoyhtiön omistukseen.
Jossain oli talven mittaan esillä oikein taulukko siitä miten eri rengasvalmistajien keskinäset omistussuhteet menevät..ja kyllä se totta tosiaan siltä näytti että maailmassa on loppupeleissä vain muutama yritys joka pyörittää rengasbisnestä..vaikkakin siis tuotemerkkejä on huomattavan suuri määrä.
Mielestäni tässä on myös yksi syy joka tukee väitettäni siitä että rengasmarkkinoilta ei useinkaan voi saada tuotetta jossa yhdistyy "halpa ja hyvä". Jos ajatellaan että vaikkaka Michelin omistaa 5 eri tuotemerkkiä, premium-merkkinä yhtiön nimellä markkinoitava rengas, eli Michelin..ja sen alapuolella 4 toinen toistaa edullisempaa tuotemerkkiä. Näin ollen ei olisi juurikaan järkeä tehdä kaikista viidestä tuotemerkistä saman tasoisia, vaan monestakin syystä on järkevää säilyttää eri tuotemerkeillä erot sekä hinnassa että myöskin renkaan "hyvyydessä". Aivan samoin kuin esim autopuolella VAG-konserni säilyttää tietoisesti aika selkeän eron esim Seatin ja Audin välillä..Skodan ja Volkkarin sijoittuessa niiden välimaastoon..väittäisin että sama pätee myös rengasmarkkinoilla.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
BF Goodrich rynni tietääkseni vasta viime vuosina myös eurooppalaisille markkinoille... Eiköhän nk. jenkkirenkaat edelleen valmisteta rapakon takana... Nämä Michelin-kopiot sitten oletettavasti Michelinin tehtailla Euroopassa, Misukan rungolla ja kuviolla, eri nimi painetaan vain kylkeen. Edelleenkin olettaisin kyseessä olevan lähinnä hinnoittelun (Länsimaisessa markkinataloudessahan ei Michelinia voi halvalla markkinoida).
Mietinpähän tässä vain, tavallaan tuo eri myyntinimien käyttö saattaa vankistaa markkinaosuuksia, toisaalta taas liian samanlainen rengastyyppi saattaa syödä myyntiä juuri firman ykkösmerkiltä... No viisaammathan näitä laskee, pääasia että renkaat kehittyy ja hinnat laskee...
EDIT: luin jva:n kirjoituksen ja mielestäni loppuosa aika linjassa tämän kanssa. En tiedä montaako merkkiä Michelin valmistaa, mutta siinä tuli hieman selitystä tälle markkinointipoliitikalle mielestäni.
Eikös se mennyt niinkin että Barum valmistaa jotkut Nokianit Tshekissä ja osa Barumeista on tehty Suomessa? Vai menikö nyt merkit sekasin...
Mietinpähän tässä vain, tavallaan tuo eri myyntinimien käyttö saattaa vankistaa markkinaosuuksia, toisaalta taas liian samanlainen rengastyyppi saattaa syödä myyntiä juuri firman ykkösmerkiltä... No viisaammathan näitä laskee, pääasia että renkaat kehittyy ja hinnat laskee...
EDIT: luin jva:n kirjoituksen ja mielestäni loppuosa aika linjassa tämän kanssa. En tiedä montaako merkkiä Michelin valmistaa, mutta siinä tuli hieman selitystä tälle markkinointipoliitikalle mielestäni.
Eikös se mennyt niinkin että Barum valmistaa jotkut Nokianit Tshekissä ja osa Barumeista on tehty Suomessa? Vai menikö nyt merkit sekasin...
OK. Itse havaitsin NRH 205/65/15 renkaiden olevan väyryseen liian pehmeät.Antti V kirjoitti:Paku etuakselipaino yli 1500 kiloa, kesärenkaana Nokian NRZ ja talvirenkaana Nokian RSi. Kyllä minä olen ollut erittäin tyytyväinen kyseisiin tuotteisiin, jopa tuohon kesärenkaaseen, mihin mulla oli erittäin suuret epävarmuudet, mutta kyllä on ollut erinomainen rengas joka tilanteessa.Timo J kirjoitti:Puottaisin Nokian pois, liian pehmeä runkoinen raskaaseen autoon
Ja tilalle Toyo, niin kesä- kuin talvirenkaaksi.
Talvirenkaana Hkpl 4 on uutena ihan huippuluokkaa, mutta menettää ominaisuutensa aika pian, alkaa mm. huutamaan ja kulutuspinnan keskellä oleva yhtenäinen ( ei täysin lamelloitu) kantamaan jolloin pito loppuu. Sama velttorunkoisuus vaivaa myös talvipalloja.
Sitä en taas tiedä onko 1500 kg etuakselin omaavassa pakettiautossasi W-nopeusluokan rengas paikallaan, on varmaan varsinkin silloin kun tuo etuakselipaino tulee täyteen...
Nämähän on ihan mielipide asioita, kuka mistäkin tykkää. Itse en tykännyt nokian tuotteista ja ihan kokeeksi ostin Toyot, jotka ovat huomattavasti halvemmat kuin nokian ja tähän mennessä ovat ainakin toimineet minun mielestä paremmin.
Ehkä on väärin sanoa ettei Nokian renkaat olisi laatutuote, mutta lisätään nyt ainakin se Toyo sinne listaan.
Tästä on muuten puhuttu täällä jo aikojen alusta asti, moni on ollut sitä mieltä että nokialainen kesärengas on mersun alla nulju. Laatumerkki se silti, ominaisuuksiin ja rakenteeseen on varmasti uhrattu paukkuja.Timo J kirjoitti: OK. Itse havaitsin NRH 205/65/15 renkaiden olevan väyryseen liian pehmeät.
Talvirenkaana Hkpl 4 on uutena ihan huippuluokkaa
---
Ehkä on väärin sanoa ettei Nokian renkaat olisi laatutuote, mutta lisätään nyt ainakin se Toyo sinne listaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kyllä se näyttää olevan 225/55ZR17 101 W XL ja kuten sanoit, mielipide asioita ja tossa koossa se ainakin tuntuu pelaavan hyvin, kunhan vaan muistaa, ettei pidä liian pieniä paineita, mullakin se paine on 3,3-3,7 bar.Timo J kirjoitti:
Sitä en taas tiedä onko 1500 kg etuakselin omaavassa pakettiautossasi W-nopeusluokan rengas paikallaan, on varmaan varsinkin silloin kun tuo etuakselipaino tulee täyteen...
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Selailin noita BF Goodricheja kokoluokassa 235/60/16, eli W140:sen renkaita ja siellä ne oli testien mukaan muistaakseni Goodyearin kanssa kaksi ensimmäistä, parhaimmasta päästä. Hiljaisetkin vielä muun hyvän lisäksi...
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Nokian renkaat on itseasiassa mielenkiintoinen tapaus kun pohditaan sitä mitkä renkaat ovat "laaturenkaita" ja mitkä eivät.
Siitä ollaan kai aika laajasti yhtä mieltä että Nokian renkaat ovat talvirenkaiden osalta laaturenkaita, kesärenkaiden osalta mielipiteet taitavatkin sitten erota jonkin verran.
Eurooppalaisesti ajatellen Nokian kesärenkaat eivät taida lukeutua ihan premium-renkaisiin. Ainakin hinta vaikuttaa monesti juuri Euroopassa asettuvan alhaisemmaksi kuin vaikkapa Michelinin tai Continentalin jne jne.
Ominaisuuksista en oikein osaa sanoa mitään, koska omassa autossa on viimeksi Nokian kesärenkaat olleet alla useita vuosia sitten.
Olisin kuitenkin taipuvainen uskomaan että Nokian kesärenkaat saattaisivat tänä päivänä olla jossain määrin aliarvostettuja..ainakin jos arvostusta mitataan hinnalla. Eli toisinsanoen saattaisi hyvinkin olla että Nokian kesärenkaissa voi kuluttaja löytää tuotteen jossa hinta-laatu- ja ominaisuudet ovat hyvässä tasapainossa keskenään. Niinpä voisikin olla että Nokian kesärenkaat voivat olla muutakin kuin "vain" hintaansa nähden hyviä..
En tiedä..Nokian WR:t oli alla toissa talvena, ja kyllä ainakin ne tuntuivat erityisesti asfaltilla pelittävän valtavan hyvin, joten jos siellä kerran osataan tehdä toimiva "nopean ajon kitka", niin miksei sitten myös varsinaista kesärengasta?!
Siitä ollaan kai aika laajasti yhtä mieltä että Nokian renkaat ovat talvirenkaiden osalta laaturenkaita, kesärenkaiden osalta mielipiteet taitavatkin sitten erota jonkin verran.
Eurooppalaisesti ajatellen Nokian kesärenkaat eivät taida lukeutua ihan premium-renkaisiin. Ainakin hinta vaikuttaa monesti juuri Euroopassa asettuvan alhaisemmaksi kuin vaikkapa Michelinin tai Continentalin jne jne.
Ominaisuuksista en oikein osaa sanoa mitään, koska omassa autossa on viimeksi Nokian kesärenkaat olleet alla useita vuosia sitten.
Olisin kuitenkin taipuvainen uskomaan että Nokian kesärenkaat saattaisivat tänä päivänä olla jossain määrin aliarvostettuja..ainakin jos arvostusta mitataan hinnalla. Eli toisinsanoen saattaisi hyvinkin olla että Nokian kesärenkaissa voi kuluttaja löytää tuotteen jossa hinta-laatu- ja ominaisuudet ovat hyvässä tasapainossa keskenään. Niinpä voisikin olla että Nokian kesärenkaat voivat olla muutakin kuin "vain" hintaansa nähden hyviä..
En tiedä..Nokian WR:t oli alla toissa talvena, ja kyllä ainakin ne tuntuivat erityisesti asfaltilla pelittävän valtavan hyvin, joten jos siellä kerran osataan tehdä toimiva "nopean ajon kitka", niin miksei sitten myös varsinaista kesärengasta?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
nokialaiset ovat mielestäni oikein hyvät kesärenkaat, toimivat niin kuin pitääkin, mutta talvella eivät ainakaan minun autoisani ole toiminut, nykyäänkin tuossa ooppelissa on nokialaiset kakkoset alla ja pettymys oli suuri, mersussa olevat bridgestonen noranzat ovat olleet paljon paremmat. kesä kumeissa ei ollut valittamista taisivat olla nokian nrv:eet, suosittelen perusrenkaaksi, talveksi en kyllä ikuna enää nokialaisia hommaa... tämä on minun mieli piteeni, joillakin varmasti päinvastaisia kokemuksia
Mercedes-benz 200te
VW passat tdi -03
jawa 250cc -52
Honda CBR 1000f
VW passat tdi -03
jawa 250cc -52
Honda CBR 1000f
Minä olen ollut varsin tyytyväinen Nokian renkaisiin ja ensin NRZi ja nyt NRY jotka ovat tarkoitetut nimenomaan painaviin ja tehokkaisiin autoihin ja ovat siten todella jämäkät. Lisäksi Nokian ainoana mainostaa näissä otetunun huomioon uraiset tiet. Kestävät hyvin kilometrejä ja hyvä märkäpito myos kuluneena. Plussan myös muita vastaavia halvempi hinta.
Halparenkaista selkeästi paras on Kumho.
Halparenkaista selkeästi paras on Kumho.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
www.hakalaperformance.fi
-89 560 SEC
-93 BMW 740i V8 Shadow Line
-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
www.hakalaperformance.fi
-89 560 SEC
-93 BMW 740i V8 Shadow Line
-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws