
Sähköakkunan nostin...
Sähköakkunan nostin...
W124 -86. Elikkäs kuskin oven nostin näyttelee vahvoja hiipumisen merkkejä, eli ei ole enää kovin vauhdikas. Talvella saattaa jopa tarvita pientä avitusta. Kysymys kuuluukin; Onko nostimet samanlaisia, eli voisiko vaihtaa ¨heittämällä¨ esim. takaovesta ehdan pelin eteen? Vai voisiko ikkuna olla niin tiukka sovite, että margariini tiivisteurassa voisi saada vanhankin tuntumaan uudemmalta? 

W209 240CLK -04
S204 220CDI -11
Exät MB:t:
S204 180CDI -12
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
S204 220CDI -11
Exät MB:t:
S204 180CDI -12
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
En ole kuullut tuollaisista korjauskeinoista. Tosin en olekaan mikään sähköikkuna-asiantuntija, ainakaan mersujen... Mutta jos yhtään muistan miten kaverin W201:ssä kävi, niin korjaus on melkeinpä välttämätöntä, ehkä jopa vaihto. Eikä ollut ihan halvinta lystiä... Joku asiantunteva antakoon painavamman lausunnon. 

Re: Sähköakkunan nostin...
Voisi tosiaan olla mahdollista, että käsiveivillä ei jaksaisi ikkunaa veivata,Hannu V. kirjoitti: Vai voisiko ikkuna olla niin tiukka sovite, että margariini tiivisteurassa voisi saada vanhankin tuntumaan uudemmalta?
ja siinä moottorikin alkaa hyytyä...
Kokemusta on, että aikaa myöden lasikourut voivat kaivata voitelua.
Mutta koska en ole huolissani ovilasien kolestrooliarvoista, niin olen
käyttänyt moottoriöljyä tippakannusta - ja apu on tullut.
Voihan toki olla muutakin vikaa, mutta kannattaa aloittaa helpommasta ja
halvemmasta

1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Pätee ainakin yhtä hyvin tavallisiin mekaanisiin zyydemeihin.epk kirjoitti:se nostomekanismi tykkää ajan myötä "kuivua" , varsinkin sähköllä toimivissa.
eli kannattaa ekaksi purkaa verhoukset ja voidella koko mekanismi![]()
voi olla et joudut ottaa koko moottorin ym. pois että saat kunnolla voideltua
Olen yleensä n. kerran vuodessa ruiskutellut voiteluainetta (mitä milloinkin, usein spray) rattaille ja sinne tänne, ainakin mukavammin liukuu ylösalas.
Jostain syystä musta tuntuu että jenkeissä on "paremmat" sähkölasit. Ongelmia ei ole ikinä ollut. Tai paha nyt sanoa kun ei tälläkään hetkellä jenkkiä pihalla näy, mutta... Puolet väyrys-taxeista mitä olen ajanut on osoittanut temppuilua sähkönostimien osalta. Etenkin talvella. Tosin niitä varmaan käytetäänkin enemmän kuin tav. autossa mutta silti.
mulla on vähän samanlaisia huomiota sähkölaseista. voitelu auttaa usen ja sitten joskus on se u-kanaalitiiviste jotenkin viturallaan ja se ahistaa lasin kulkua.
kokemuksien mukaan (esim -60 Caddy ja nykyinen -85 GMC) jenkkien lasinnostimien moottorit on aikas tukevaa tekoa eikä ole koskaan tarvinnu esim moottoria vaihtaa.
kokemuksien mukaan (esim -60 Caddy ja nykyinen -85 GMC) jenkkien lasinnostimien moottorit on aikas tukevaa tekoa eikä ole koskaan tarvinnu esim moottoria vaihtaa.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Ja kaikista paras juttuhan näissä 50-, 60-lukulaisten Power windows´ssa on tietenkin nopeus!! Voihan olla näpelöityjäkin malleja, mutta useimmat mitä itse tiedän niin toimii kuin unelma. En kylläkään ole perehtynyt josko siihen aikaan ois käytetty kovinkin erilaisia releitä tai kytkimiä, asennettiinko diodeja jne...Ahti kirjoitti:kokemuksien mukaan (esim -60 Caddy ja nykyinen -85 GMC) jenkkien lasinnostimien moottorit on aikas tukevaa tekoa eikä ole koskaan tarvinnu esim moottoria vaihtaa.