124 250D öljynpaineet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

124 250D öljynpaineet

Viesti Kirjoittaja aseva »

Moro taas
Aimemmin kirjoittelin, kun paineet kuumalla moottorilla nollilla ja helvetinmoinen säklätys venttiilinnostimista. Sain varman tiedon kansipahvin vuodosta.

Nyt kansipahvi vaihdettu ja kansi oikaistu. Säklätys jatkuu kuumana ja paineet putoaa ajaessakin. Ei kuitenkaan aivan samalla mitalla, kun ennen kansiremppaa.

Vierimaa Haukiputaalta epäili pumppua tai suodattimen suodattimen jalan tukkoisuutta. Sen tarkistin ja kaikki OK. Voisiko olla muuta mahdollisuutta, kuin pumpun vika.

Jos jollain on VARMASTI kunnossa oleva kone tai pelkästään alakerta, niin voisi mailailla tai soittaa. Alkaa nimittäin pikkuhiljaa kypsyttämään omien romujen rassaaminen, kun olisi laskutettavaakin työtä jonossa..

Asko
0500-381061
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

Tuliko kansirempan yhteydessä vaihdettua nokkaketju, kiristäjä!? Kiertokangen laakeritkin kannattaa tarkistaa, nokan kunto onko kulmat kuluneet!? Nämä tuli äkkiseltään mieleen.
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Nokkaketju vaihdettu 150 th sitten, nokka-akseli virheetön. Laakereita ei tarkistettu, kun konetta ei purettu kokonaan.
Teki tuon vian suht. äkkiä. Muutamat asiantuntijat arvailleet öljypumpun kuntoa. Uusi tulossa.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

Kyllä toi nokkaketju kannattaa vaihtaa 50 tkm:n sisään, sillä vaihto suositus väli 200tkm. Laakerit kun kuluneet alkaa pitään räplättävää ääntä, joten ajattelin sitä mahdollisuutta.
ejla
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 17.06.2004 00:29

Re: 124 250D öljynpaineet

Viesti Kirjoittaja ejla »

[quote="aseva"]Moro taas
Aimemmin kirjoittelin, kun paineet kuumalla moottorilla nollilla ja helvetinmoinen säklätys venttiilinnostimista. Sain varman tiedon kansipahvin vuodosta.
/quote]

Onko moottorissa liikaa öljyä!?
Teettää juuri tuota, jos on. Missään nimessä ei saa olla ylärajan ylitse!
Kun kampiakselin vastapainot vatkaavat öljyä niin se menee vaahdoksi em. seurauksin!

Eki
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

karjis kirjoitti:Kyllä toi nokkaketju kannattaa vaihtaa 50 tkm:n sisään, sillä vaihto suositus väli 200tkm. Laakerit kun kuluneet alkaa pitään räplättävää ääntä, joten ajattelin sitä mahdollisuutta.
Missä kerrotaan vaihtoväli, en ole ikinä kuullutkaan, 500tkm vois olla lähempänä.
RED POWER IHC DT-358
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

Kukin vastaa ajelustaan viimekädessä itse, mutta vaihto suositusväli on 200000 km alkuperäisten ohjeiden mukaan.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Juu kyllä se vaihtoväli on 200tkm... mut eipä niitä monestikkaan vaihdeta kun on tuo urbaani legenda et kestää vetää nappilaudassa 500tkm :lol:
Itse tein ja säästin
jallu_ai
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Su 06.03.2005 14:54
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja jallu_ai »

karjis kirjoitti:Kukin vastaa ajelustaan viimekädessä itse, mutta vaihto suositusväli on 200000 km alkuperäisten ohjeiden mukaan.
Nämä ohjeet tulivat kaiketi savutusmittausten myötä. Ennen ei varsivaista vaihtoväliä ollut vaan tarkasteltiin ketjun venymää.
Vastaa Viestiin