300ce käyntiongelma...edelleen...
300ce käyntiongelma...edelleen...
Mistähän voisi etsiä vikaa kun vetää välillä seoksen laihalle ja sammuu silloin tällöin kaasua löysätessä esim. risteykseen ajettaessa...Vikaa ei aiemmin ole ollut.Autoon vasta vaihdettu uusi lukkosylinteri virtalukkoon mutta tuskin tuo asiaan vaikuttaa??Kone on 12 venttiilinen.
Viimeksi muokannut Vesku_1, Ke 28.06.2006 10:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mullakin tuota sammahtelua on tapahtunut muutaman kerran juuri risteykseen tultaessa kun kaasun nostaa tai hyppää kaasulta jarrulle nopeassa pysähdyksessä. Mistä päättelit että vetää seokset laihalle?
Itse lähtisin ensin hakemaan vikaa sytkäpuolelta. Tulpat, piuhat, virranjakaja, puola... Sitten lisäilmaluistin kimppuun, jos vaikka jumittaa. Sen tiedän että itselläni on virranjakajan kansi vaihtokunnossa, mistä johtuen sammuilee.
Seilaako tyhjäkäynti? Se voisi viitata lisäilmaluistin toimimattomuuteen...
Itse lähtisin ensin hakemaan vikaa sytkäpuolelta. Tulpat, piuhat, virranjakaja, puola... Sitten lisäilmaluistin kimppuun, jos vaikka jumittaa. Sen tiedän että itselläni on virranjakajan kansi vaihtokunnossa, mistä johtuen sammuilee.
Seilaako tyhjäkäynti? Se voisi viitata lisäilmaluistin toimimattomuuteen...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
käyntiongelma....
Onko autossa katalysaattoria? Itselläni sammahteli samalla tavalla ku oli lambda-anturi kuollu...
Jos ei oo kattiversio niin sitten saa muut auttaa...
Jos ei oo kattiversio niin sitten saa muut auttaa...

Mercedes-Benz 300e -88
"Lähtee niinku astmanen lehmä makuulta..."
"Lähtee niinku astmanen lehmä makuulta..."
Autossa on FMI:n seosmittari.Jakaja jne. on tarkistettu.Autossa on katti joten saattaa olla tuo lambda viallinen...miten sen voisi testata?Tomi S. kirjoitti:Mullakin tuota sammahtelua on tapahtunut muutaman kerran juuri risteykseen tultaessa kun kaasun nostaa tai hyppää kaasulta jarrulle nopeassa pysähdyksessä. Mistä päättelit että vetää seokset laihalle?
Itse lähtisin ensin hakemaan vikaa sytkäpuolelta. Tulpat, piuhat, virranjakaja, puola... Sitten lisäilmaluistin kimppuun, jos vaikka jumittaa. Sen tiedän että itselläni on virranjakajan kansi vaihtokunnossa, mistä johtuen sammuilee.
Seilaako tyhjäkäynti? Se voisi viitata lisäilmaluistin toimimattomuuteen...
Ahaa... No lambdan pystyy kyllä mittaamaan, ohjearvoja en jaksa nyt kyllä muistaa... Ainakin anturin piuhan irroittamalla voisi kokeilla tapahtuuko muutoksia. Piuhat ja liitin löytyy apukuskin jalkotilasta, sinimusta ja musta piuha.Vesku_1 kirjoitti:Autossa on FMI:n seosmittari.Jakaja jne. on tarkistettu.Autossa on katti joten saattaa olla tuo lambda viallinen...miten sen voisi testata?
Tuo laihalle vetäminenkin voisi tietenkin johtua tuosta lisäilmaluistin jumittamisesta, eikös?

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
lambdan mittaus...
Itselläni on kolme johtoinen versio ja siinä ainakin sellaisen pyöreän liittimen (en muista nyt yhtäkkiä väriä) väliin kun laittaa pikkupätkän johtoa, siten että se tulee liittimen ulkopuolelle kun se suljetaan.
Sen jälkeen auto käyntiin ja mittaa yleismittarilla, plussa siihen liittimeltä tulevaan johtoon ja miinus maahan. Jos lambda vielä kunnossa pitäisi sen vaihdella koko ajan n. 0,1 ja 0,9 voltin välillä. Mikäli se vaan jumittaa jossain tietyssä luvussa on se rikki.
Jos kylmänä käynnistät niin anna sille kuitenkin minuutti pari aikaa herätä ennen ku tuomitset kuolleeksi....
Täällä pitäisi selvitä lambdan kunto. Myös hidas vaihtelu voi kieliä melkein tiensä päähän tulleesta lambdasta.
Sen jälkeen auto käyntiin ja mittaa yleismittarilla, plussa siihen liittimeltä tulevaan johtoon ja miinus maahan. Jos lambda vielä kunnossa pitäisi sen vaihdella koko ajan n. 0,1 ja 0,9 voltin välillä. Mikäli se vaan jumittaa jossain tietyssä luvussa on se rikki.
Jos kylmänä käynnistät niin anna sille kuitenkin minuutti pari aikaa herätä ennen ku tuomitset kuolleeksi....

Täällä pitäisi selvitä lambdan kunto. Myös hidas vaihtelu voi kieliä melkein tiensä päähän tulleesta lambdasta.
Mercedes-Benz 300e -88
"Lähtee niinku astmanen lehmä makuulta..."
"Lähtee niinku astmanen lehmä makuulta..."