107 ja kierroslukumittari ongelma
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: La 26.08.2006 20:18
107 ja kierroslukumittari ongelma
Asensin Crane Fireball kärjettömän sytkän autooni ja nyt kiekkamittari ei enään toimi teinköhän jonkun kytkyvirheen Joku viisaampi voisi auttaa muuten sytkä oli parasta mitä olen autolle tehnyt
Kannatais laittaa vuosimalli esille.Noissa on kytkennät vaihtunut alkuaikoina jonkun verran.Riippuen vähän millainen sytkäboxi käytössä.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Re: 107 ja kierroslukumittari ongelma
Varsinaiseen ongelmaan en valitettavasti osaa auttaa, sillä vanhoissa Mersuissahan ei ole kierroslukumittaria - ei ainakaan niissä, joiden kanssa minä olen tekemisissä. Pitäisi perehtyä laitteiston toimintaan, jotta siitä osaisi jotain sanoa.strongviking kirjoitti:sytkä oli parasta mitä olen autolle tehnyt
Mutta koska laitteiston asentaminen noin muuten on ollut palkitsevaa, niin viitsisitkö kertoa hieman joko täällä tai kokonaan uudessa ketjussa Oldtimers-osastolla asiasta enemmän. Miksi vaihdoit, mistä ostit ja oliko M116-koneelle oma sarjansa (vai käytitkö jenkkikoneen yleismallia), mitä maksoi, mitä ongelmia oli ennen ja mitä asennuksen aikana/jälkeen? Kokemuksistasi olisi varmasti apua muille samoista ongelmista kärsiville ja loput ovat vain muuten kiinnostuneita!
-Daaz (aka nim. En minäkään jaksa enää ropata kärkien kanssa)
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Vaikka tämä onkin aika kaukaa haettu yhteys, niin kerron silti..
Asensin joskus aikaa sitten vanhaan triumphiini ('71 bonneville 650cc) boyerin kärjettömän sytkän.
Ennen asennusta sytytyksen ajoitus pysyi kohdillaan ehkä kotiportille asti (lähtiessä kotoa), tämän jälkeen huonon ajoituksen huomasi tietty kaikessa: polttoaineen kulutuksessa, tehoissa, käynnistyvyydessä, käynnissä ja lämmöissä. Niitä kärkiä sai rapsutella aina hapettumista.
*****
Kun briteille ei ole menny aivoon, että jotain vois suojata sateelta kunnolla, vaikka siellä sataakin aina.
Samaan kastiin menee ykskerros-ikkunat, kuumavesipullot sängyssä, ihmeelliset LVI-ratkaisut, jne. vaikka niihin on jo iät ajat ollut ratkaisuja..
*****
Niitä kärkiä oli siis kahdet, yhet per pytty. Eli jos vaikka toisen sai kohilleen, niin ainakin toinen oli riitasoinnussa. Tämä tietty vaikeutti seoksien, tyhjäkäynnin ja kaiken säätämistä.
Boyerin sarja maksoi silloista rahaa ehkä jonkun 700-800 kiveä. Oisko ollu herran vuonna 1998.Eli vaikka 120 yhteistä unionin simpukankuorta..
Sarja sisälsi johtoja ja liittimiä myöten kaiken tarvittavan. Nippusiteitäkin olivat laittaneet mukaan. Ainoa osa mikä piti säveltää, oli vaahtomuovin palanen sytkäboksin ja rungon väliin.
Asennus oli sellainen, että kärjet pois pohjalevyineen ja konkkineen. uus pohjalevy tilalle, siinä kaks anturia eripuolin(näitä lienee tarpeen mukaan eri järjestelmissä sopiva määrä?) kehää. Entisen epäkeskon tilalle asennettiin magneetit pyörimään. Antureilta vedettiin johdot boxille.
Keskusyksikköön (eli siihen "boksiin") tuli: (rheesus)miinus 12V, plus 12V ja ne antureiden piuhat. Lodjustä lähti johdot sytytyspuolille, rotjakkeessa on molemmille sylintereille oma. (Tässä varmaan laitteisto eroaa tosta autoversiosta jollaan fiksulla ratkasulla?).
Ajoitus strobolla 1500 rpm, ja laitee säätää jatkossa kierrosluvun mukaan kipinät kohilleen. jonnenkin 14 000 rpm asti, tai jotain. Kuitenkin sydäntä riipiviin kierroksiin asti.
Asennus oli helppo.
Lopputuloksena:
-tuntui että teho olisi noussut ehkä jonkun 20-25%
-lähti käyntiin paljon helpommin
-vei vähemmin punasta ysiysiä
-eli siis toimi vaan paremmin kaikin puolin
-koskaan ollu mitään ongelmia
siinäpä se sitte... öö
Asensin joskus aikaa sitten vanhaan triumphiini ('71 bonneville 650cc) boyerin kärjettömän sytkän.
Ennen asennusta sytytyksen ajoitus pysyi kohdillaan ehkä kotiportille asti (lähtiessä kotoa), tämän jälkeen huonon ajoituksen huomasi tietty kaikessa: polttoaineen kulutuksessa, tehoissa, käynnistyvyydessä, käynnissä ja lämmöissä. Niitä kärkiä sai rapsutella aina hapettumista.
*****
Kun briteille ei ole menny aivoon, että jotain vois suojata sateelta kunnolla, vaikka siellä sataakin aina.
Samaan kastiin menee ykskerros-ikkunat, kuumavesipullot sängyssä, ihmeelliset LVI-ratkaisut, jne. vaikka niihin on jo iät ajat ollut ratkaisuja..
*****
Niitä kärkiä oli siis kahdet, yhet per pytty. Eli jos vaikka toisen sai kohilleen, niin ainakin toinen oli riitasoinnussa. Tämä tietty vaikeutti seoksien, tyhjäkäynnin ja kaiken säätämistä.
Boyerin sarja maksoi silloista rahaa ehkä jonkun 700-800 kiveä. Oisko ollu herran vuonna 1998.Eli vaikka 120 yhteistä unionin simpukankuorta..
Sarja sisälsi johtoja ja liittimiä myöten kaiken tarvittavan. Nippusiteitäkin olivat laittaneet mukaan. Ainoa osa mikä piti säveltää, oli vaahtomuovin palanen sytkäboksin ja rungon väliin.
Asennus oli sellainen, että kärjet pois pohjalevyineen ja konkkineen. uus pohjalevy tilalle, siinä kaks anturia eripuolin(näitä lienee tarpeen mukaan eri järjestelmissä sopiva määrä?) kehää. Entisen epäkeskon tilalle asennettiin magneetit pyörimään. Antureilta vedettiin johdot boxille.
Keskusyksikköön (eli siihen "boksiin") tuli: (rheesus)miinus 12V, plus 12V ja ne antureiden piuhat. Lodjustä lähti johdot sytytyspuolille, rotjakkeessa on molemmille sylintereille oma. (Tässä varmaan laitteisto eroaa tosta autoversiosta jollaan fiksulla ratkasulla?).
Ajoitus strobolla 1500 rpm, ja laitee säätää jatkossa kierrosluvun mukaan kipinät kohilleen. jonnenkin 14 000 rpm asti, tai jotain. Kuitenkin sydäntä riipiviin kierroksiin asti.
Asennus oli helppo.
Lopputuloksena:
-tuntui että teho olisi noussut ehkä jonkun 20-25%
-lähti käyntiin paljon helpommin
-vei vähemmin punasta ysiysiä
-eli siis toimi vaan paremmin kaikin puolin
-koskaan ollu mitään ongelmia
siinäpä se sitte... öö
W123 1983 230 TE
C107 1979 450 SLC
C107 1979 450 SLC