Pikkuveljen "uudesta" W123 mersusta kuvia

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Pikkuveljen "uudesta" W123 mersusta kuvia

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... aakko1.jpg

230E -84
Alkuperäinen maali jne....

Kuvia on 9kpl, eli vaihtakaa tuota viimeistä numeroa linkissä, niin näette loput.
Koodailen sivut kuntoon kun kerkeen.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Se on sitten velimieskin kunnon väkeä... :wink:
Kyllähän tuossa on malliesimerkki siististi säilyneestä W123:sta. Vallankin ryhdikäs (oikeankorkuinen) olemus ja ei-kupruileva etuhelma erottavat yksilön edukseen. :P
Mitäs muuten on värkillä ajettu?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Ihan perusasiistin oloinen peli. Etupää on aika korkealla. Rälläkälle töitä :wink: Pienenä yksityiskohtana huomasin, että taakse näyttää olevan asennettu vanhan malliset niskatuet. Mitään boonuslisävarusteita ei taida olla?
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Ajettu

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Ajettu on 340tkm. Yksi kuvakin sen kertoo :)

Nuo niskatuet menee vaihtoon, kunhan oikeanlaiset löytyy.

Lisäksi etupäähän tulee 1-kumit, jospa se auttaisi ensihätään. Parhaimmillaan ne laskevat autoa melkein 20mm. Toivotaan, että nyt olis 3- tai 4-kumit käytössä. Ei olla edes tsekattu.

Pellit on kyllä huiput. Kaikki ovet kuin uudet, jopa alareunastaan. Pientä pintaryhelmää on siellä täällä, mutta ne saa siististi fiksattua tai sitten auto menee ympärimaalattavaksi pikkuveljen kaverin pajalle. Mielestäni ei vielä kannata, kun on noin hyvä maali muuten. paikkaamalla häivyttämällä saa siistin ihan hyvin.

Moottori toimii hienosti ja ainakin muutaman sadan kilometrin aikana näyttää castrol 5W40 pysyvän sisällä. Pikkasen yli maksimin näytti olevan vielä ja öljy täysin kirkasta.

Tyjäkäynti on liian pienellä ja "ryyppy" päälläkään ei kierrokset nouse. Epäilisin, että semmonen 550-600 on koko ajan.... missähän vikaa?
Bensa haisee välillä, kun perruuttelee ja kiihdyttelee...liian rikkaallako :roll:

Muuten lähtee, kun jänis makuulta ja vääntö on mieletön jo heti ala kierroksilta...tai ehkä 2500:sta ylöspäin :wink:

Vähän sirittää korkeilla kierroksilla, olisko venttiilien säädön aika. Edellisestä säädöstä ei ole mainintaa, mutta epäilisin sen tehdyn n. 40tkm sitten kansipahvin vaihdon yhteydessä. 20tkm suosittaa ohjekirja :roll: Muuten ei juurikaan naputtele, mitä nyt vähän niinkun muutkin manuaalisäätökoneet.... vai pitäskö olla ihan hiljanen?

Semmosia juttuja näin aluksi.

Ps. Leka: uskaltaisko rälläkällä leikata jousesta palan pois, jos siististi tekis?...vai oliko se vitsi :wink:
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Tosi siistinnäköinen pelihän se on. 8)

Huomasin, että kuskinoven ovilokerossa ei ole kantta. Mulla on siinä kansi. Onko joku taxibonus vai mikä? Taitaa muuten tuossa -74 pystärissäkin olla lokerossa kansi...
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: ..

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

jarski kirjoitti:Tosi siistinnäköinen pelihän se on. 8)

Huomasin, että kuskinoven ovilokerossa ei ole kantta. Mulla on siinä kansi. Onko joku taxibonus vai mikä? Taitaa muuten tuossa -74 pystärissäkin olla lokerossa kansi...
Eipä ole tullut vastaan.
Meidän vanhassa 240D:ssä (ei taxina) oli ihan sama sisutus, kun tossakin, eikä ollut kantta.
Eimyöskään 300d:ssä (ei taxi) ollut kantta. Se oli kyllä sitä vanhempaa mallia se sisustus.

PS. Sitten- kun tai jos pikkuveli on luopumassa tosta, aion ostaa sen.
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Minkä mallin/varustelun pystäreissä on kannellinen ovilokero?
Aika monta olen nähnyt, uutta ja vanhaa mutten kannellista! :shock:
Pitääpä alkaa metsästämään...
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Eipä ole mullakaan saman vuosikerran 123:ssa kantta ovilokerossa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Re: Ajettu

Viesti Kirjoittaja Leka »

Day Downhill kirjoitti:Ps. Leka: uskaltaisko rälläkällä leikata jousesta palan pois, jos siististi tekis?...vai oliko se vitsi :wink:
No joo vitsinähän sen heitin. Tosin kyseisellä menetelmällä voi saada ihan toimivankin lopputuloksen. Riippuu vähän tapauksesta. Tuttavallani oli ns. tornimallin korkeudella etupää ja laikkaa käyttäen päästiin mielestäni ihan asialliseen lopputulokseen. Alustan ominaisuudet ainakaan huonontuneet millään osa-alueella. "Ykköskumeilla" ei saada kyllä mitään ihmeellistä madaltumista aikaan.

Kun nyt keskustelitte kannellisesta ovilokerosta, niin se on ihan omalla koodillaan kulkeva lisävaruste.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14242
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Ajettu

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Leka kirjoitti: Kun nyt keskustelitte kannellisesta ovilokerosta, niin se on ihan omalla koodillaan kulkeva lisävaruste.
Sekä minusta se on vakiona taksimalleissa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Re: Ajettu

Viesti Kirjoittaja Leka »

Timo L. kirjoitti:[Sekä minusta se on vakiona taksimalleissa.
Voipi olla, mutta kuten sanoin se oli saatavilla omalla koodillaan.
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

Olli Lajunen kirjoitti:Minkä mallin/varustelun pystäreissä on kannellinen ovilokero?
Aika monta olen nähnyt, uutta ja vanhaa mutten kannellista! :shock:
Pitääpä alkaa metsästämään...
Tuosta meikän -74 taximallin Pystäristä kannellinen lokero löytyy kuskinovesta.
Ja taximalli on tuo w123kin, mistä kansi löytyy.

W124:stä löytyy apukuskin ovilokerosta taas seuraavanlainen ylellisyys; Siinä on kansi, joka painetaan siihen kiinni. Siellä on oikein sellaiset väkäset, joilla kansi "lukittuu" siihen "pysyvästi".
Tuosta tulikin mieleen, että eilen ajoin sellaisella w124:llä, jossa oli taksamittarin luukku kojelaudassa ja ovipahvit+penkit kokonaan MB-texiä 8) Mutta olihan sitten pirun jämäkkä auto, vaikka oli n.-86 mallinen, mittarissa vasta reilu 615000km.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

jarski kirjoitti:
Olli Lajunen kirjoitti:Minkä mallin/varustelun pystäreissä on kannellinen ovilokero?
Aika monta olen nähnyt, uutta ja vanhaa mutten kannellista! :shock:
Pitääpä alkaa metsästämään...
Tuosta meikän -74 taximallin Pystäristä kannellinen lokero löytyy kuskinovesta.
Ja taximalli on tuo w123kin, mistä kansi löytyy.

W124:stä löytyy apukuskin ovilokerosta taas seuraavanlainen ylellisyys; Siinä on kansi, joka painetaan siihen kiinni. Siellä on oikein sellaiset väkäset, joilla kansi "lukittuu" siihen "pysyvästi".
Tuosta tulikin mieleen, että eilen ajoin sellaisella w124:llä, jossa oli taksamittarin luukku kojelaudassa ja ovipahvit+penkit kokonaan MB-texiä 8) Mutta olihan sitten pirun jämäkkä auto, vaikka oli n.-86 mallinen, mittarissa vasta reilu 615000km.

Oisko ollut taksimallin jouset siinä ? :DD
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

En tiijä tarkalleen mitkä jouset on, mutta madallettu ei kuitenkaan ollut.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Joo, TODELLA komea peli on, hienoa, että nämä hyvät yksilöt löytää hyvän kodin.. Niin, kantta ei mullakaan ole kuin tossa taxissa.. Täytyy ottaa tos vaikka joululomalla kuvia omasta taximesestä..

OT: Olen nyt ajanut 1000km taxilla ja moitteettomasti on toiminut ja lähti vielä 7 asteen pakkasesta käyntiin ilman lämmitystä, ihan hyvin silti n.800tkm ajetulta koneelta ja öljyä ei kulu kuin hieman, kysessä ilmeisesti kampiakselin stefa. Aion kesällä maalauttaa kyljet uudelleen ja uusia takalokasuojan kaaret, kori on muuten erinomaisessa kunnossa ja sisusta on siisti, lukuunottamatta kulunutta kuskinpenkkiä. Se olisi tarkoitus korjauttaa/vaihtaa ja sitten pesettää penkit. Autoon on ilmeisesti ehkä joko taxina valittu koko kangas penkit tahi sitten ne on vaihdettu kun auto on poistunut taxista. Eka rekisteröintipäivä muistaakseni oli 27.8.84 ja se on ollut kolme vuotta taxissa ilmeisesti hesan seudulla A kirjaimesta päätellen rekkarissa, sitten se on päätynyt jollekkin erittäin huolehtivalle yksityiselle hetkeksi aikaa ja vuoden -88 alussa serkku osti sen ja eka huolto merkintä on 88 vuodelta vähän päälle 320tkm. Auto on sittemmin päätynyt serkun isälle joskus muutamia vuosia sittten käyttöön ja valitettavasti viimeisin huoltomerkintä on vuodelta -98 ja tais olla 589tkm. Mittari on vaihdettu muutama vuosi sitten ja nyt siinä on 617tkm ja siitä siis puuttuu vajaa pari sataa tuhatta.. Tarttisi taas vaihtaa mittari tai sitten nopeusmittarin vaijeri, koska mittari ei tie kylmänä mitään, vasta lämpöisenä alkaa tietämään kuinka lujaa mennään.. Mutta olen siis autoon hyvin tyytyväinen ja aion sen pitää huolella ja niin kauan ku liikkuu ja kori pysyy kasassa ja sama juttu ton -83 mersun kanssa, EN myy! :wink:
Toivottavasti jaksoitte lukea.. :lol:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
garbaazh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Ma 14.07.2003 20:30
Paikkakunta: Lilla Hoplax

Viesti Kirjoittaja garbaazh »

Onnitteleppas velipoikaas! Tohon ei juurikaan oo lisättävää... 8)

Paljonko muuten veljesi maksoi kärrystä? Ois kiva tietää paljon ton kuntoisesta 230:stä pyydetään/maksetaan nykyään?
2000 vuotta sitten oli ainakin 3 viisasta miestä...

E320t cdi -00

Exät: Honda Civic -79 (Hightower)
BMW 316 e21 -81 (R.I.P)
Vw scirocco MkI -80
BMW 315 e21 -82
MB w123 200B -84 (R.I.P)
Opel Vectra 2.0 16v -95 (R.I.P)
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

garbaazh kirjoitti:Onnitteleppas velipoikaas! Tohon ei juurikaan oo lisättävää... 8)

Paljonko muuten veljesi maksoi kärrystä? Ois kiva tietää paljon ton kuntoisesta 230:stä pyydetään/maksetaan nykyään?
N. 10tuhatta markoissa oli hinta.
Vastaa Viestiin