ruiskun huolto W124

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 12.07.2005 19:50
Paikkakunta: Savonlinna

ruiskun huolto W124

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

Elikkäs auto on w124 230E tarviikos tuota ruiskua mitenkään tietyin määräajoin huoltaa jollaintavalla esim.säätöä tai muuta? ja missä tekevät ja onko hinnakasta hommaa...? kuinka usein kannattaa säätää/ tarkistaa?
Avatar
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 12.07.2005 19:50
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

tietää kai joku...?
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Ei kai kukaan tiedä kun olen kysynyt samasta asiasta, ilman kommentteja :shock:
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Avatar
juku_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Pe 30.09.2005 17:45
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja juku_h »

Riippuu onko mekaaninen ruisku vai sähköinen.
Itellä W201:ssä mekaaninen ruisku jonka puhdistelin,tarkistin kaikki letkut ja himmelit ja sitten säädin sen..

Sähköiselle ruiskulle vissiin voipi tehä samat hommelit, mutta tuo säätö on miltei mahdoton.
Bensan sekaan tietysti voi laittaa forten-suuttimen puhdistus aineen, lähtee karstat suuttimista ja puhdistelee se myös muita kanavia.

-Jukka
MB 190E 2.0i -89
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12819
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

eikös noitten 124,201 ruiskut ole vielä mallia säädettävät ?

jokuhan säädätti 300-24 koneen ruiskun ja kehui kovasti muutosta... vaiko miten oli ?
Avatar
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 12.07.2005 19:50
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

entä syöttöjä...sis että antaa samanmäärän bensaa jokaiselle sylinterille yms.. sellanen yleinen tarkistus..
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Jake87 kirjoitti:entä syöttöjä...sis että antaa samanmäärän bensaa jokaiselle sylinterille yms.. sellanen yleinen tarkistus..
Tuo on kyllä mekaanisessa ja melkein sähköisessäkin ihan mahdoton homma.
Ei ainakaan mekaanisessa pysty erikseen määrittämään miten paljon menee millekkin pytylle bensaa jos ei vaihda erillaisia suuttimia.

Ja tuo huolto homma on oikeestaan silleen että ajalee niin kauan kun kestää ja jos jotain hajoo niin vaihdetaan uuteen osaan.
Ennalta ehkäisyä voi tehdä ja vaihtaa polttoainesuodattimet ja muut suodattimet aina tietyn ajan välein.
Mekaaniseen ruiskuun voi joutua vaihtamaan ruiskusuuttimet jos lämpöisenä käyntiin lähtö tuottaa ongelmia.

Allekirjoittaneella sama ongelma ja suuttimet joskus vaihtoon.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
juku_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Pe 30.09.2005 17:45
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja juku_h »

Jake87 kirjoitti:entä syöttöjä...sis että antaa samanmäärän bensaa jokaiselle sylinterille yms.. sellanen yleinen tarkistus..
Kylläpä nuo määränjakajat on noissa aika tarkkoja, että empä usko että niissä kauheita eroja siinä päässä tulee, yleensä se suuttimissa on vika jos joku saa vähemmän yms.. :roll:

Mutta kyllä säätäminen kannattaa, itsellä oli seos neljäkertaa rikkaampi kuin normaalisti, röpötti alakierroksilla ja söi ihan kiitettävästi. Nyt säädön jälkeen
paljon letkeempi ajaa ja syö mukavan vähän.. vaikka menettihän siinä
henkisiä hevosvoimia, kun tietää että saa vähemmän evästä.. :lol:

-Jukka
MB 190E 2.0i -89
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
Vastaa Viestiin