Asia eteni, Volvokuume kasvoi. Kerkesin jo rekisteröityä volvolandian nettisivuillekin...Eräänä päivänä minulle tuli sitten tilaisuus käydä koeajamassa reilun mittainen lenkki työkaverini "Saksantuonti-helmellä", 130000 tkm ajetulla 850 GLT-Volvolla.
Mitä sitten tapahtui? Koeajon jälkeen olin hämmentynyt; istuin pitkän tovin kuskin penkillä ja katselin auton muovista, mattamustaa koelautaa ja ihmettelin. Volvo ei tuntunutkaan niin hyvältä autolta ajaa kuin olin antanut itseni kuulopuheitten perusteella ymmärtää.
Tuon kokemuksen jälkeen avasin varovasti nettiselaimen ja näppäilin osoitekentään www.nettiauto.com. Sivun oikean reunan pikahausta, kuin huomaamatta, valitsin merkiksi Mercedes Benz ja hintaluokaksi 5000 - 7000 e. Sivu täyttyi upeista vanhoista Mercedeksistä. Silmiini osui erityisesti eräs ilmoitus http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=998845
tuhlaajapojan paluumatka Mersukerhoon alkoi.
Itse asiaan;
Tietääkö/tunteeko kukaan ilmoituksen autoa? Mitä mieltä hinnasta suhteessa auton kuntoon, varusteisiin, ikään ja kilometreihin?
MB 230E Aut. -92
- Takuukilometrit, tarkistettu katsastusrekisteristä.
- Käytännössä yksi ainut omistaja. Säännöllisesti huollettu. Täydellinen huoltokirja.
- Virheetön maalipinta. Ruosteeton (pieni pilkku, n. 5 mm halk. antennin juuressa.)
- Toimivat ilmoituksessa mainitut varusteet. Virheetön karo-sisusta etu- ja takakyynärnojilla.
- Kahdet 15"-alumiinivanteet. Toiset Mersun 8-reikäset. Molemmat hyväkuintoisilla laaturenkailla.
Pilasin kai itseni aikoinani ostamalla ensimmäiseksi autoksi Mersun. Jos olisin ostanut silloin Volvon, se tuntuisi luultavasta oikein hyvältä autolta. Ensimmäinen autoni oli c124 300Ce 24v ja nykyinen on w124 200d eli jonkinlainen perstuntuma sarjan Mersuista on, miltä niitten kuuluu tuntua ja näyttää.
Ottaisin kaikenlaisia mielipiteitä ilmoituksen autosta vastaan. Vastaan otan myös myyntitarjouksia w124-Mersuista em. hintaluokasta (parempia kuin ko. ilmoituksen).
Kiitos ja tervehdys kaikille Mersumeihille!