200d ei sammu avaimesta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
lottesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Su 05.02.2006 21:19
Paikkakunta: turku

200d ei sammu avaimesta

Viesti Kirjoittaja lottesse »

olen jo vaihtanyt sen alipainekellon ja kaikki 4,millin kumiletkunpätkät jotka liittyy sammuttimen toimintaan ja vehkeet vaan ei sammu avaimesta.mut kun imee siitä tulipellin läpi menevästä letkusta niin sit sammuu.
et mitä siellä on seuraavana vaihtoihtona vaihtaa.joku venttiili kö.
tai onhan se tietty hyvä kun emäntä ajaa enimmäkseen sillä niin imu pysyy kunnossa kun sammuttaa aina imemällä,pitäiskös nostaa tyhjäkäyntiä?et joutuis imeen enempi :D
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5426
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 200d ei sammu avaimesta

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

lottesse kirjoitti:olen jo vaihtanyt sen alipainekellon ja kaikki 4,millin kumiletkunpätkät jotka liittyy sammuttimen toimintaan ja vehkeet vaan ei sammu avaimesta.mut kun imee siitä tulipellin läpi menevästä letkusta niin sit sammuu.
et mitä siellä on seuraavana vaihtoihtona vaihtaa.joku venttiili kö.
tai onhan se tietty hyvä kun emäntä ajaa enimmäkseen sillä niin imu pysyy kunnossa kun sammuttaa aina imemällä,pitäiskös nostaa tyhjäkäyntiä?et joutuis imeen enempi :D
Eikös nämä ole niitä alipainepumpun oireita kun pumppu on vaihdettava uuteen? Tietty jokin alipainevuoto saa saman aikaan.
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

kokeiles imasta konehuoneen puolelta sitä letkua joka mennee virtalukolle, avain sammutusasennossa. En kyllä muista minkä värinen se oli mutta tutkimallahan se selviää :) Jos silloin ei sammu, niin vika on virtalukon venttiilissä, jos sammuu niin vika on jossain muualla ...

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Mane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 29.06.2004 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mane »

Alipainepumppu - vaihda äkkiä - ettei irtoilevat laakerit pääse tekemään vahinkoja
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
cmb
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Su 11.06.2006 11:56

Viesti Kirjoittaja cmb »

Kannattaa nyt vielä varmistaa se pumpun kunto, laitat auton käyntiin ja testaat sen vanhan(jos kunnossa) tai uuden alipainekellon ja sopivan letkun kanssa suoraan pumpulta että mitä tapahtuu. Jos alipainekello toimii normaalista, niin pumppu on kunnossa.
Tarvittaessa kokeilee taas tällä irtonaisella alipainekellolla seuraavasta liitoksesta/haarotuksista jne. näin ainakin suunnilleen saa selville missä päin vuoto vois olla.

Omasta kärrystä vika löytyi imusarjan alta lohkon kylkeen menevistä kahdesta kumiletkusta jotka olivat haprastuneet halki.(250d)

En sitten tiedä vaikuttaako tämä mihinkään, mutta ensimmäisessä alipainepumpulta tulevassa haaroituksessa toisen letkun välissä oli pieni oranssi/punainen supistus kappale joka oli tukossa, paineilman avulla sen sai avattua.
Avatar
wMane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:15
Paikkakunta: Oulu/Tampere

ei sammu

Viesti Kirjoittaja wMane »

Hyvin yleistä on, että umpioista on päässyt alipaineletku irti, jos tämä ei auta, niin tarkistappa alipainepumpun venttiilit.
ex: w123/240dsl manual -1980

ex: w123/300dsl automatic -1984

ex: 300dsl automatic w126 SE -1983
jtt75
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 04.12.2006 14:22

Viesti Kirjoittaja jtt75 »

Syynä saattaa olla myös jarrutehostimen kalvon vuotaminen, se oli vikana omassa autossa.
Vastaa Viestiin