tuulettajanhihna
tuulettajanhihna
Hihna on ruvennu kitisemään ja katsoin tuossa äsken tallissa, että hihnan kireyden säätö on jo ihan tapissa.
Olisko aika vaihtaa hihna. Päällisin puolin hihna on ihan OK.
190E (v. 87) hihnan säädössä on vain merkinnät ohut viiva - paksuviiva
käsittääkseni säädön pitäisi olla paksun viivan kohdalla. Olenko oikeassa?
2 asia.
Tuulilasiin tuli päivällä halkeama kuski kohdalle yläreunaan. n.10 cm.
Sanoivat mulle, että ei kannata korjata, kun ei ole läpi !?
Onko näin?
Olisko aika vaihtaa hihna. Päällisin puolin hihna on ihan OK.
190E (v. 87) hihnan säädössä on vain merkinnät ohut viiva - paksuviiva
käsittääkseni säädön pitäisi olla paksun viivan kohdalla. Olenko oikeassa?
2 asia.
Tuulilasiin tuli päivällä halkeama kuski kohdalle yläreunaan. n.10 cm.
Sanoivat mulle, että ei kannata korjata, kun ei ole läpi !?
Onko näin?
__________________
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
jaahah hihna on nyt vaihdettu, mutta ei tuo säätö siitä kummennut.
Hihna on kireällä vasta kun säätää reippaasti sen paksumman viivan yli.
Onko tuossa vielä jossain säätöjä?
vai onkohan tuo säätimen näytin vain sekaisin?
Hihna on kireällä vasta kun säätää reippaasti sen paksumman viivan yli.
Onko tuossa vielä jossain säätöjä?
vai onkohan tuo säätimen näytin vain sekaisin?
__________________
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
Re: tuulettajanhihna
Gibin gabin lasiliikkeeseen!Jukka K. kirjoitti: Tuulilasiin tuli päivällä halkeama kuski kohdalle yläreunaan. n.10 cm.
Sanoivat mulle, että ei kannata korjata, kun ei ole läpi !?
Onko näin?
Toisen kerroksen (yleensä ulompi) halkeama voidaan "juottaa" korjausnesteellä, jolloin kosteus ei pääse tunkemaan halkeamaan ja pahentamaan sitä. Näkyy maitomaisena huntuna halkeaman reunoilla.
Korjaus onnistuu tuoreeltaan, ennen kuin siihen pääsee suoraa, pikeä yms. epäpuhtauksia.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
W124 hihna
Onko W124 hihnassa (diesel 2.0l) jotain tälläistä säätöä, itse en ole vielä kerennyt sitä löytämään. Vika on siis sama. eli kitisee, vaikka uuden hihnan pistin.
-MB SLK-
Tulin juuri äsken tuulilasikorjaajan pakeilta. Korjattiin syyskuussa n. 10 cm halkeama, lokakuun lopulla takuuseen 5 cm lisää ja tänään taas 10 cm lisää, edelleen takuuseen.Jani kirjoitti:Kyllä minäkin menisin korjauttamaan sen halkeeman.
Kohta on koko lasi halki,jos ei sen halkeaman päähän porata reikää, joka pysäyttää halkeaman etenemisen.
Sitten hartsia railoon, niin hyvä tulee.
Tuntuu olevan huono kestämään vaikka porataan päähän reikä (siis sen halkeaman). Nämä syksyn ja alkutalven kelit ovat myrkkyä tuollaiselle kun lämpötila vaihtelee +5- -20 C.
Aion käydä katsastamassa auton heti tammikuussa. Pääsee vuoden eteenpäin tuon tuulilasin kanssa. En oikein usko, että tuota halkeamaa saadaan lopullisesti pysähtymään.
penax
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
Kävin äsken lasiliikkeessä näyttämässä tuulilasia.
Särö on lasin yläreunasta n. 10 cm alaspäin.
Sanoivat, että eivät voi tehdä mitään kun ei ole kiveniskemää tai jos olisi särö joka alkaa kiveniskemästä.
Kuulemma tuon tyyppinen särö ei pysähdy vaikka korjattaisiinkin.
Uusi lasi paikoilleen asennettuna olisi ollut n. 200 ekua
mielestäni ei paha hinta kun Veholla pelkkä lasi maksaisi jo tuon.
Särö on lasin yläreunasta n. 10 cm alaspäin.
Sanoivat, että eivät voi tehdä mitään kun ei ole kiveniskemää tai jos olisi särö joka alkaa kiveniskemästä.
Kuulemma tuon tyyppinen särö ei pysähdy vaikka korjattaisiinkin.
Uusi lasi paikoilleen asennettuna olisi ollut n. 200 ekua
mielestäni ei paha hinta kun Veholla pelkkä lasi maksaisi jo tuon.
__________________
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
Joo, todennäköisesti mullakin jatkuu siksi koska halkeama on alkanut lasin reunasta. Korjaaja arveli myös, että lasi ei ole alkuperäinen, kuten luultavasti ei olekaan. Lasin vaihdossa saattaa siihen jäädä jännityksiä, jotka sitten saavat aikaan halkeaman olemattoman pienestäkin alkuviasta.
penax
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
Ei taida rasvaus auttaa kitinään. Yleensä keinun laakeri on kulunut.
Katso yläpuolelta ja jos kiristimen rulla on hieman kierossa muihin pyöriin nähden, niin ei muuta kuin uusi laakeri vipuun.
Kitinä kuuluu siitä kun kierossa oleva rulla joutuu luistamaan hihnan selkää vasten.
Kovapäisimmät ovat ostaneet kolmekin erimerkkistä hihnaa ennenkuin kyselevät neuvoa korjaamolta...
Katso yläpuolelta ja jos kiristimen rulla on hieman kierossa muihin pyöriin nähden, niin ei muuta kuin uusi laakeri vipuun.
Kitinä kuuluu siitä kun kierossa oleva rulla joutuu luistamaan hihnan selkää vasten.
Kovapäisimmät ovat ostaneet kolmekin erimerkkistä hihnaa ennenkuin kyselevät neuvoa korjaamolta...
wiimax.fi
Minulla oli w124 300d ( 779 000km) ohjaustehostimen pumpun korvakkeet
aika piilosta korkanneet se aiheutti vastaavat oireet. Veholla syyttivät
liikoja välyksiä, mutta vanhemman mersuspesialistin vihjeestä vika
paikallistettiin ja vaihettiin pumppu uuteen. Vaivat loppu ja vika oli selvä.
Kyllä mersun kone kestää,mutta kestääkö mies. Tämä on tosi.
aika piilosta korkanneet se aiheutti vastaavat oireet. Veholla syyttivät
liikoja välyksiä, mutta vanhemman mersuspesialistin vihjeestä vika
paikallistettiin ja vaihettiin pumppu uuteen. Vaivat loppu ja vika oli selvä.
Kyllä mersun kone kestää,mutta kestääkö mies. Tämä on tosi.
Kävin äsken öljynvaihdossa. Siellä sälli tarkoitti kait tätä. Näytti mulle fikkarilla, ettei rulla ole enää samassa linjassa.AM kirjoitti:124:ssa automaatti säätö.Kitinää aiheuttaa se kiristinrulla,ei pahan hintainen ostos.Joskus voi myös se kiristinrullan jalustan laakeri kulunut,aiheuttaa sen että rulla on vinossa eikä uusikaan rulla kauaa kestä.KL-varaosien luettelosta ainakin löytyy noita osia...
Onko tää paha vaihtaa?
Jos joku vaihtanut, niin neuvoista olisin kiitollinen.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ei ole paha vaihtaa.
Tuulettimen kotelo ja tuuletin irti, hihna löysälle, vesipumpun pyörä irti, hihnankiristimen iskari irti.
Keinu on kiinni isolla kuusiokoloruuvilla, ja pahusvie kun en koskaan muista kokoa - olisko 14 ? 12 ?
Sen lisäksi tarvitset 8mm (jos on visko) ja 6mm kuusiokoloavaimen, 13 mm lenkki + joku 13mm avain, 11 mm lenkkiavain, 10 mm avain TAI torx kokoa ?, kuitenkin vesipumpun pyörän ruuveihin.
Älä unohda keinun ja lohkon välissä olevaa rikkaa pois.
Muut tarkentavat varmaan.
Tuulettimen kotelo ja tuuletin irti, hihna löysälle, vesipumpun pyörä irti, hihnankiristimen iskari irti.
Keinu on kiinni isolla kuusiokoloruuvilla, ja pahusvie kun en koskaan muista kokoa - olisko 14 ? 12 ?
Sen lisäksi tarvitset 8mm (jos on visko) ja 6mm kuusiokoloavaimen, 13 mm lenkki + joku 13mm avain, 11 mm lenkkiavain, 10 mm avain TAI torx kokoa ?, kuitenkin vesipumpun pyörän ruuveihin.
Älä unohda keinun ja lohkon välissä olevaa rikkaa pois.
Muut tarkentavat varmaan.
wiimax.fi