Ruostumiskymysys S124...

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Ruostumiskymysys S124...

Viesti Kirjoittaja PM »

Katselin tuossa viikonloppuna (en ostoaikeissa :wink: ) 95-mallista E250TD-farkkua. Oli ihan siisti nahkapenkeillä, automaatilla ja ilmastoinnilla. Kilometritkin olivat ihan kohtuulliset, ~280th.
Muttamutta, kuplivaa ruostetta takaluukussa ja "peräkomuutin" ikkunalistoissa. Lisäksi konepellin etureuna sisäpuolelta umpiruosteessa ja muutenkin konehuoneessa kuplivaa ruostetta.
Onko siis tuo listojen ja takaluukun ruostuminen tyyppivika farkussa vai mitä ihmettä? Aikoinaan tuossa meikämannen -86/87 300D:ssä ei kyllä ollut yhtään ruostetta konehuoneessa edes 12v vanhana ja 200th:n ajolukemilla. Notta onko noissa 124E-malleissa jo enemmän sunnuntaikappaleita vai mitä? :roll:
Ihan hieno auto muuten...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1690
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Oliko Delta-autossa kaupan?
230 C 1978
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

:roll: Kaikki ruostuu mitkä on tehty "raudasta"!
Tietysti vaikuttaa onko ko.autoa esim:kolarikorjattu? Tai onko autoa koskaan ruostesuojattu yms...
Usein konehuoneen ruostumiseen on syynä vaihdetut osat ja niiden suojaus!
Koska ei se ruostu jos ei saa alkua mistään? ( kivenisku,hitsaus tai naarmu.) Harvemmin konepelti tai katto on keskeltä puhkiruostunut,kuten arat osat autoissa helmat ja kaaret,mitkä saavat usein kiveniskuja?
Ja tärkeimpänä tietysti miten autoa on pidetty? :roll:
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Marko M kirjoitti:Oliko Delta-autossa kaupan?
Jep. :wink:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Tuota noin, farkku yleensäkin näyttäisi kestävän paremmin ruostetta vastaan kuin sedan (esim. takavalojen kohta ei ruostu), kummaa kyllä, mutta nuo takasivulasien listat, jotka ovat alumiinia, ovat kuplalla JOKAISESSA farkussa jonka olen ikinä nähnyt, kupla on pientä eikä sitä huomaa jos ei oikein tuijota.

Ainoa ruostealtis paikka on nuo takasivulasien alakohdat, kun tiivisteet tuppaavat vuotamaan.

Kummassakaan omassa autossa (-88 ja -92) ei ole ollut ruostetta missään, eikä kyllä ole paikattukaan.
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Mauri H. kirjoitti:Tuota noin, farkku yleensäkin näyttäisi kestävän paremmin ruostetta vastaan kuin sedan
Odotas vaan kun takaluukku jää käteen :wink: ...vähän niinkuin Vollen 245-mallissa :lol:
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mauri H. kirjoitti: takasivulasien listat, jotka ovat alumiinia, ovat kuplalla JOKAISESSA farkussa jonka olen ikinä nähnyt,
Paitsi mulla. Vastaavasti meikällä on sitten takaluukun alareuna, "pokkaus" joka on katseilta näkymättömissä, hiukan ruosteessa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Aku P kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti: takasivulasien listat, jotka ovat alumiinia, ovat kuplalla JOKAISESSA farkussa jonka olen ikinä nähnyt,
Paitsi mulla. Vastaavasti meikällä on sitten takaluukun alareuna, "pokkaus" joka on katseilta näkymättömissä, hiukan ruosteessa.
Onko noin, aika kummaa, se alumiini tahtoo alkaa kuplimaan, olisiko vaihdettu joskus...? Kaverin -96:sessakin kuplii jo, mutta se on niin pientä millin kokoista kuplaa pari kappaletta per puoli ettei haittaa, sellaista se on omassakin.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mun tietääkseni (!) omassa autossani on kyllä originaali ikkunanlistat. Ehkä ne kuplat on sitten tositosi pieniä tai sitten niitä ei ole.

Tuo takaluukun alareunan happaneminen on kyllä helppo ymmärtää. Pystyssä perässäähn on aika kova "imu", jolloin suolaliejua kyllä ajautuu pienempiinkin rakoihin. Pintapelleistä möhnä huuhtoutuu ja kuivuu, mutta luukun alapinnassa se saa tehdä tehtäväänsä rauhassa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, siis se lasinlistojen kuppa on ihan sellaista pienen pientä tippaa, ei mitään kunnon kuplimista ollenkaan, ihan kuin hammastikun päällä pistettyjä maalipaukamia.

Takaluukku on omassa ihan ok, riittävä pesu ja vaha pitää sekin kunnossa.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

omassa 300td oli pehmosta takapuskurin päiden takana (tuuletusritilöiden vieressä), tuulilasin pissapojan säiliön alla, alkavaa takasivuikkunoiden alareunoissa (ertyisesti kulmat), ja hieman takakaaren reunassa sekä tietysti tunkin reikien ympärillä.
auto oli siis etelä-Saksan tuontia ja joutui ottamaan migin käteen :evil:

nykyistä E:tä ei ole tarvinnu hitsata mistään (ja olen aika tarkkaan jo tutkinut kun ruostesuojasin) :)
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Mauri H. kirjoitti: mutta nuo takasivulasien listat, jotka ovat alumiinia, ovat kuplalla JOKAISESSA farkussa jonka olen ikinä nähnyt, kupla on pientä eikä sitä huomaa jos ei oikein tuijota.
Minäkin vahvistan saman eli takimmaisen ikkunan kiertävässä listassa molemmilla puolilla ja molemmissa päissä kuplii selvästi. Muualla ei sitten farkussa olekaan ruostetta näkynyt. :D
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Vastaa Viestiin