Alipaine"kaaviota" kellään?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Daimler
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala

Alipaine"kaaviota" kellään?

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Ainakaan tuo alfamerin W124 opas ei alipaineletkujen väreistä eikä järjestyksestä juurikaan tiedä mitään joten olisikohan kellään "kaavio"-kuvaa letkuista ja niiden järjestyksestä.Ja onko letkujen värillä mikä merkitys...Ja onkohan 200-300 diesel mallien "letkutuksessa" paljoa eroa...
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Avatar
Tommi M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 208
Liittynyt: La 05.04.2003 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tommi M »

Kuljettajan ovesta lähtee letku joka jakautuu siten että se menee kuljettajan puolen takaoveen ja repsikanoveen.Ennen repsikanovea letku jakautuu repsikan takaoveen ja yksi haara lähtee taakse paineakulle ja polttoaine luukulle ja takaluukkun. Olipas vaikeasti selitetty. Millähän saisi Acrobatin kuvat kaapattua koneelle niin voisin pistää ne sulle näkyviin?
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?


W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Alipainekaavio

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Tommi M kirjoitti: Millähän saisi Acrobatin kuvat kaapattua koneelle niin voisin pistää ne sulle näkyviin?
Acrobatissa on omat toimintonäppäimet sivun yläreunassa. Selaimen näppäimet eivät toimi.
Valitse Tekstinvalinta <T> näppylä , merkkaa kopioitava kohta ja paina Kopiointi nappulaa <Kaksi sivua>
Jos muu ei auta, niin avaa esim. Photoshopissa tyhjä sivu, jolle saat kuvan <Edit> <Paste>

Jos laitat Acrobat sivun osoitteen, niin yritetään löytää joku muu jippo, jos ei tuolla onnistu.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
Tommi M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 208
Liittynyt: La 05.04.2003 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tommi M »

Tuo homma on omalla koneella. Sain tosin löydettyä sivut ja lähetin ne sähköpostissa, toivottavasti meni perille.
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?


W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, kyllä niitä kaavioita löytyy, vaihtelevat vaan tosi paljon vuosimalleittain.

Laita vaikka mailiosoite niin pistän kaavioita tulemaan.

kolja@jippii.fi
Avatar
Outza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 03.01.2004 16:27
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Outza »

Meillä on suomen, ruotsin ja englannin kieliset Alfamerin W124-Mersukirjat eikä niissä näyttäisi missään olevan noita kaavioita.

Hehkutulppien ja hehkusulakevaihdon jälkeen tuli seuraavanlainen ongelma: kone ei sammu, vaikka avaimen ottaisi pois. Liekö joku vuotava letku tai kalvo ongelmana.
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Outza kirjoitti:Hehkutulppien ja hehkusulakevaihdon jälkeen tuli seuraavanlainen ongelma: kone ei sammu, vaikka avaimen ottaisi pois. Liekö joku vuotava letku tai kalvo ongelmana.
Luultavasti sammutinkalvon alipaineletku on irronnut tai alkanut vuotaa tai sitten itse kalvo on sökö. Ainakin 200D:ssä tuo kalvo on siinä pumpun päällä. Ottamalla letkun irti auton käydessä ja vääntämällä avaimesta sammuksiin ja esim. sormella kokeilemalla tuleeko letkuun alipainetta voi vähän selvittää missä vika on. Jos alipainetta on niin silloin kalvo vaihtoon ja jos ei ole alipainetta on järjestelmässä vuoto.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Itse melkein väittäisin että jarrutehostimen putkesta haarautuva alipaineputki on irti, sehän jatkaa matkaa virtalukolle, joka 0-asennossa avaa venttiilin pohjastaan ja päästää alipaineen sammutuskellolle.

Tai voihan sammutuskellon alipaineletkukin olla irti, koita sammuttaa autoa ja kuuntele suhiseeko konehuoneessa, jos sieltä nyt mitään suhinoita erottaa...
livars
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ti 30.03.2004 21:55
Paikkakunta: Suupohja

Viesti Kirjoittaja livars »

Tarttis vähän apua 200D tyhjäkäynnin ja alipaineen kanssa.

Remontin jälkeen tyhjäkäyntikierrokset eivät laske silloin kun moottori lämpenee. Alipainetta on ja sulkuventtiili toimii. Tuntuu siltä että alipaine jää "päälle" ja kierrokset eivät laske.

Olisi hyvä saada joku kaavio siitä mitä sinne tulee alipainepumpun ja tyhjäkäyntikalvon väliin, tuntuu vähän siltä että sieltä puuttuu jotain(?).
Vastaa Viestiin