


Kaikissa on yksi kenno, joka on kaksiosainen. Myös automaatti ilmastoinnillisessa. Siinä mangneettiventtiileitä on vain yksi, mutta siitä lähtee myös kaksi putkea kennolle, kuten kaksiventiilisistäkin. Eli kaikki ovat kolmeputkisia.ksutinen kirjoitti:Onkos normi autossa kaksi kipaletta noita kennoja, eli jos on kaksi lämmön säädintä?
Automaatti ilmastoidussa ei varmaan ole kuin yksi kenno?
Päätimme vaihtaa kennon, koska lämppärin kautta alkoi hyörystyä pakkasnesteet tuulilasin sisäpuolelleepk kirjoitti:jep, kojalaudan purku w124 ei oo paha/aikaa vievä nakki, se vaan näyttää koska siinä on aika määrä osaa mitä pitää purkaa
Outza kirjoitti:Päätimme vaihtaa kennon, koska lämppärin kautta alkoi hyörystyä pakkasnesteet tuulilasin sisäpuolelleepk kirjoitti:jep, kojalaudan purku w124 ei oo paha/aikaa vievä nakki, se vaan näyttää koska siinä on aika määrä osaa mitä pitää purkaa![]()
Mielenkiintoista oli kans, miten kuskin puolelta tuli todella kuumaa ilmaa kun taas hanttimiehen puolella jäätävää.
Noviisille, ilman kokeneemman apua ja huonojen Alfamerin kirjojen (suom., ruots. ja eng.) avulla kulutimme lämppärin vaihtoon noin kuukauden.![]()
Tallimme ei ole lämmitetty eikä autonkorjaajaystävämme ehtinyt joka päivä tulemaan paikalle. Hänkään ei aikasemmin ollut Mersujen kimpussa, pikemminkin muut merkit ja bensakoneet.
Toisaalta tiesimme, ettei meille yksi vkl riitä, varsinkaan kun ystävällämme ei ollut hajua edes, miten moinen kenno vaihtetaan. Eikä mullakaan, naisimmeisellä![]()
Noh, homma tuli kuntoon ja nyt on mukavaa kun nesteet pysyy siellä missä pitääkin sekä saa valita itse lämpötilan
Oliko sulla manuaalinen ilmastointi? Rakenne samanlainen kuin tossa munkaurmi-8 kirjoitti:Joo minäkin vaihdoin viime viikolla kennon 124-90 300td eikä se niin iso juttu ollu n,8 tuntia siinä vierähti eikä ilmastoinnin kennoon tarvii koskee ollenkaan ei muuta kuin työ haluja vaatii![]()
![]()
![]()
![]()
Kasasin jo pirssin kokoon, mutta nopsaan sen uudestaan purkaa, kun kerran on nähnyt mitä siellä onkaurmi-8 kirjoitti:Manuaali ilmastointi oli eikä se kenno ole enää tuossa vaiheessa iso homma irroittaa. Mutta o-renkaat pitää olla putkiin uudet jos laitat vanhan kennon vielä takaisin. Kyllä minä ainakin laittaisin uuden kennon kun olet valmiiksi purkanut. Ei enää ole iso kustannus.