
VNT:N ohjaaminen paineella?
VNT:N ohjaaminen paineella?
vnt:n ohjaaminen ahtopaine kellolla! voisko joku viisas kertoa jotakin tärkeää
kokemuksia???

Eikös vnt:tä yleensä ohjata alipaineella joka muodostuu imusarjaan. Sieltä viesti kulkee painetietona painekellolle ja painekello sitten muuttaa siipien kulmaa alipaineen mukaan. Linksu Autowikiin: http://www.autowiki.fi/index.php/Turboa ... turboahdin
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Re: VNT;N ohjaaminen paineella?
Haulla löytyy juttua enemmänkin, mutta lyhyesti:vitos kirjoitti:vnt:n ohjaaminen ahtopaine kellolla! voisko joku viisas kertoa jotakin tärkeääkokemuksia???
VNT:n saa toimimaan tyydyttävästi vaihtamalla alipainekellon tilalle ylipainekellon, jota ohjataan suoraan ahtopaineella. Ongelmat liittyvät kiihdytyksessä tai moottorijarrutuksessa mahdolliseen ahtopaineen yliheilahdukseen (ei ole itselläni ollut ongelma) sekä turhan korkeisiin ahto- ja pakopaineisiin kevyellä moottorin kuormituksella.
Omassani olen ratkaissut jälkimmäisen ongelman lisäämällä järjestelmään alipaineella toimivan kellon, joka avaa johdinsiivet tyhjäkäynnillä ja "keveillä" kaasupolkimen asennoilla. Alipainekellon tarvitsema alipaine tuotetaan luonnollisesti alipainepumpulla ja venttiiliä ohjataan kaasuvivuston yhteyteen sijoitetulla mikrokytkimellä.
Muitakin ohjaustapoja on käytetty.
Viimeksi muokannut paloviita, Su 04.02.2007 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: VNT;N ohjaaminen paineella?
Ongelmiapi hyvinki! tätä mä just hainki pitää varmaan kokeilla saman moista alipaine ohjausta! millä paineilla ylipaine kellosi alkaa reakoida?
Re: VNT;N ohjaaminen paineella?
Ahtopaine on säädetty 1.6 bariin. Ei taida siipien avautuminen alkaa paljoakaan tuota ennen.vitos kirjoitti:Ongelmiapi hyvinki! tätä mä just hainki pitää varmaan kokeilla saman moista alipaine ohjausta! millä paineilla ylipaine kellosi alkaa reakoida?
Johdinsiipien minimiasentoa voi muuttaa stoppariruuvia kääntämällä. Tällä voi hakea kompromissia ahtimen heräämisen ja toisaalta kevyen kuormituksen ahtopaineen välillä.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Täällä yksi tapa toteuttaa uto ohjaus vaijerikaasullisessa. http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=163748
diipa daapa...
Eli ongelma on ahistus tyhjä käynnillä ja sit korkeat paineet normi ajossa (100kmt noin 1,1bar). nyt ohjaan vnt:tä viton omalla ylipaine kellolla suoraan imusarjasta. Itse ajattelin sellaista että voisi ohjata jotenki portaattomasti kierros luvun mukaan magneetti venttiiliä jolla ohjais sit sitä alipaine kelloa joka ois sen ylipaine kellon rinnalla ,sitte mikrokytkin kaasu vivustoon että tyhjäkäynnillä ois siivet auki kuvittelisi että sillä sais aika tarkan ohjauksen mutta mistä semmoinen säätö PURKKI



.
Onko siinä säätöruuvia, jolla sitä siipien "kiinni" asentoa voisi säätää.
Jos ei ole, niin sen voi tehdä.
Siis siivet voi olla hiukan raollaan, vaikka ovatkin kiinni - asennossa.
320cdi,n ahdin voisi olla parempi, jos pelkästään hukkaporttina käytät niitä siipiä.
Onko siinä säätöruuvia, jolla sitä siipien "kiinni" asentoa voisi säätää.
Jos ei ole, niin sen voi tehdä.
Siis siivet voi olla hiukan raollaan, vaikka ovatkin kiinni - asennossa.
320cdi,n ahdin voisi olla parempi, jos pelkästään hukkaporttina käytät niitä siipiä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
Siitä ruuvista voisit koettaa, jos löytäisit sellaisen kohdan missä pikkukaasulla ei vielä mielellään rupea ahtamaan, mutta reilummalla kaasun käytöllä sitten alkaa.
Vaikeus on siinä, että ihan kunnolla toimiakseen vnt- ahdin tarvitsisi myös niitä siipien "väliasentoja".
Ne on taas kovin vaikea toteuttaa yksinkertaisesti.
Käytännössä voisi olla helponta vaihtaa joko riittävän suuri vnt, tai juuri sopivalle tehomäärälle mitoitettu hukkaportillinen, jolloin myös pääsään aika hyviin käyttöominaisuuksiin.
.
Siitä ruuvista voisit koettaa, jos löytäisit sellaisen kohdan missä pikkukaasulla ei vielä mielellään rupea ahtamaan, mutta reilummalla kaasun käytöllä sitten alkaa.
Vaikeus on siinä, että ihan kunnolla toimiakseen vnt- ahdin tarvitsisi myös niitä siipien "väliasentoja".
Ne on taas kovin vaikea toteuttaa yksinkertaisesti.
Käytännössä voisi olla helponta vaihtaa joko riittävän suuri vnt, tai juuri sopivalle tehomäärälle mitoitettu hukkaportillinen, jolloin myös pääsään aika hyviin käyttöominaisuuksiin.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
ah normipäivävitos kirjoitti:tais lähtä kansi pahvi kiitään!


Mulla on yksi uusi pahvi sopivasti myytävänä, jos olet lounais-suomessa. Original teile, ja lähtee alle KL varaosien hintaan. Käytin sitä mallina kun piirsin kuparitiivisteen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Oliko kansi ok?veskola kirjoitti:Tuli painetta jäähdyttimeen
Pukkasko paineet heti jäähdytysjärjestelmään?
Näkikö että kuparitiiviste vuotanut?
Omassa oli se kansi halki vaikka koneistamolla tarkastettiin että on ok.
Toimi 1000km ja sitten alko mököttää

Tarkaa vuoto paikkaa ei saatu selville.
Enkä ole viitsinyt sitä etsiäkkään.
Toinen kansi kiinni ja sillä selvä.
Kansi on ihan ok, enkä ole sitä vielä purkanut. Ei sitä saa enää purettuakaan, on sen verran tehokkaasti liimattu kiinni
Eikä kiinnosta purkaakkaan mokomaa paskaa
Kesti se joku 200 km ja sitten irtosi vesiletku
Sitten ajelin sillä jotain tuhannen km tjms.

Eikä kiinnosta purkaakkaan mokomaa paskaa

Kesti se joku 200 km ja sitten irtosi vesiletku

Lisää tietoa: www.skg.fi