500 E miehet apua!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

500 E miehet apua!

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Eli voisivatkos 500 E-miehet valaista erästä mieltä painavaa asiaa, mikä on auton varsinainen tyyppikoodi, eli kun 300 TDT:n on 124.193, niin mikäs on viissatkun vastaava. Tarvitsen tietoa kun metsästelen sopivaa perää, ainakin 129.066:nen (500 SL) sopisi välityksen puolesta...

Eli turbodieselin välitys on 2.65 ja hammasluku 45:17
Viimeksi muokannut Mauri H., Ma 12.01.2004 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jaaha, etsivä löytää:

E 500 124.036
E 400 124.034

400:sen (ja 420:sen) perä siis käy, molemmissa sama, 500:sessa välitys on 2.82, ja hammasluku 48:17

Mistähän saisi 400:sen osia, vai onkohan ne samat kuin TDT:ssä...? Jaa, ei taida ollakaan kun 400:sessa on 1.3 litran tilavuus, sehän alkaisi jo kestämään.
Viimeksi muokannut Mauri H., Ma 12.01.2004 14:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Kertaatko Mauri vielä lyhyesti minkälaisia periä on kakkosnelosissa käytetty? Ja tietysti olisi mukava tietää mitkä niistä sopivat E320:n (220hv, 310Nm) 4-pykäläläisen automaatin kaveriksi. Kiinnostaa erityisesti 3,07 pidemmät perät.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No ne pidemmät perät pääasiassa ovat juuri turbodieselissä ja kaseissa.

300 TE:ssä näyttää olevan 3,27 ja 24V:ssä 3,69, eli pirun lyhytvälityksellisiä.
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: 500 E miehet apua!

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Mauri H. kirjoitti:Eli voisivatkos 500 E-miehet valaista erästä mieltä painavaa asiaa, mikä on auton varsinainen tyyppikoodi, eli kun 300 TDT:n on 124.193, niin mikäs on viissatkun vastaava.
Tuolta löytyy 1953-92 mallien tyypit ja päämitat
http://www.ajovalo.net/MB-sarjat3.htm
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
JSD
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 07.12.2003 17:24

Viesti Kirjoittaja JSD »

Moro!

jos meinaat käyttää 500E: perää joudut vaihtamaan koko taka-akselin :wink:
ja kardaanin. toi kardaani on kiinni 4:llä pultilla kun taas vakiomalleissa 3:lla.
muutenkin taka-akselisto on vahvaa putkea ja sopii suoraan pulttaamalla esim. 300 mallin koriin sekä sedan että farkkuun.

J
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

JSD kirjoitti:jos meinaat käyttää 500E: perää joudut vaihtamaan koko taka-akselin :wink:
ja kardaanin.
Mitä ei Maukka tekisi saadakseen nokilekansa kulkemaan. :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, täytyy ensin katsella saako tuohon omaan perään tarpeeksi vahvoja laakereita, tai sitten vaan vakiohilut ja tihennetään öljynvaihtoväliä.

Onkohan 400:sen perä samankaltainen 500:sen kanssa...

Joo, pitää vanha laiska lahna saada kulkemaan, hävettää kun kaikki menee ohi... :oops:
Vastaa Viestiin