nostimien vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Aapo H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ti 15.08.2006 19:11

nostimien vaihto

Viesti Kirjoittaja Aapo H »

semmosta aloin tässä kyseleen että onko venttiilien nostimet
vaikea homma vaihtaa jollain on varmaan kokemusta
itse olen tehny kaikennäkösiä asennus hommia mutta
tuo on jäänyt kokematta. auto on 300e 12v kylmänä pitää hirveää
naputusta ja vähän lämpimänäki.
JACKHAMMER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja JACKHAMMER »

ketju pois nokka-akselilta, ottaa sen hammasrattaan ketjuineen pois. (nippusiteellä "lukitset" ketjun ja hammasrattaan jottei jako muutu)
nokka-akseli pois
ja sieltä niitä sitten saakin noukkia.
kasaus päin vastaisessa järjestyksessä.
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Avatar
Renegade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: To 18.11.2004 19:18
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Renegade »

Olenko ymmärtänyt väärin,ettei ainakaan 260SE:ssä,vm-86 tarvitsisi irroittaa nokka-akselia nostajien vaihtoa varten?Omassa myös vaihto pian edessä,sillä kiinnostaa.
M-B 260SE -86 "basso"
jo vain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 01.10.2003 19:31

Viesti Kirjoittaja jo vain »

300 SE
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Ei sieltä mitää ketjuja tartte irroittaa. Venttiilikoppa vaan ekaks pois. Jokaiselle sylinterille on oma lyhyt keinuvipuakseli. Ne vaan vuorotellen irti niin nostin löytyy sieltä keinuvivusta.
Tuohon omaani vaihdoin joskus kolme vuotta sitten ja siihen jäi turhat rapinat.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Aapo H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ti 15.08.2006 19:11

Viesti Kirjoittaja Aapo H »

juhape kirjoitti:Ei sieltä mitää ketjuja tartte irroittaa. Venttiilikoppa vaan ekaks pois. Jokaiselle sylinterille on oma lyhyt keinuvipuakseli. Ne vaan vuorotellen irti niin nostin löytyy sieltä keinuvivusta.
Tuohon omaani vaihdoin joskus kolme vuotta sitten ja siihen jäi turhat rapinat.
juu kyllä näin on tietoa tullu että ei tarvi nokka akselia
irrotella/ketjua
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Aapo H kirjoitti:
juhape kirjoitti:Ei sieltä mitää ketjuja tartte irroittaa. Venttiilikoppa vaan ekaks pois. Jokaiselle sylinterille on oma lyhyt keinuvipuakseli. Ne vaan vuorotellen irti niin nostin löytyy sieltä keinuvivusta.
Tuohon omaani vaihdoin joskus kolme vuotta sitten ja siihen jäi turhat rapinat.
juu kyllä näin on tietoa tullu että ei tarvi nokka akselia
irrotella/ketjua
[/quote]Jep,ei nokaa irti mutta kannataa muistaa takaisin asennuksessa
ennen loppu kiristystä kääntää nokkaakseli kuormittamattomaksi ko
sylinterin kohdalta.Niin ja huom!jos hydrauli nokkiin jää pienet lautaset
kiinni älä pudota voivat olla hankala noukkia kannen raoista!!! :)
Vastaa Viestiin