W201 takaiskarit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jeremias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Ti 05.08.2003 16:23

W201 takaiskarit

Viesti Kirjoittaja Jeremias »

Onnistuuko W201:n takaiskunvaimentimien vaihto kätevästi kotikonstein vai onko odotettavissa kenties vaikeuksia. Lisäksi, minkä merkkisiä iskareita suosittelette ja onko syytä valita kaasu- vai nesteiskarit.
Kiitos kommenteista !!
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Pitäisi onnistua.

Kaasut on aina kaasut ja Bilstein on ainoa oikea merkki mersuun.
Jeremias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Ti 05.08.2003 16:23

Koko takapään.......

Viesti Kirjoittaja Jeremias »

......joutuu varmaan nostamaan ylös vai onnistuuko kumpikin puoli erikseen ?
Joutuuko irrottamaan jousen tai jotakin muuta vai mahtuuko muuten pois ?
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antti K »

Onnistuu tunkin varassa eikä tarvitse ottaa jousta pois. Vaihto onnistuu jos on tunkki ja lenkkiavainsarja.
Avatar
etl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 19.10.2003 12:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja etl »

Mitenkäs etuiskareiden kanssa? onnistuuko samaten kun takana?
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

etl kirjoitti:Mitenkäs etuiskareiden kanssa? onnistuuko samaten kun takana?
Kyllä onnistuu.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18162
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onnistuu joo mutta älä loukkaa itseäsi / muita etujousen kanssa!!!
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 550
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

Mauri H. kirjoitti:Pitäisi onnistua.

Kaasut on aina kaasut ja Bilstein on ainoa oikea merkki mersuun.

Oli pakko kommentoida tähän....
Pitkästä aikaa joku suosittelee Autoon oikean merkkisiä vaimentimia!Olen niin väsynyt kuulemaan hehkutuksia kaiken maailman koni kaakkimuksista ja monroen mikestä..Kiitoksia mauri!110%:sti samaa mieltä!!!!
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Rohkenen nyt kuitenkin tähän lisätä, että Sachs on myös alkuperäistoimittaja,
omine kaasuiskareineen.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
etl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 19.10.2003 12:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja etl »

Mitenkäs nyt sitten kun, pitäis noi iskarit vaihtaa pika puolin, siinä on sellanen ongelma et en tiedä jos vaikka innostuis madaltamaan autoa joskus tulevaisuudessa. Niin mitenkä on toimiiko esim. bilsteinin vakio kaasuiskarit -40mm madalletussa?
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

etl kirjoitti:Mitenkäs nyt sitten kun, pitäis noi iskarit vaihtaa pika puolin, siinä on sellanen ongelma et en tiedä jos vaikka innostuis madaltamaan autoa joskus tulevaisuudessa. Niin mitenkä on toimiiko esim. bilsteinin vakio kaasuiskarit -40mm madalletussa?

ei mun mielestä, madallettuun tarkoitetussa iskarissa on oleellisesti pienempi "korkeus" , eli voi olla ettet edes saa sitä kiinni vakio jousilla.
Avatar
etl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 19.10.2003 12:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja etl »

Niin mut jos pistää nyt vakio iskarit, niin sit kun pistää madallusjouset joskus tulevaidsuudessa niin toimiiko iskarit "matalammalla" vai pohjaako?
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

etl kirjoitti:Niin mut jos pistää nyt vakio iskarit, niin sit kun pistää madallusjouset joskus tulevaidsuudessa niin toimiiko iskarit "matalammalla" vai pohjaako?
aa ,joo tuli hätäiseen luettua,

toimii kyllä "matalammalla", mutta iskareitten käyttöikä menee kaivosta alas, ja ajo-ominaisuudet ei kovinkaan häävit. Jos paljon madaltaa niin varmaan sit jo pohjaakin vakke iskarit, riippuu tapuksesta

joku 15mm kieppeillä oleva madallus toimii vielä vakioiskareilla.
Avatar
etl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 19.10.2003 12:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja etl »

noni kiitoksia. Täytyy nyt pistää harkintaan mitä tekee... Mitäs muuten noi madalussarjat suunnilleen maksaa iskarit / jouset.
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

etl kirjoitti:noni kiitoksia. Täytyy nyt pistää harkintaan mitä tekee... Mitäs muuten noi madalussarjat suunnilleen maksaa iskarit / jouset.
taitaa jo mersuunkin saada iskari/jousi pakettia alkaen ~450 €
Vastaa Viestiin