W124 automaatti laatikko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

W124 automaatti laatikko

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

Mitä säätöä pitäis laatikosta pyörittää ku jos parkki paikalta peruuttaa ja sit lähtee eteen päin niin laatikko laittaa liian suuren vaihteen päälle ja ku painaa kaasua niin se pukkaa pienempää silmään ja silleen lonksahtaa..

tuohon mitään konstia että sen sais laittamaan pienimmän vaihteen suoraan päälle? esim. kick downin vaijeri tai paineet tai joku muu??


Missä muuten tuossa 300DT:ssä on kick downin vaijerin säätö??
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Hprh,

Siulla on alkuperänen turpo ?

Kyllähän se on semmonen homma että sen kuulu lähtä ykkösellä, tekeekö se sitä vain peruutuksen jälkeen ? Jos sulla on ASD-perä niin se saattaapi lonksautella perän lukkojakin, käyppä vaihtamassa öljyt siihen perään, muista laittaa mersun lukkoperäöljyä siihen :wink:

-RIsto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

Joo kyllä se on alkuperäinen turpo... ei siinä oo sitä asd lukko perää.. joo se oli tarkoitus tässä viikolla vaihtaa öljyt perään ja laatikkoon...
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

katoppa auton alta onko siinä alkuperäinen turbon laatikko? ettei olis joku vaihtanu 300D vaparilaatikkoa?

se kiristysvaijeri löytyy sieltä imusarjan alta, läheltä rintapeltiä. kokeile kiristää sitä aavistus.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

Joo pitää sitä koittaa ku en mä tiiä vaihteleeko se siinä vaihdetta vaan lonksahtaako se vaan jotenki että olisko lie menny perän puslat heikolle mallille että antaa periksi...

Mitä niissä on sit eroa niissä laatikoissa ja onko siitä haittaa jos on vaparin laatikko?

Pitää tässä viikolla vaihtaa öljyt laatikkoon ja perään josko se muuttuis...
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

vaparin laatikko ei kestä pidemmällä tähtäimellä turbon vääntöjä. on suunniteltu muistaakseni max.200nm tehoille.

kato mitkä numerokoodit siinä laatikon kyljessä on. pitäis alkaa numeroilla 722.3... jos vapari niin 722.4...
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

joo pitää käydä vilkaseen..
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

dansku kirjoitti:vaparin laatikko ei kestä pidemmällä tähtäimellä turbon vääntöjä. on suunniteltu muistaakseni max.200nm tehoille.
Ja taisi olla, että vaparin laatikko lähtee liikkeelle kakkosella.
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5445
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

juhaoh kirjoitti:
dansku kirjoitti:vaparin laatikko ei kestä pidemmällä tähtäimellä turbon vääntöjä. on suunniteltu muistaakseni max.200nm tehoille.
Ja taisi olla, että vaparin laatikko lähtee liikkeelle kakkosella.
Ukolla on vapari 300D ja se kyllä lähtee ykkösellä liikkeelle. Tiä sit onko loota vaihdettu 722.3 seen mutta en usko että olisi.
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

No olikos se nyt niin että se lonksahtaa vain ja ainoastaa peruuttamisen jäläkeen ? Jos ei liikennevailoissa tms. tilanteissa tee samoin niin voisi kuvitella että kyse ei tosiaankaan ole siitä, että lähtisi liikenteeseen kakkosella, vaan töksähtys tulee jostain muualta. Vaikka tämännäköisistä takajarrupaloista:
Kuva

Kuva

Murenee tollaset palat mukavasti ja jäävät levyn ja satulan väliin ja töksähtelee ja nytkähtelee kummasti.
Tai väljistä puslista tai mistä lie...

-RIsto

EDIT: voit myös testata laittaa laatikko pakkokakkoselle silloin kun pitäisi loksahtaa, tällöin laatikon kun laatikon kuuluisi lähtä ykkösellä...
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
maltio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ti 22.11.2005 13:46
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja maltio »

Vapari lähtee kakkosella normaalisti. Polkaisemalla reilusti lurtun pohjaan lähdetään ykkösellä! Näin myös manuaalin mukaan!
MB 300 Td
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

joo pitää vähän tutkia sitä kuhan saa nosturille tai montun päälle niin väännellä puslia että löytyykö väljää.. ei nuo jarru palat pitäis olla noin huonot ku katastuksesta meni läpi viime perjantaina..
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5445
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

maltio kirjoitti:Vapari lähtee kakkosella normaalisti. Polkaisemalla reilusti lurtun pohjaan lähdetään ykkösellä! Näin myös manuaalin mukaan!
Mielenkiintoista

Tuo lähtee ihan pintakaasullakin ykkösellä. Olisko sit kuitenkin loota vaihdettu. Pumppuahan siitä on peukaloitu. Pitääpä oikein tarkistaa kunhan tulee tilaisuus kurkata pohjan alle.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jari Ke kirjoitti:
maltio kirjoitti:Vapari lähtee kakkosella normaalisti. Polkaisemalla reilusti lurtun pohjaan lähdetään ykkösellä! Näin myös manuaalin mukaan!
Mielenkiintoista

Tuo lähtee ihan pintakaasullakin ykkösellä. Olisko sit kuitenkin loota vaihdettu. Pumppuahan siitä on peukaloitu. Pitääpä oikein tarkistaa kunhan tulee tilaisuus kurkata pohjan alle.
Joko laatikon vaijeri tiukalla tai siinä on turbon 722.3 laatikko.
Vastaa Viestiin