Kesää odotellessa, R129... (muutama kuva)
Kesää odotellessa, R129... (muutama kuva)
Pari kuvaa "gitta":n 500SL:stä.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Onhan tuo SL aina niin vaikuttava kokemus...
Muutaman kerran tullu tuumailtua 300 SL:n (mielellään 24V) käyttöautopotenttiaalia, miksikäs ei jos tilaa ei tarvi hirveästi. Tekniikan osien osalta kustannukset todennäköisesti aika yhtenevät esim. 300E 24V:n kanssa, korin osat sitten erikseen...mutta harvemminhan niitä "kuluu" No ehkä tuo olisi parempi vain kesäkäytössä.
Tämä vähän OT:nä, en ole tollaista hankkimassa, (vaikka kiva oiskin ) mutta tuli vain mieleen, että kun ainakin Suomessa suurimman osan ajasta tuo kova katto on päällä, niin olisiko oikeaoppisempaa purkaa rätti esimerkiksi talveksi sieltä alta tallin nurkkaan, vai antaa sen olla siellä alla "rutussa". Lähinnä sitä ajattelin, että tuleeko rättiin jotain venymiä tai painaumia, tai muuta sen käyttöikää lyhentävää jos sitä pidetään esim 8 kk yhtämittaan alaslaskettuna.
Muutaman kerran tullu tuumailtua 300 SL:n (mielellään 24V) käyttöautopotenttiaalia, miksikäs ei jos tilaa ei tarvi hirveästi. Tekniikan osien osalta kustannukset todennäköisesti aika yhtenevät esim. 300E 24V:n kanssa, korin osat sitten erikseen...mutta harvemminhan niitä "kuluu" No ehkä tuo olisi parempi vain kesäkäytössä.
Tämä vähän OT:nä, en ole tollaista hankkimassa, (vaikka kiva oiskin ) mutta tuli vain mieleen, että kun ainakin Suomessa suurimman osan ajasta tuo kova katto on päällä, niin olisiko oikeaoppisempaa purkaa rätti esimerkiksi talveksi sieltä alta tallin nurkkaan, vai antaa sen olla siellä alla "rutussa". Lähinnä sitä ajattelin, että tuleeko rättiin jotain venymiä tai painaumia, tai muuta sen käyttöikää lyhentävää jos sitä pidetään esim 8 kk yhtämittaan alaslaskettuna.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Niin..makuasioitahan ne on nuo ulkonäkökysymykset..enkä mä muutenkaan sillä että R129 rumaks olis muuttunutMauri H. kirjoitti:Kyllä R129 on minun mielestäni ehdottomasti parhaimman näköisiä mersuja ikinä, ei ole yhtään vanhanaikaisen näköinen vielä.
Sisältäkin vielä oikeaoppisen näköinen.
Ja muistanpa hyvin senkin kun tuo R129 joskus tuli markkinoille niin se oli ihan käsittämättömän upean näköinen auto. Itelläkin oli oikein kalenteri jossa oli joka kuukaudelle oma kuva ko autosta.. (hmm..mihinkähän se on hävinnyt.. )
Mutta kuten sanottu..kyllä se vaan aika kohtelee useimpia autoja muotoilun osalta aika kovalla kädellä..ainakin mun silmään.
Ihan samoin käy/kävi SLK:lle kun uudesta ekat kuvat julkaistiin..samalla sekunnilla se muuttui muotoilultaan jotenkin vanhan oloiseksi..
Ajat muuttuu..ja autot siinä mukana..
Tuollaisesta olen aina haalveillut. Komea peli. Tulis muuten kalliiks ajella tolla työmatkoja... Nyt kulut 250D:llä n. 400€/kk neljälle jaettuna... sitten olisi varmaan 800€/kk korkeintaan kahdelle jaettuna
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Totta kyllä, kaikkeen tottuu, ja viimeistään uuden mallin tullessa markkinoilla alkaa usein edellinen malli näyttämään väkisinkin vanhanaikaiselta. Tosin tämä onkin tarkoitus, saadaan siten porukkaa vaihtamaan niitä vanhoja kosliaan pois.jva kirjoitti:Niin..makuasioitahan ne on nuo ulkonäkökysymykset..enkä mä muutenkaan sillä että R129 rumaks olis muuttunutMauri H. kirjoitti:Kyllä R129 on minun mielestäni ehdottomasti parhaimman näköisiä mersuja ikinä, ei ole yhtään vanhanaikaisen näköinen vielä.
Sisältäkin vielä oikeaoppisen näköinen.
Ja muistanpa hyvin senkin kun tuo R129 joskus tuli markkinoille niin se oli ihan käsittämättömän upean näköinen auto. Itelläkin oli oikein kalenteri jossa oli joka kuukaudelle oma kuva ko autosta.. (hmm..mihinkähän se on hävinnyt.. )
Mutta kuten sanottu..kyllä se vaan aika kohtelee useimpia autoja muotoilun osalta aika kovalla kädellä..ainakin mun silmään.
Ihan samoin käy/kävi SLK:lle kun uudesta ekat kuvat julkaistiin..samalla sekunnilla se muuttui muotoilultaan jotenkin vanhan oloiseksi..
Ajat muuttuu..ja autot siinä mukana..
No, 124:nenkin näyttää yksinään mielestäni oikein kauniilta eikä kovinkaan vanhanaikaiselta, mutta parkkeeraappa uuden 211:sen rinnalle niin tulee oikein efekti kuolleista palanneesta ikälopusta ruosteläjästä.
Voiko tuota enää paremmin sanoaMauri H. kirjoitti: No, 124:nenkin näyttää yksinään mielestäni oikein kauniilta eikä kovinkaan vanhanaikaiselta, mutta parkkeeraappa uuden 211:sen rinnalle niin tulee oikein efekti kuolleista palanneesta ikälopusta ruosteläjästä.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Rätin säilytys
[
Tämä vähän OT:nä, en ole tollaista hankkimassa, (vaikka kiva oiskin ) mutta tuli vain mieleen, että kun ainakin Suomessa suurimman osan ajasta tuo kova katto on päällä, niin olisiko oikeaoppisempaa purkaa rätti esimerkiksi talveksi sieltä alta tallin nurkkaan, vai antaa sen olla siellä alla "rutussa". Lähinnä sitä ajattelin, että tuleeko rättiin jotain venymiä tai painaumia, tai muuta sen käyttöikää lyhentävää jos sitä pidetään esim 8 kk yhtämittaan alaslaskettuna.[/quote]
Suurin ongelma on ikkunan "haalistuminen" hankauksesta johtuen. Pyyhe tms. ikkunan taitekohdassa auttaa tähän. Ja aina kasaan kuivana...
Tämä vähän OT:nä, en ole tollaista hankkimassa, (vaikka kiva oiskin ) mutta tuli vain mieleen, että kun ainakin Suomessa suurimman osan ajasta tuo kova katto on päällä, niin olisiko oikeaoppisempaa purkaa rätti esimerkiksi talveksi sieltä alta tallin nurkkaan, vai antaa sen olla siellä alla "rutussa". Lähinnä sitä ajattelin, että tuleeko rättiin jotain venymiä tai painaumia, tai muuta sen käyttöikää lyhentävää jos sitä pidetään esim 8 kk yhtämittaan alaslaskettuna.[/quote]
Suurin ongelma on ikkunan "haalistuminen" hankauksesta johtuen. Pyyhe tms. ikkunan taitekohdassa auttaa tähän. Ja aina kasaan kuivana...
Juhis, tietoa olisiko kyseinen auto tää kouvolan SL?? Täsmää ainakin ulkonäöltä, mut mustia nyt on muitakin.. Ei oo ainakaan autoa hansassa näkynny.Timppa kirjoitti:Käväisin perjantaina Vaajakoskella Mecklinillä vanne-ostoksilla, siellä oli työn alla? musta R129, alla 20 tuumaiset kromivanteet ja mm. kromatuilla tuplaputkilla... ne vanteet oli ainakin meikäläisen makuun jo vähän yliampuvat, jarrulevyt näyttivät siellä vanteen sisällä teevatin kokoisilta..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Kesäautonahan se taitaa enimmäkseen olla. Onhan siihen harvase talvi aina ilmestynyt uutta ulkonäköä ja vauhtipalikoita.PT kirjoitti:Juhis, tietoa olisiko kyseinen auto tää kouvolan SL?? Täsmää ainakin ulkonäöltä, mut mustia nyt on muitakin.. Ei oo ainakaan autoa hansassa näkynny.Timppa kirjoitti:Käväisin perjantaina Vaajakoskella Mecklinillä vanne-ostoksilla, siellä oli työn alla? musta R129, alla 20 tuumaiset kromivanteet ja mm. kromatuilla tuplaputkilla... ne vanteet oli ainakin meikäläisen makuun jo vähän yliampuvat, jarrulevyt näyttivät siellä vanteen sisällä teevatin kokoisilta..
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Kyllä R129 on tosi upea unelma-auto. Kaikkea ei vaan voi ite omistaa, se kai riittää että välillä kaverilla näkee. Ehkäpä jos tulee lähdettyä ulkom. taas töihin niin teen kuin gitta.
Että 129 olis vanhanaikainen, ei alkuunkaan, ehkäpä 107 tai pikemminkin sitä vanhemmat.
Itse oon aina vierastanu uusia automalleja, olihan se 124 erikoisen näköinen silloin joskus kauan sitten ku oli 123:iin tottunu ja väyryset on myös ollu vaikea sulattaa. Nythän ne näyttää ihan OK.
Kyllä 129 on paremman näköinen ku esim se uus terävänokkanen SL vaikka ominaisuudet ja hinta ym. on harpannu ylöspäin.(makuasia)
Jotenkin oon vaan sitä mieltä, että avoauto kun on kesä- ja harrasteauto, niin vanhempi malli on parempi. En vaan osaa sitä perustella. (Oliskohan kysymys auton lyhyestä käyttöajasta, sidotusta rahasta ja tunneasioista.)
Että 129 olis vanhanaikainen, ei alkuunkaan, ehkäpä 107 tai pikemminkin sitä vanhemmat.
Itse oon aina vierastanu uusia automalleja, olihan se 124 erikoisen näköinen silloin joskus kauan sitten ku oli 123:iin tottunu ja väyryset on myös ollu vaikea sulattaa. Nythän ne näyttää ihan OK.
Kyllä 129 on paremman näköinen ku esim se uus terävänokkanen SL vaikka ominaisuudet ja hinta ym. on harpannu ylöspäin.(makuasia)
Jotenkin oon vaan sitä mieltä, että avoauto kun on kesä- ja harrasteauto, niin vanhempi malli on parempi. En vaan osaa sitä perustella. (Oliskohan kysymys auton lyhyestä käyttöajasta, sidotusta rahasta ja tunneasioista.)
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Klassikkohan on aina hyvä sijoitus....arvo senkun kasvaa...J.T.H kirjoitti: Tuo 129 on kyllä yksi maailman kauneimmista autoista allekirjoittaneen mielestä... Hintaa vaan pyydetään riittävästi vielä tänäkin päivänä.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Niin kuin yleesäkin auton arvo; autokauppiaan mielestä...Juhis2000 kirjoitti:Klassikkohan on aina hyvä sijoitus....arvo senkun kasvaa...J.T.H kirjoitti: Tuo 129 on kyllä yksi maailman kauneimmista autoista allekirjoittaneen mielestä... Hintaa vaan pyydetään riittävästi vielä tänäkin päivänä.
Gyl määki Turuus..
SL320 24V
Ex-E240 V6
Ex-C230 Kompressor
Ex-MB 300CE 24V
Ex-MB 300 E
SL320 24V
Ex-E240 V6
Ex-C230 Kompressor
Ex-MB 300CE 24V
Ex-MB 300 E
Niinhän tuo luultavasti, täksi talveksi oli kait varmuuden vuoksi ostannu uudet talvirenkaat, pakon omasia siirtoja varten kait, ikävä mällätä kesäkumein, osuipa pitkästä aikaa yhtäaikaa rengasliikkeeseen. Olihan niille vissiin ilmestynyt uusi CLK..Juhis2000 kirjoitti:Kesäautonahan se taitaa enimmäkseen olla. Onhan siihen harvase talvi aina ilmestynyt uutta ulkonäköä ja vauhtipalikoita.PT kirjoitti:Juhis, tietoa olisiko kyseinen auto tää kouvolan SL?? Täsmää ainakin ulkonäöltä, mut mustia nyt on muitakin.. Ei oo ainakaan autoa hansassa näkynny.Timppa kirjoitti:Käväisin perjantaina Vaajakoskella Mecklinillä vanne-ostoksilla, siellä oli työn alla? musta R129, alla 20 tuumaiset kromivanteet ja mm. kromatuilla tuplaputkilla... ne vanteet oli ainakin meikäläisen makuun jo vähän yliampuvat, jarrulevyt näyttivät siellä vanteen sisällä teevatin kokoisilta..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Kolmesataseen lyötiin tavallista kutosta sekä 24-venaista. Tehoeroa muistaakseni n. parisenkymmentä kaakkia.J.T.H kirjoitti:Eikös tuossa 300 SL- mallissa ole sama kone kuin 124- korisissa (24V)?
Tuo 129 on kyllä yksi maailman kauneimmista autoista allekirjoittaneen mielestä... Hintaa vaan pyydetään riittävästi vielä tänäkin päivänä.
Tähti keulalla