Kesää odotellessa, R129... (muutama kuva)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Kesää odotellessa, R129... (muutama kuva)

Viesti Kirjoittaja PM »

Pari kuvaa "gitta":n 500SL:stä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
tauno_rulez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09

Viesti Kirjoittaja tauno_rulez »

Oi kun on komee...näen ainakin kauniita unia tänä yönä :)
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

...huokaus... mahtava laite, tommosen kun joskus sais
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 836
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

On kyllä maukkaan näköinen. Kyllä kannattaa oottaa kesää.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
rönttä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 13.11.2003 15:32
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rönttä »

kyllä on makia peli...
Trust me I know what I'm doing...
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Saksassa oli myytävänä SL500 (vm. 95!) hintaan 19 900€. Oli kyllä hieno peli ja noitahan Saksassa riitti.
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Yhtään en ole kateellinen :twisted: :twisted:
On aivan sikahieno!
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Onko "tuontiauto"?
Paljonko oli vero?
MIä tahon tommosen ja heti!!!!!!!! :cry:
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ei tuonti, vaan muuton yhteydessä tuotu suomeen vuonna 2001.
Tulli halusi verotta viellä ihan mukavasti.
Valitus jätetty , päätöstä odotellessa.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :shock:
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

On kyllä hieno peli. Värikin on loistava.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Konehuone on hyvännäköinen :shock: :D

Mutta muuten näyttää se ajan hammas aika armottomasti purevan SL:äänkin..(linjoja ja muotoilua tarkoitan siis..)

En tiedä..jotenkin liian "vanhat" linjat mun silmään..mutta toisaalta ominaisuuksia ja ajonautintoa riittää varmasti aivan mahtavasti.. 8)
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Täällä jkl:ssä olisi hopea myytävänä!
Hintaa en muista,mutta kiinnostuneet voivat kysellä?Tasanauto
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Onhan tuo SL aina niin vaikuttava kokemus... :)
Muutaman kerran tullu tuumailtua 300 SL:n (mielellään 24V) käyttöautopotenttiaalia, miksikäs ei jos tilaa ei tarvi hirveästi. Tekniikan osien osalta kustannukset todennäköisesti aika yhtenevät esim. 300E 24V:n kanssa, korin osat sitten erikseen...mutta harvemminhan niitä "kuluu" 8) No ehkä tuo olisi parempi vain kesäkäytössä.

Tämä vähän OT:nä, en ole tollaista hankkimassa, (vaikka kiva oiskin :P ) mutta tuli vain mieleen, että kun ainakin Suomessa suurimman osan ajasta tuo kova katto on päällä, niin olisiko oikeaoppisempaa purkaa rätti esimerkiksi talveksi sieltä alta tallin nurkkaan, vai antaa sen olla siellä alla "rutussa". Lähinnä sitä ajattelin, että tuleeko rättiin jotain venymiä tai painaumia, tai muuta sen käyttöikää lyhentävää jos sitä pidetään esim 8 kk yhtämittaan alaslaskettuna.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kyllä R129 on minun mielestäni ehdottomasti parhaimman näköisiä mersuja ikinä, ei ole yhtään vanhanaikaisen näköinen vielä.

Sisältäkin vielä oikeaoppisen näköinen.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Mauri H. kirjoitti:Kyllä R129 on minun mielestäni ehdottomasti parhaimman näköisiä mersuja ikinä, ei ole yhtään vanhanaikaisen näköinen vielä.

Sisältäkin vielä oikeaoppisen näköinen.
Niin..makuasioitahan ne on nuo ulkonäkökysymykset..enkä mä muutenkaan sillä että R129 rumaks olis muuttunut :)

Ja muistanpa hyvin senkin kun tuo R129 joskus tuli markkinoille niin se oli ihan käsittämättömän upean näköinen auto. Itelläkin oli oikein kalenteri jossa oli joka kuukaudelle oma kuva ko autosta.. (hmm..mihinkähän se on hävinnyt.. :? )

Mutta kuten sanottu..kyllä se vaan aika kohtelee useimpia autoja muotoilun osalta aika kovalla kädellä..ainakin mun silmään.

Ihan samoin käy/kävi SLK:lle kun uudesta ekat kuvat julkaistiin..samalla sekunnilla se muuttui muotoilultaan jotenkin vanhan oloiseksi..

Ajat muuttuu..ja autot siinä mukana.. :wink:
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikky »

Tuollaisesta olen aina haalveillut. Komea peli. Tulis muuten kalliiks ajella tolla työmatkoja... Nyt kulut 250D:llä n. 400€/kk neljälle jaettuna... sitten olisi varmaan 800€/kk korkeintaan kahdelle jaettuna :oops:
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

jva kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Kyllä R129 on minun mielestäni ehdottomasti parhaimman näköisiä mersuja ikinä, ei ole yhtään vanhanaikaisen näköinen vielä.

Sisältäkin vielä oikeaoppisen näköinen.
Niin..makuasioitahan ne on nuo ulkonäkökysymykset..enkä mä muutenkaan sillä että R129 rumaks olis muuttunut :)

Ja muistanpa hyvin senkin kun tuo R129 joskus tuli markkinoille niin se oli ihan käsittämättömän upean näköinen auto. Itelläkin oli oikein kalenteri jossa oli joka kuukaudelle oma kuva ko autosta.. (hmm..mihinkähän se on hävinnyt.. :? )

Mutta kuten sanottu..kyllä se vaan aika kohtelee useimpia autoja muotoilun osalta aika kovalla kädellä..ainakin mun silmään.

Ihan samoin käy/kävi SLK:lle kun uudesta ekat kuvat julkaistiin..samalla sekunnilla se muuttui muotoilultaan jotenkin vanhan oloiseksi..

Ajat muuttuu..ja autot siinä mukana.. :wink:
Totta kyllä, kaikkeen tottuu, ja viimeistään uuden mallin tullessa markkinoilla alkaa usein edellinen malli näyttämään väkisinkin vanhanaikaiselta. Tosin tämä onkin tarkoitus, saadaan siten porukkaa vaihtamaan niitä vanhoja kosliaan pois.

No, 124:nenkin näyttää yksinään mielestäni oikein kauniilta eikä kovinkaan vanhanaikaiselta, mutta parkkeeraappa uuden 211:sen rinnalle niin tulee oikein efekti kuolleista palanneesta ikälopusta ruosteläjästä.
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikky »

Mauri H. kirjoitti: No, 124:nenkin näyttää yksinään mielestäni oikein kauniilta eikä kovinkaan vanhanaikaiselta, mutta parkkeeraappa uuden 211:sen rinnalle niin tulee oikein efekti kuolleista palanneesta ikälopusta ruosteläjästä.
Voiko tuota enää paremmin sanoa :lol:
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
450Sl
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 26.11.2003 09:12
Paikkakunta: Stadi

Rätin säilytys

Viesti Kirjoittaja 450Sl »

[
Tämä vähän OT:nä, en ole tollaista hankkimassa, (vaikka kiva oiskin :P ) mutta tuli vain mieleen, että kun ainakin Suomessa suurimman osan ajasta tuo kova katto on päällä, niin olisiko oikeaoppisempaa purkaa rätti esimerkiksi talveksi sieltä alta tallin nurkkaan, vai antaa sen olla siellä alla "rutussa". Lähinnä sitä ajattelin, että tuleeko rättiin jotain venymiä tai painaumia, tai muuta sen käyttöikää lyhentävää jos sitä pidetään esim 8 kk yhtämittaan alaslaskettuna.[/quote]


Suurin ongelma on ikkunan "haalistuminen" hankauksesta johtuen. Pyyhe tms. ikkunan taitekohdassa auttaa tähän. Ja aina kasaan kuivana...
Avatar
Harto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 24.03.2003 23:49
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harto »

Niin on nätti kuin sika pienenä ja vähän saman värinenkin :lol:

Kyllä tuo on W126:sen kanssa yksi niistä autoista, jotka jaksavat aina vain näyttää pirun hienolta. Tuo kova kattokaan ei näytä "ruokatunnilla
päälle teipatulta" niin kuin useimmissa avoautoissa.
- W210 E230 T A -97

Ex - W210 E320T A -98
Timppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Pe 20.06.2003 14:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Käväisin perjantaina Vaajakoskella Mecklinillä vanne-ostoksilla, siellä oli työn alla? musta R129, alla 20 tuumaiset kromivanteet ja mm. kromatuilla tuplaputkilla... ne vanteet oli ainakin meikäläisen makuun jo vähän yliampuvat, jarrulevyt näyttivät siellä vanteen sisällä teevatin kokoisilta..
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Timppa kirjoitti:Käväisin perjantaina Vaajakoskella Mecklinillä vanne-ostoksilla, siellä oli työn alla? musta R129, alla 20 tuumaiset kromivanteet ja mm. kromatuilla tuplaputkilla... ne vanteet oli ainakin meikäläisen makuun jo vähän yliampuvat, jarrulevyt näyttivät siellä vanteen sisällä teevatin kokoisilta..
Juhis, tietoa olisiko kyseinen auto tää kouvolan SL?? Täsmää ainakin ulkonäöltä, mut mustia nyt on muitakin.. Ei oo ainakaan autoa hansassa näkynny.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

PT kirjoitti:
Timppa kirjoitti:Käväisin perjantaina Vaajakoskella Mecklinillä vanne-ostoksilla, siellä oli työn alla? musta R129, alla 20 tuumaiset kromivanteet ja mm. kromatuilla tuplaputkilla... ne vanteet oli ainakin meikäläisen makuun jo vähän yliampuvat, jarrulevyt näyttivät siellä vanteen sisällä teevatin kokoisilta..
Juhis, tietoa olisiko kyseinen auto tää kouvolan SL?? Täsmää ainakin ulkonäöltä, mut mustia nyt on muitakin.. Ei oo ainakaan autoa hansassa näkynny.
Kesäautonahan se taitaa enimmäkseen olla. Onhan siihen harvase talvi aina ilmestynyt uutta ulkonäköä ja vauhtipalikoita. 8)
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
J.T.H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: To 21.08.2003 16:36
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja J.T.H »

Eikös tuossa 300 SL- mallissa ole sama kone kuin 124- korisissa (24V)?

Tuo 129 on kyllä yksi maailman kauneimmista autoista allekirjoittaneen mielestä... :D Hintaa vaan pyydetään riittävästi vielä tänäkin päivänä.
Gyl määki Turuus..

SL320 24V
Ex-E240 V6
Ex-C230 Kompressor
Ex-MB 300CE 24V
Ex-MB 300 E
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Kyllä R129 on tosi upea unelma-auto. Kaikkea ei vaan voi ite omistaa, se kai riittää että välillä kaverilla näkee. Ehkäpä jos tulee lähdettyä ulkom. taas töihin niin teen kuin gitta.
Että 129 olis vanhanaikainen, ei alkuunkaan, ehkäpä 107 tai pikemminkin sitä vanhemmat.
Itse oon aina vierastanu uusia automalleja, olihan se 124 erikoisen näköinen silloin joskus kauan sitten ku oli 123:iin tottunu ja väyryset on myös ollu vaikea sulattaa. Nythän ne näyttää ihan OK.
Kyllä 129 on paremman näköinen ku esim se uus terävänokkanen SL vaikka ominaisuudet ja hinta ym. on harpannu ylöspäin.(makuasia)
Jotenkin oon vaan sitä mieltä, että avoauto kun on kesä- ja harrasteauto, niin vanhempi malli on parempi. En vaan osaa sitä perustella. (Oliskohan kysymys auton lyhyestä käyttöajasta, sidotusta rahasta ja tunneasioista.)
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

J.T.H kirjoitti: Tuo 129 on kyllä yksi maailman kauneimmista autoista allekirjoittaneen mielestä... :D Hintaa vaan pyydetään riittävästi vielä tänäkin päivänä.
Klassikkohan on aina hyvä sijoitus....arvo senkun kasvaa... :)
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
J.T.H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: To 21.08.2003 16:36
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja J.T.H »

Juhis2000 kirjoitti:
J.T.H kirjoitti: Tuo 129 on kyllä yksi maailman kauneimmista autoista allekirjoittaneen mielestä... :D Hintaa vaan pyydetään riittävästi vielä tänäkin päivänä.
Klassikkohan on aina hyvä sijoitus....arvo senkun kasvaa... :)
Niin kuin yleesäkin auton arvo; autokauppiaan mielestä... :wink:
Gyl määki Turuus..

SL320 24V
Ex-E240 V6
Ex-C230 Kompressor
Ex-MB 300CE 24V
Ex-MB 300 E
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Juhis2000 kirjoitti:
PT kirjoitti:
Timppa kirjoitti:Käväisin perjantaina Vaajakoskella Mecklinillä vanne-ostoksilla, siellä oli työn alla? musta R129, alla 20 tuumaiset kromivanteet ja mm. kromatuilla tuplaputkilla... ne vanteet oli ainakin meikäläisen makuun jo vähän yliampuvat, jarrulevyt näyttivät siellä vanteen sisällä teevatin kokoisilta..
Juhis, tietoa olisiko kyseinen auto tää kouvolan SL?? Täsmää ainakin ulkonäöltä, mut mustia nyt on muitakin.. Ei oo ainakaan autoa hansassa näkynny.
Kesäautonahan se taitaa enimmäkseen olla. Onhan siihen harvase talvi aina ilmestynyt uutta ulkonäköä ja vauhtipalikoita. 8)
Niinhän tuo luultavasti, täksi talveksi oli kait varmuuden vuoksi ostannu uudet talvirenkaat, pakon omasia siirtoja varten kait, ikävä mällätä kesäkumein, osuipa pitkästä aikaa yhtäaikaa rengasliikkeeseen. Olihan niille vissiin ilmestynyt uusi CLK..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
ioaalto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 08.02.2004 20:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ioaalto »

Tutun näköinen R129, oma on vaan kolme vuotta nuorempi. Pitäisi varmaan vaihtaa nuo etulamppujen lasit läpikuultaviksi... Mistäköhän saisi kohtuu hintaan vaikka SL:ään 2000 -mallin lasit eteen ja taakse?
SL-Mies
Kim
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 12.06.2004 23:07

Viesti Kirjoittaja Kim »

J.T.H kirjoitti:Eikös tuossa 300 SL- mallissa ole sama kone kuin 124- korisissa (24V)?

Tuo 129 on kyllä yksi maailman kauneimmista autoista allekirjoittaneen mielestä... :D Hintaa vaan pyydetään riittävästi vielä tänäkin päivänä.
Kolmesataseen lyötiin tavallista kutosta sekä 24-venaista. Tehoeroa muistaakseni n. parisenkymmentä kaakkia.
Tähti keulalla
Vastaa Viestiin