m110 nokkakehto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
emw
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 25.09.2003 20:48
Viesti:

m110 nokkakehto

Viesti Kirjoittaja emw »

Avasin yhden moottorin, ja kannen ja nokkakehdon välissä oli n.1mm tiiviste(peltiä). Tietääkseni kaikissa moottoreissa ei tätä tilkettä ole? onko tietoa miksi tuollainen on laitettu?
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

En nyt oikein osaa hahmottaa tilannetta täysin tekstin perusteella, mutta mielikuvituksesta irtosi tämmöisiä vaihtoehtoja...

-Jos itse sylinterikantta on höylätty jonkinverran, niin voisiko joku mitta, välys tms. muuttua niinpalkauheesti, että välissä tarvittaisiin tilan täytettä?

-Jos se pelti toimii jonkinlaisena tiivisteenä vääntyneelle kehdolle tms?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
emw
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 25.09.2003 20:48
Viesti:

Viesti Kirjoittaja emw »

http://photobucket.com/albums/v640/w123/Stage2.jpg
Kuvassa näkyy tiiviste keskellä. Kuva on jostain amg virityssarjasta. Tosin tuossa mun koneessa ei ole mitään amg koneeseen viittaavaa, Jopa männät oli melkein tasalakiset. Kansi on höyläämätön. Ei kai siinä muuta auta kun varooksi laittaa se pelli sinne väliin, ja kummallekkin puolen liimat.
Olisko missään kuvaa miten ketjunkiristin oikeaoppisesti kasataan ja laitetaan paikalleen?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllähän siinä tiiviste kuuluu olla mutta että peltinen :shock:
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Ai tuo kannentiivisteen vieressä oleva. :!:

Tottakai tuo pitää olla, tiivistehän tuo on. Siitähän ne kaikki m110:t alkaa vuotamaan öljyä ajan kanssa pihalle. :lol:

Älä käytä vanhaa, se on painunut, eikä toimi enää kunnolla.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
emw
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 25.09.2003 20:48
Viesti:

Viesti Kirjoittaja emw »

Nonii....Edellisen koneen jonka avasin, oli koottu vaan liimalla, ja ajattelin että se on normaalia =) Pattien puuttuminen männistä meinaa varmaan sitä että tämä on ollut joku saastemoottori.
Vastaa Viestiin