ABS jarrut w124

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jamppu_83
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 10.05.2006 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi

ABS jarrut w124

Viesti Kirjoittaja Jamppu_83 »

Kertokaahan viisaammat mistä päin kannattaa ruveta vikaa hakeen? Laitan virrat päälle abs valo syttyy, kun auto lähtee käyntiin valo sammuu, lähden ajaan valo syttyy n. 40 vauhdissa joskus 60. Etu napojen anturit oon putsannu, käyny liittimet läpi. Kiitoksia etukäteen.
Make L.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 06.07.2005 07:55
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Make L. »

Onhan sulla varmasti samankorkuset renkaat edessä ja takana? Meinaan jos on liian iso ero vierintäkehässä niin jossakin nopeudessa ABS:n valo syttyy, kun etu ja takapään pyörintänopeus ero kasvaa liian suureksi. Kaverin mersusta etsittiin vikaa hartaasti ja monta päivää mittailtiin ja puhdisteltiin pyörä-antureita, ennenkuin hoksattiin että edessä oli matalampi profiiliset renkaat mitä takana :oops: Renkaiden vaihdon jälkeen "vika" poistu itestään :wink:
pekkak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.02.2005 22:20

Sama havainto

Viesti Kirjoittaja pekkak »

Joo ihan samoin kävi mulla, kun takarenkaat olivat hieman isommat. Tosin valo syttyi vasta, kun ajoi yli satasta ja sitäkin aika pitkän matkan. Valo sammui itsestää, kun laittoi virran välillä pois.
Jamppu_83
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 10.05.2006 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Jamppu_83 »

Kyllä ne on täysin saman kokoset joka nurkassa...jos joku anturi olis rikki pitäiskö sen valon syttyä heti käynnistyksen jälkeen?
pekkak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.02.2005 22:20

Taka-anturi

Viesti Kirjoittaja pekkak »

Ainakin 200d:ssä on takana yksi anturi perässä muistaakseni 5mm kuusiokoloruuvilla kiinni. Akselin ympärillä hammaskehä ja anturi lukee hampaita. Kannattaa varmaan katsoa, että kehä on oikeassa kohtaa ja pyörii akselin mukana.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Etuanturin johto poikki. Menee yleensä siitä korissa olevan kiinnikkeen juuresta.
Jamppu_83
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 10.05.2006 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Jamppu_83 »

Pienen silmäilyn jälkeen en huomannut että olisi ollut poikki...näyttävät ihan ehjiltä. Tänään kun ajelin töihin n. 20km, toimi 15km matkasta, (sadekeli), kun käännyin motarilta pois jyrkkä oikea, valo syttyi. Kiitoksia kaikille jotka ovat vaivautuneet pähkäilemään kyseistä vikaa, mutta jos kuitenki olis viä jotain neuvoa? Ei viittis ihan viedä pajalle vielä :?
Avatar
waari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ke 17.08.2005 15:43
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja waari »

Jamppu_83 kirjoitti: mutta jos kuitenki olis viä jotain neuvoa? Ei viittis ihan viedä pajalle vielä :?
No,akkujännite alhainen,tai abs lootan maadoitus huono.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Jamppu_83
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 10.05.2006 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Jamppu_83 »

Maadotus tarkistettu ja akkujännite on normaali, edelleen valo syttyy. Palaten tohon edelliseen ehdotukseen...onko se näkyvästi poikki vai sen kuoren sisältä ei näkyvästi? Kummalta puolen? Tarkotatko sitä korinkiinnikettä mikä on lokasuojan sisällä renkaan takana?
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Oletko vilkaissut alijännitesuojaa,on siellä akun takana,se jossa on
sulake tai kaksi.
Itsellä oli vähän samankaltaisia oireita,eikä vikaa meinannut löytyä sitten
millään!
Abs valo syttyili ja sammui omia aikojaan.Kaikki käytiin läpi eikä vikaa
missään,ennenkuin hoksattiin kokeilla alijännitesuojan vaihtoa,sillä
korjaantui.Taitaa olla Veholla sellaiset 70e.
Kannataa kysellä tutuilta MB miehiltä vaikka kokeiltavaksi? :?:
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Samanlainen vika w124 230 E, onko mittarilla mitään tekemistä tuon ABS;ssän kanssa. Oli matkamittari rikki ja propasin kuntoon, niin tauti tuli, nopeusmittari toimi koko ajan. Kiitos myöskin etukäteen.
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Turbo-eemeli kirjoitti:Samanlainen vika w124 230 E, onko mittarilla mitään tekemistä tuon ABS;ssän kanssa. Oli matkamittari rikki ja propasin kuntoon, niin tauti tuli, nopeusmittari toimi koko ajan. Kiitos myöskin etukäteen.
Heh heh, nyt saa nauraa: Oli polttimot väärissä paikoissa, eli abs ja palaneen lampun polttimot vaihtaneet paikkaa, mutta kiusa tuli siittä että ajossa "abs:sän valo kiutenkin syttyi ja sammui autoa jarruttaessa ja kääneellessä ja töysyissäkin vielä. Kaikki lamput ehjiä, mutta toinen takaparkki 5w kun pitäis olla 10w :oops:
P. Lanttola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Joo, omassa autossa sama homma, katsastuksessa piti kovasti yrittää selittää että kyllä ne ABS:t toimii vaikka valo välillä palaakin, mutta katsastusmies totes vaan että se on aika yleistä näissä että on polttimot väärin päin.
Vastaa Viestiin