
Pappa osti teinimesen
Pappa osti teinimesen
Ostin jokin aika sitten 190 E vm -88 ajettu 247 t. Auto on Ruottin malli (on nimittäin valomuisti), Sportline puolinahat ja rekisteröity neljälle (ei takapenkille kyllä kolmea voi muutenkaan tunkea) sekä kattoluukku. Alkuperäiset alut ja radio-kasettisoitin. Oon auton toinen omistaja ja hommasin auton ihan käyttöön kakkosautoksi. Ostohetkellä auto matoili urissa, mutta alapallot vaihtamalla muuttui kulku junaksi (alapallot olivat aivan jumissa) Katsastus läpihuuto. Auto ryhdissään ja huollotkin ajallaan tehty. Kulutuslukemat olleet 8.5 - 10 l/100 km. Saas nähdä miten auto pelaa, mutta toisaalta saahan sen museorekisteriin nykykunnossa 6 vuoden kuluttua
Toi valomuisti askaruttaa sikäli että olisiko vaikeakin juttu tehdä perheen toiseenkiin mersuun 180 202? Sen verran kiinnitin huomiota, että kun valomuisti startin jälkeen huolehtii valot päälle, niin rekisterikilven valot ei pala (vasta jos kääntää valonappulasta niin toimivat)

- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Re: Pappa osti teinimesen
Auton startatessa ns. päivävalot menee päälle, ei varmaan pitkätkään eikä mittarinvalot syty? Eikös 16-venaset ollu aina neljällä jakkaralla, vai mallista riippumatta Sportlinena?tsaari202 kirjoitti:Ostin jokin aika sitten 190 E vm -88 ajettu 247 t. Auto on Ruottin malli (on nimittäin valomuisti), Sportline puolinahat ja rekisteröity neljälle (ei takapenkille kyllä kolmea voi muutenkaan tunkea) sekä kattoluukku.
Sen verran kiinnitin huomiota, että kun valomuisti startin jälkeen huolehtii valot päälle, niin rekisterikilven valot ei pala (vasta jos kääntää valonappulasta niin toimivat)
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
onnittelut hienon mersumallin hankkimisesta, itselläkin oli tuommoinen ennenkuin siirryin isompiin "leluihin"
.

C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Re: Pappa osti teinimesen
Minulla oli taannoin myös "ruotsin malli" jossa tuo valomuisti. Ei tullut perehdyttyä sen tarkemmin muuta kun totesin että pitkät valot ei mene päälle päiväasennossa. Mitenköhän tuo on toteutettu noiden johdotusten suhteentsaari202 kirjoitti:Ostin jokin aika sitten 190 E vm -88 ajettu 247 t. Auto on Ruottin malli (on nimittäin valomuisti).
Toi valomuisti askaruttaa sikäli että olisiko vaikeakin juttu tehdä perheen toiseenkiin mersuun 180 202? Sen verran kiinnitin huomiota, että kun valomuisti startin jälkeen huolehtii valot päälle, niin rekisterikilven valot ei pala (vasta jos kääntää valonappulasta niin toimivat)


1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Ei tuo valomuistin rakentaminen mikään ameriikan temppu ole, aikanaan rakentelin 202:een sellasen kaverin avustuksella. Kytkennästä en muista sen enempää kun että tarvittiin iso rele joka kestää tarpeeksi virtaa. Oli sellanen että kun virrat käänsi päälle niin valot syttyi heti. Startatessa valot sammuivat ja kun moottori käynnistyi, syttyivät valot taas, eli startin plussasta otettiin "heräte" joka sammutti valot. Eiköhän se jotenkin noin ole muissakin hoidettu, öljynpaineen haistelu kuulostaa jotenkin vieraalta...
Niin siis sillaihan se oli että valokatkaisija sai olla aina lähivaloasennossa, nollilla ei toiminu mikään. Eli mittarivalot, pitkät yms toimivat aina.
Niin siis sillaihan se oli että valokatkaisija sai olla aina lähivaloasennossa, nollilla ei toiminu mikään. Eli mittarivalot, pitkät yms toimivat aina.