Uuh ooh! (VF115 ruumisauto myytävänä)

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Uuh ooh! (VF115 ruumisauto myytävänä)

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
_W126_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: To 03.08.2006 16:49

Viesti Kirjoittaja _W126_ »

Kesällä 2006 satuin Alajärven keskustassa näkemään kun saattue kulki ohi ja melkein piti hieraista silmiä kun keulilla oli musta w110 ruumisauto eli jommankumman
linkin mukainen suunnilleen, ellen ihan väärin muista,"vanha se ainakin oli", selvästi edellisen linkin myynnissä olevaa vanhempi korimallinen, 90% varmuudella w110.

http://www.leichenwagen.de/bilder/Gunth.jpg
http://www.leichenwagen.de/bilder/190c.jpg

Vieläkin harmittaa etten heti ehtinyt ottaa kuvaa autosta.
Alajärveläisellä hautausliikkeellä varmaankin edelleenkin kyseinen auto.
Avatar
takkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ke 29.10.2003 16:35
Paikkakunta: Väylänvarsi

Viesti Kirjoittaja takkanen »

Voi taitamaton! Tulin juuri ostaneeksi W115 CE:n, joten nyt on hankinnat vähän jäissä. Vaan tekisi kyllä julmetusti mieli alkaa raatoauto ostoksille.
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Tossa rakennetta, tosin en ymmärrä miksi liite "2-türig" kun eikös noi ole ihan neljä tüürikkeja kaikki.

Kuva
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

takkanen kirjoitti:Voi taitamaton! Tulin juuri ostaneeksi W115 CE:n, joten nyt on hankinnat vähän jäissä. Vaan tekisi kyllä julmetusti mieli alkaa raatoauto ostoksille.
Ostakee ostakee! :)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Tossa rakennetta, tosin en ymmärrä miksi liite "2-türig" kun eikös noi ole ihan neljä tüürikkeja kaikki.
Olisikohan kyse siitä (arvailua), että erikoiskorin mukana ei tullut, niin kuin kuvasta näkyy, kuin etummaiset ovet. Tämä taas saattoi johtua siitä, että koripajat olisivat kuitenkin vetäisseet takaovet umpeen ruumisautoa rakennellessaan. Tai sitten tehtiin tuollaisia "Rappold -tyyppisiä" puolikkaita takaovia, vaikkei niitä erikoiskorin mukana tullutkaan.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Onhan tuo komia ja usein seissy tuossa tallimme liepeillä...on vaan sen verran pitkä varmari ettei taitu talliimme, mutta Saulille käyttöautoksi toi sopisi :)


ja tällä vois sitten tarjota lava-sikaa :

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1453287
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Eikös tuo 2 türig meinaa että se on kakspaikkanen, takapenkkiähän tohon reikään ei saa kiinni.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Selitys lienee tässä:


Kuva
Kuva
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Selitys lienee tässä:
Miten niin? Eri korimalleja ja eri akselinvälillä. Käsittääkseni tuo 114.008 erikoiskori on kaikilla ovilla varustettu, mutta esim. katto puuttui. Omassa ruumisautossa ainakin on lattiassa mielestäni kaikki samat takapenkkisysteemit kuin langissa olisi.

Tuo kuvien Stolle olisi kyllä hieno peli, koska siinä muistaakseni on takapenkkikin etupenkkien takana. Sellainen tilapäiskäyttöön sopiva malli, mutta kuitenkin.
Muffler kirjoitti:Eikös tuo 2 türig meinaa että se on kakspaikkanen, takapenkkiähän tohon reikään ei saa kiinni.
Kyllä die Tür on saksaksi nimenomaan ovi. olisikohan kaksipaikkainen jokin zwei Plätzig? Ja usein ruumisautot ovat rattivaihteisa, kuljettaja + kaksi matkustajaa _vieressä_ ;) eli kolmipaikkaisia.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

..niin siten että on malleja, joissa takaovia ei ole, vaan niiden paikat on ummessa. Niin sitten on zwei-tyyrikki.

Miksi sun hauturissa on takana ovet, häh?
Tästä sais kyllä joku tehdä koosteen.

(Jokos se moottori alkaa siirtyä konehuoneen puolelle?)
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Miksi sun hauturissa on takana ovet, häh?
Älä kysele tyhmiä. Tietysti siksi että henki kulkee. :P

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Yksi vastausvaihtoehto jo annettiinkin. ;)

Absoluuttista totuutta kannattaa varmaan kysyä Rappoldin koripajalta, mutta käytännön syistä varmaan on kyse. Nimittäin siellä lavan alla on yllättävän paljon tilaa, joka saadaan kohtuullisen helposti hyötykäyttöön noilla puolikkailla ovilla.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Petteri Kivimäki kirjoitti:(Jokos se moottori alkaa siirtyä konehuoneen puolelle?)
Tällä hetkellä sen aika seitsenvuotissuunnitelmassa on tuossa tammi/helmikuun tietämillä. Aikataulu ei siis ole muuttunut kuukausitasolla mihinkään. Ainoastaan vuosi! :shock:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

http://www.strichachtclub.de/c_download ... spekte.php

Ton mukaan näyttäis Nettiauton ambulanssi - ei hauturi - olevan Binz Europ 1100 L. Tuo lyhyempi 1100 olis sopusuhtaisemman näköönen.

Prospekt von 1969 für den legendären Strichacht-Krankentransportwagen mit kurzem und langem Radstand sowie flachem und hohem Dach.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin