Ongelma on tälläinen:
Kun pyyhin lähtee tekemään liikettä niin se menee ensin apukuskin puolelle normaalisti, sitten kun se palaa niin se jää noin puoleen väliin, eli keskelle tuulilasia, moottori jää jurnuttamaan paikalleen, ei kuulosta että siellä mikään tyhjää löisi mutta ei vaan liiku eteenpäin.
Sitten kun sitä auttaa kädellä jonkin matkaa niin se tekee taas loppu liikkeen itse ja jää odottamaan normaaliasentoon.
Onko kukaan törmännyt moiseen?
Ja toinen kysymys heti perään, eli kun on todennäköistä että tarvii päästä roplaamaan moottoria/mekanismeja niin mistäs ne sitten löytyy eli mistäsuunnasta lähetään purkamaan ja mitä?
Toivottavasti joku viitsii kommentoida pikaisesti, on vähän kosteita kelejä ajella...
w202 tuulilasinpyyhin ongelma
Re: w202 tuulilasinpyyhin ongelma
Ongelma on tälläinen:
Kun pyyhin lähtee tekemään liikettä niin se menee ensin apukuskin puolelle normaalisti, sitten kun se palaa niin se jää noin puoleen väliin, eli keskelle tuulilasia
Minulla oireili pyyhin em. tavalla. Auttoi kun pyyhkäsin sulan huolellisesti puhtaaksi...
Pysäytä sulka siihen tuulilasin keskelle. Pyyhkimen varressa on muovisuojus, se ensin pois vetämällä. Tämän jälkeen paljastuu pyyhkimen "varsi
" Siihen laitat vaseliinia tai jotain muuta hyvää liukastetta. Toimii tämän jälkeen normaalisti 99%.
Oli vähän hätäsesti kirjotettu toivottavasti sait selvää.
Oli vähän hätäsesti kirjotettu toivottavasti sait selvää.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Re: w202 tuulilasinpyyhin ongelma
Pete_xXx kirjoitti:Ongelma on tälläinen:
Kun pyyhin lähtee tekemään liikettä niin se menee ensin apukuskin puolelle normaalisti, sitten kun se palaa niin se jää noin puoleen väliin, eli keskelle tuulilasia, moottori jää jurnuttamaan paikalleen, ei kuulosta että siellä mikään tyhjää löisi mutta ei vaan liiku eteenpäin.
Sitten kun sitä auttaa kädellä jonkin matkaa niin se tekee taas loppu liikkeen itse ja jää odottamaan normaaliasentoon.
Onko kukaan törmännyt moiseen?
Ja toinen kysymys heti perään, eli kun on todennäköistä että tarvii päästä roplaamaan moottoria/mekanismeja niin mistäs ne sitten löytyy eli mistäsuunnasta lähetään purkamaan ja mitä?
Toivottavasti joku viitsii kommentoida pikaisesti, on vähän kosteita kelejä ajella...
- JuriPotkuri
- Mersumies

Kyllä minä komppaan tota Gate:a. Kokeile nyt ensin sitä voitelua, kuitenkin sillä tavalla että jos se pyyhin jo jumii, niin aloita voitelu jollain ihan liruöljyllä. Esim. ase tai ompelukone- tai muulla vastaavalla öljyllä, joka tunkeutuu hyvin sinne koneistoon asti. Sitten kun pyyhin toimii nykimättä, siirry paksumpiin ja kestävämpiin aineisiin. Synteettinen vaseliini on kuulemma hyvää, itse olen käyttänyt ihan moottoriöljyä. Toimii, ei se kranttu ole
.
Itse olen pyrkinyt tekemään käsittelyn kolmesti vuodessa, kerran kesällä ja kaksi talvella. (talvella voimakkaat lasinpesuliuokset tahtovat viedä öljyt mennessään ja kuivattavat sen varren).
Terv. Juri
Itse olen pyrkinyt tekemään käsittelyn kolmesti vuodessa, kerran kesällä ja kaksi talvella. (talvella voimakkaat lasinpesuliuokset tahtovat viedä öljyt mennessään ja kuivattavat sen varren).
Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
Kiitoksia vastauksista.
Täytynee kokeilla tuota rasvausta, vaikka luulenkin että ollaan menty jo siitä pisteestä ohi että se enää auttaisi, eli todennäköisesti tarvinnee vaihtaa sinne jotain, illalla olisi tarkoitus katella että mitä.
Vielä jos siihen saisi vinkkejä että miten siihen pääsee käsiksi eli mistä se purkaminen kannattaa aloittaa, päästäänkö siihen käsiksi moottoritilan kautta vai sisäpuolelta vai mistä?
Täytynee kokeilla tuota rasvausta, vaikka luulenkin että ollaan menty jo siitä pisteestä ohi että se enää auttaisi, eli todennäköisesti tarvinnee vaihtaa sinne jotain, illalla olisi tarkoitus katella että mitä.
Vielä jos siihen saisi vinkkejä että miten siihen pääsee käsiksi eli mistä se purkaminen kannattaa aloittaa, päästäänkö siihen käsiksi moottoritilan kautta vai sisäpuolelta vai mistä?