Tartteeko dieselin sekaan laittaa "lisäaineita" pa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
häjy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 21.10.2007 06:23
Paikkakunta: 05

Tartteeko dieselin sekaan laittaa "lisäaineita" pa

Viesti Kirjoittaja häjy »

Tartteeko / kannattaako tankkiin lurauttaa tankkauksen yhteydessä mitään lisäaineita talviaikaan ???

Kun on kuullut kaikenlaista juttua, kakstahti öljyn käytöstä tai jopa bensaa tankkiin sekaan, pitääkö nää paikkaansa.

Ja sit sitä diesel 100:sta on vaan haukuttu ja parjattu huonoks aineeks ??

Puhdistaako kakstahti ölkki suuttimia ja kannattaako käyttää / kokemuksia ??
Jos kakstahti öljyä käyttää, niin paljonko tankilliseen laitetaan ( veikkaus 2dl ) ??

Tai mitä lisäaineita suosittelette laitettavaks tankkiin, jotta toimivuus olis varmenpaa ???
...rahamiehetkin voi hehkuttaa...

220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

830 000 km on ajettu ilman lisäaineita, ei ongelmia. Vedä itse johtopäätökset tästä.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Tartteeko dieselin sekaan laittaa "lisäaineita"

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

häjy kirjoitti:Tartteeko / kannattaako tankkiin lurauttaa tankkauksen yhteydessä mitään lisäaineita talviaikaan ???

Kun on kuullut kaikenlaista juttua, kakstahti öljyn käytöstä tai jopa bensaa tankkiin sekaan, pitääkö nää paikkaansa.

Ja sit sitä diesel 100:sta on vaan haukuttu ja parjattu huonoks aineeks ??

Puhdistaako kakstahti ölkki suuttimia ja kannattaako käyttää / kokemuksia ??
Jos kakstahti öljyä käyttää, niin paljonko tankilliseen laitetaan ( veikkaus 2dl ) ??

Tai mitä lisäaineita suosittelette laitettavaks tankkiin, jotta toimivuus olis varmenpaa ???

Ei tarvise mitään lisäaineita,polttoainesuodatin olisi hyvä uusia syksyllä,huoltoasemat myy oikeaa polttoainetta pakkasten mukaan.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Komppaan, ei tarvitse, uusi polttoainesuodatin syksyisin paikalleen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Timo L. kirjoitti:, uusi polttoainesuodatin syksyisin paikalleen.
Oonkohan minä harvinaisen laiska, nuuka vai uhkarohkea kun olen vaihtanut vuoden -75 jälkee vain kaksi pa-suodatinta. Vain kerran on pitänyt palata takaisin ja vaihtaa tarpeeseen. Eikä oo kyse siitä, että auto olisi ollut pääasiassa tallissa.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

juhaoh kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:, uusi polttoainesuodatin syksyisin paikalleen.
Oonkohan minä harvinaisen laiska, nuuka vai uhkarohkea kun olen vaihtanut vuoden -75 jälkee vain kaksi pa-suodatinta. Vain kerran on pitänyt palata takaisin ja vaihtaa tarpeeseen. Eikä oo kyse siitä, että auto olisi ollut pääasiassa tallissa.
En meinaa itsekkään vaihtaa,kun ei ole tullut kilsoja kuin 15000 vaihdosta,mutta viime talvena piti vaihtaa,ei kulkenut kuin 80km/h, uritti jäätää.Ei kyllä maksa montaa kymppiä,suosittelen vaihtoa varsinkin jos pohjoiseen asiaa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Make44
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Ti 25.09.2007 00:41
Paikkakunta: Salonseutu

Viesti Kirjoittaja Make44 »

Unohda ne lisämyrkyt, tärkeintä dieselille on kuitenkin PUHDAS syöttö pumpulle.Säästyy monilta lisäongelmilta.Hieno- ja karkeasuodatin uusiksi ainakin kerran vuodessa.Kustannus aivan marginaalinen hyötyyn nähden.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

jussilampi kirjoitti:
juhaoh kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:, uusi polttoainesuodatin syksyisin paikalleen.
Oonkohan minä harvinaisen laiska, nuuka vai uhkarohkea kun olen vaihtanut vuoden -75 jälkee vain kaksi pa-suodatinta. Vain kerran on pitänyt palata takaisin ja vaihtaa tarpeeseen. Eikä oo kyse siitä, että auto olisi ollut pääasiassa tallissa.
En meinaa itsekkään vaihtaa,kun ei ole tullut kilsoja kuin 15000 vaihdosta,mutta viime talvena piti vaihtaa,ei kulkenut kuin 80km/h, uritti jäätää.Ei kyllä maksa montaa kymppiä,suosittelen vaihtoa varsinkin jos pohjoiseen asiaa.
No joo, tästäkin lienee useampi koulukunta, mutta itse kyllä vaihdan kun vuosi takaperin kävi näin. Hävetti kyyditä työkavereita (selväpäisiä vielä) nykivällä Mersulla pikkujouluruokailuun... :oops: :lol:
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Toni.H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 01.04.2005 16:36

Viesti Kirjoittaja Toni.H »

Juu lienee tuo 2-t öljyn käyttö sellainen 70 luvulta peräisin oleva taksimiesten citylegenda, lähinnä kait pumpun voitelu on ideana ja näin pidempi kestoikä. 715tkm on tuossa vanhuksessa eikä ole tullut paljon öljyä lutrattua naftan sekaan.

Nyt ei näistä uudemmista ha/pa mersujen koneista ole tietoa mutta ainakaan raskaassa kalustossa ei tietääkseni missään nimessä saa tankkiin lurauttaa AINAKAAN bensaa, eikä käsittääkseni edes jäänestoa. Uusissa korkeapainedieseleissä tämä voi kait aiheuttaa kertapamauksen pumpun suunnalla.

Kyllähän sitä on joskus kesälaatua 20 pakkasella vähän notkistettu bensalla mutta eipä sen tai jääneston käytölle muita järkeviä selityksiä taida olla.
W124 200D -87 715tkm
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

itse en ole tarvinnut ikinä mitään lisäaineita dieselin sekaan, mutta suodattimen vaihdolla on yllättävän suuri merkitys koneen toimintaan :wink:

edellisessä autossa oli käytössä sellainen polttoaineen esilämmitin, eikä siitä ainakaan mitään haittaa ollut :roll: kovilla pakkasilla se ainakin tuo hieman lisävarmuutta kulkemiseen...
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

ei moottoripölttoöljy mitään lisaineita tartte :twisted:
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Suomessa kaupan oleva tiisseli on tehty autoihin ja Mersut (diesel-koneiset) sitä kuluttamaan. Ei hemmetissä tarvitse lisäaineita. Ei ei ei.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Tarvii jos on helvetin kylmä eli pakkasta tyyliin kylmempi ku -40 astetta. Itse olin kerran reissussa pohjoisessa E 220D:llä. Tiesin jo etukäteen, että pakkasta on mahdollisesti yli 40 astetta ja lorautin tankkiin aina vähän jotain Teboilin jäätymisenestoa. Hyvin pelas koko reissun, lähti käyntiinkin kuin palmun alta :D Itse kuski vaan meinas paleltua...
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Liekö Webastolla osuutta asiaan, mutta yli 30 asteen pakkasilla auto lähti käymään hienosti. Sen jälkeen ei ongelmia ollut käynnin kanssa. Ja kuten sanottu: ei ollut lisäaineita tankissa. 40 asteen pakkasta en ole koskaan kokenut.
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Pannaas nyt tännekkin yks poikkeava kommentti, itse olen käyttänyt arctic expressin "siirappia" naftan seassa kun hyytämisongelmia on alkanut ilmetä. Toimivaa tavaraa, joskin pikkusen hinnakasta...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

masaf1 kirjoitti:Tarvii jos on helvetin kylmä eli pakkasta tyyliin kylmempi ku -40 astetta. Itse olin kerran reissussa pohjoisessa E 220D:llä. Tiesin jo etukäteen, että pakkasta on mahdollisesti yli 40 astetta ja lorautin tankkiin aina vähän jotain Teboilin jäätymisenestoa. Hyvin pelas koko reissun, lähti käyntiinkin kuin palmun alta :D Itse kuski vaan meinas paleltua...

Ei ikinä ole tarvinut lisäaineita,diessel polttoainetta on 5 eri laatua,joita asemat myyvät kyseisinä ajanjanjaksoina pakkasten mukaan.
Kesälaatu DIR-0/10 (1.5-31.8),Kesälaatu DIR-5/15(1.9-30.4),talvilaatu
DIR-15/25,talvilaatu DIR-29/34,ja arktinen DIR-40/44.
Ensimmäinen luku on samepiste(alin varma varastointilämpötila), ja toinen luku on alin suodatettavuus.
Polttoaine on valittava ulkolämpötilan mukaan,jonka käytännössä tekee huoltoaseman pitäjä puolestasi eli myy pakkasten mukaan suodatettavia laatuja.Eli kovien pakkasten aikaan pohjoisessa saa arktista laatua jonka suodatettavuus on -44 astetta, ja kyllähän se on järkevää panna talveksi kumimatto keulaan,(ei syyläriin kiinni)koska nykydiesselit antaa niin vähän hukkalämpöa,pienestä kulutuksesta johtuen,ja muistaa ottaa se pois vappuna.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

jussilampi kirjoitti: Polttoaine on valittava ulkolämpötilan mukaan,jonka käytännössä tekee huoltoaseman pitäjä puolestasi eli myy pakkasten mukaan suodatettavia laatuja.Eli kovien pakkasten aikaan pohjoisessa saa arktista laatua jonka suodatettavuus on -44 astetta,
Eli kun kun lähdet pakkasten aikaan etelästä lappiin niin ei kannata lähteä täydellä tankilla. Kun tankkailee pohjoisempana saa paremmin pakkasia kestäviä laatuja.
Risto V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 27.02.2007 17:50
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Risto V »

Ekalla kerralla kun auto oli uusi minulle niin vaihdatin kaikki öljyt ja laitoin redlinen polttoaine järjestelmän puhdistus aineen tankkiin että mahdolliset paskat lähtee 8) sen jälkeen en ole pistänyt kun tietää mitä autolla on tehty :)
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

juhaoh kirjoitti:
jussilampi kirjoitti: Polttoaine on valittava ulkolämpötilan mukaan,jonka käytännössä tekee huoltoaseman pitäjä puolestasi eli myy pakkasten mukaan suodatettavia laatuja.Eli kovien pakkasten aikaan pohjoisessa saa arktista laatua jonka suodatettavuus on -44 astetta,
Eli kun kun lähdet pakkasten aikaan etelästä lappiin niin ei kannata lähteä täydellä tankilla. Kun tankkailee pohjoisempana saa paremmin pakkasia kestäviä laatuja.

Juuri näin!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Bensaahan laitettiin ennen juuri siksi, että löpö pysyisi notkeana. Rekkamiehet tunkivat kymmeniä litroja tankilliseen. Silloin ei kyllä talvilaadut olleetkaan niin talvisia kuin nykyään. Toisaalta talvetkin olivat kovempia. Sitten kun ne olivat laittaneet bensaa, niin oli laitettava kakstahtiöljyäkin, ettei tule liian pesevää pa-seoksesta.
Nykyiset pumput/suuttimet ei vaan tahdo kestää bensan kanssa enää, vaikka laittaisi tankkiin mitä lisäksi. Toisaalta, jos ei laita bensaa ei minusta tarvi kakstahtiakaan.
Jäänestoa ehkä, jos tuntuu jäätäminen olevan ongelma.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jäänesto aineet dieselin yhteydessä on kyllä niin täyttä huuhaata, kuin olla voi... enkä jaksa edes alkaa perustelemaan sen paremmin...
räätäli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ke 13.07.2005 18:54

Viesti Kirjoittaja räätäli »

Jos olet tankannut jostain syystä vettä tankkiisi niin silloin tarvitaan jään esto ainetta että sen saa suodattimista läpi, mutta kun se vesi ei ole hyvää tavaraa siellä suuttimissa niin parempi ja suositeltavampi tapa on uusia se polttoaine suodatin silloin tällöin. Eli aina syksyisin.
Mukavaa talvea t: räätäli
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 823
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Viesti Kirjoittaja Wade »

Komppaan aikaisempia vastauksia, ei tarvita lisäaineita.

Piti kuitenkin tarkistaa W123:n käsikirjasta, mitä siellä aiheesta kommentoidaan. Alla pari otetta :

"Sopivan talviseoksen aikaansaamiseksi voidaan kesäkäyttöön tarkoitettuun dieselpolttoaineeseen ja riittämättömän juoksevuuden omaavaan talvipolttoaineeseen sekoittaa ulkoilman lämpötilasta riippuva määrä moottoripetrolia. Tämä sama pätee myös siinä tapauksessa, että ulkoilman lämpötila on alle -15C."

Taulukon mukaan enimmillään voidaan käyttää 50/50 seosta. :shock:

"Mikäli polttonesteen seostamiseen täytyy hätätapauksessa käyttää tavallista kaasutinpolttonestettä, saa tämän osuus olla enintään 30%! Super-polttonesteitä ei tähän tarkoitukseen saa käyttää. Räjähtämisvaara suurenee lisäpolttonesteiden alhaisemmasta leimahduspisteestä johtuen !"

Kuulostaa aika hurjalle heittää 30% bensaa sekaan... :roll:

Tämä siis kaikuna historiasta. Taitaa olla niin, että noille vanhoille 615/616/617 -koneille voi juottaa lähes mitä tahansa nestemäistä. :wink:
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Wade kirjoitti: "Sopivan talviseoksen aikaansaamiseksi voidaan kesäkäyttöön tarkoitettuun dieselpolttoaineeseen ja riittämättömän juoksevuuden omaavaan talvipolttoaineeseen sekoittaa ulkoilman lämpötilasta riippuva määrä moottoripetrolia.
:
Mites tuo on nykyään, eikö tuossa moottoripetroolissa ollut ainakin aikaisemmin vähemmän verotetun polttoaineen väriä. Voi tulla kalliiksi.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

juhaoh kirjoitti:
Wade kirjoitti: "Sopivan talviseoksen aikaansaamiseksi voidaan kesäkäyttöön tarkoitettuun dieselpolttoaineeseen ja riittämättömän juoksevuuden omaavaan talvipolttoaineeseen sekoittaa ulkoilman lämpötilasta riippuva määrä moottoripetrolia.
:
Mites tuo on nykyään, eikö tuossa moottoripetroolissa ollut ainakin aikaisemmin vähemmän verotetun polttoaineen väriä. Voi tulla kalliiksi.
eikös se ollut valopetroolissa :roll:
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

-89 käyttöohjekirja käskee käyttää lisäaineena valopetroolia tai bensiiniä.
Samuel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 26.02.2004 22:07
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Samuel »

masaf1 kirjoitti:Tarvii jos on helvetin kylmä eli pakkasta tyyliin kylmempi ku -40 astetta. Itse olin kerran reissussa pohjoisessa E 220D:llä. Tiesin jo etukäteen, että pakkasta on mahdollisesti yli 40 astetta ja lorautin tankkiin aina vähän jotain Teboilin jäätymisenestoa. Hyvin pelas koko reissun, lähti käyntiinkin kuin palmun alta :D Itse kuski vaan meinas paleltua...
Jäänestohan käytetään naftan joukossa mahdollisesti olevan veden takia. Jos on 40 astetta pakkasta, niin tankin pohjalla oleva vesi on taatusti jäässä, ja pysyy varmasti siellä. Sen sijaan jos nafta hyytyy, niin ainakin vanhoihin vehkeisiin voi vähän lorauttaa bensaa joukkoon. Ei kuitenkaan kannata varmuuden vuoksi laittaa, koska se auttaa kyllä sittenkin kun jo alkaa nykimään.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

ja se polttoaineen esilämmitin auttaa varmasti paremmin, kuin bensa dieselin seassa :wink: eikä ole riskiä rikkoa sillä moottoriaan...
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 823
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Viesti Kirjoittaja Wade »

Lipeää jo OT:ksi, mutta eikös tuo moottoripetrooli ollut sitä, mitä PetroSaabeihin ja Horizon Petroihin tankattiin joskus hamalla 70-80 luvun vaihteen tienoilla ? Jotkut agraarikoneetkin juovat sitä (muinaiset traktorit), vai olenko nyt ihan hakoteillä ?

Näyttää publikaanille vain Mursun manuaalia ja sanoo, että katso sieltä, valmistajan ohje ! (tuskin auttais)


juhaoh kirjoitti:[Mites tuo on nykyään, eikö tuossa moottoripetroolissa ollut ainakin aikaisemmin vähemmän verotetun polttoaineen väriä. Voi tulla kalliiksi.
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Moottoripetrooli on juuri sitä mitä horisonttiin kaadettiin.
Saako sitä edes juuri mistään enää? Ettei vanhat agraarimoottoritkin joutuisi käymään bensalla?
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Vastaa Viestiin