W124 260E -90 ajovalojen jännitteistä
W124 260E -90 ajovalojen jännitteistä
Tässä ihmettelin näitä Mesen himmeitä ajovaloja, "tyyppivikahan" tuo mutta kun mittailin jännitteitä tulos oli seuraava: Auto tyhjäkäynnillä, akun navoissa 14.0V, lyhyet lampun kannalla 12.7V ja pitkät 12.3V. Johonkin tuota pännikkettä näyttäisi katoavan hieman liikaa vai? Mittasin vertailun vuoksi, naapurin W123 200D:ssä akulla 14.1V, lampun kannalla oli n.13.2V.
Mihinkähän nuo voltit katoaa, laitanko suoraan akulta omilla releillä vai alanko säästämään xenoneihin?
Mihinkähän nuo voltit katoaa, laitanko suoraan akulta omilla releillä vai alanko säästämään xenoneihin?
Alkuperäiseltä kytkimeltä ohjaus releelle/releille ja releet sijoitetaan lähelle lamppuja. Riittävän paksut syöttökaapelit: akulta sulakkeen kautta releelle 4mm2 ja releeltä lampuille 2,5mm2. Omassa nuo johdot on myös jotain ruppanoita, taitaa olla 0,75mm2, joilla varmasti tulee jännitehäviöitä ja alkaa johdot lämmetä.
Sprinter 316CDI A -05
ex. Vaneo 1.9 A family, -02 saksantuonti
ex. 190E 2.0 kat (W201) manuaali vm. 1986 saksantuonti
ex. Vaneo 1.9 A family, -02 saksantuonti
ex. 190E 2.0 kat (W201) manuaali vm. 1986 saksantuonti
Juuri pulttasin kylän rumimmat lisävalot oman w124:n keulalle. Vedin releeltä 6mm2 kaapelit lampuille. En tiedä sitten onko liikaa, mutta joka tapauksessa. Aika hentoja ne auton orkkispiuhat ovat tuohon 6mm2:seen nähden ainakin. Tutkiskelin niitä, kun rosmosin releelle herätteen repsikan lampun pistokkeelta.
Auton ollessa sammutettuna, akussa 12,7 niin H4:sen kannalla oli vain vähän yli 10V. Kovin suuri osa jäi siis matkalle. On ne kyllä melkoset kynttilät (eihän se vaikuta, että niitä on hiekkapuhallettu ≈700tkm ja heijastimet on tummenneet jo yli 20 vuotta, eihän
)
Auton ollessa sammutettuna, akussa 12,7 niin H4:sen kannalla oli vain vähän yli 10V. Kovin suuri osa jäi siis matkalle. On ne kyllä melkoset kynttilät (eihän se vaikuta, että niitä on hiekkapuhallettu ≈700tkm ja heijastimet on tummenneet jo yli 20 vuotta, eihän


- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Jos vahvistatte alkuperäisiä kytkentöjä, muistakaa laittaa umpioon myös paksumpi maajohto.
Alkuperäinen maadoituspiste on perin heiveröinen ja hapettumalle altis.
Samalla kun puhdistaa hapettumat maadoituspisteestä, on helppo asentaa ylimääräinen 2,5mm maadoitushaara umpion sisällä olevaan ylimääräiseen liittimen paikkaan.
Alkuperäinen maadoituspiste on perin heiveröinen ja hapettumalle altis.
Samalla kun puhdistaa hapettumat maadoituspisteestä, on helppo asentaa ylimääräinen 2,5mm maadoitushaara umpion sisällä olevaan ylimääräiseen liittimen paikkaan.
250TD -86, 260E LANG -90
Niinpäs tosiaan syntyy pitopiiri!Mika.T kirjoitti:Ei auta. Tuollakytkennällä teet "pitovirtapiirin" Valot syttyy mutta ei sammu kuin irrottamalla akun johdon.felmit kirjoitti:
Ps. tosin olen miettinyt miten ohittaa vikavalo. Auttaisko, jos jättäisi orginali kytkennän ja laittaisi releet avuksi
Kerran meinasin kokeilla tuota, turha työ olisi tullut

250TD -86, 260E LANG -90
Sama tuli tehtyä itsekkin. Jotkut 80-lukuset pöntöt mutta lasit ja heijastimet tuliterät. Ainakin pitkät nyt riittää. Katsastuksen jälkeen voi kuuppiin eksyä 100 w polttimot..Tosiaan ne piuhat valojenohjausboksilta originaali ajovaloille on pitkät ja ohkaiset ja taitaa itse boksiinkin jännitteitä jäädä. Ajattelin vielä johdottaa normi ajovalotkin uusiksi suoraan akulta ja eliminoida polttimojen vikavalon. Se vikavalo saa maata boksin kautta eli teippaamalla nasta nro 10 boksista ei tarvitse irroitella mittaristoa.Skraba kirjoitti:Juuri pulttasin kylän rumimmat lisävalot oman w124:n keulalle..