ostamassa ensimmäistä väyrystä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 26
- Liittynyt: Pe 08.02.2008 16:41
ostamassa ensimmäistä väyrystä
220 automaatti v.1996-1998 kiinnostas eniten joilla ajettu n.350-600tkm mitä asioita kannattaa ottaa huomioon?kertokaa myös kokemuksia kyseisestä mallista,esim.ovatko kuinka laiskoja yms.myynti-ilmoituksissa olen aika usein törmännyt siihen että myyvät halvemmalla noita pikkuvikaisia,lähinnä sähkövikaisia.esim.nopeus/kierrosluku mittari ei toimi tai sitten varoitus valot poissa pelistä.minkä laisia vikoja noi on yleensä korjata?
yleisesti ottaen onhan väykky hieno ja luhnakka auto, mutta en vaan tykänny ikinä sen ajettavuudesta, en vaan tiedä mikä sen teki mut ei vaan tuntunu hyvältä ajaa, levoton ohjaus tai jotain. kaikki pyörän kulmat sun muut kohallaan, mut silti. kyllä 124 on sentään viimenen oikeesti MERSU! SORI :oops: :oops: tää nyt on vaan minun mielipide, autot uudistuu ja vanhat lahoo, pakkohan se on autokantaa uudistaa, ja autoja vaihella ja aina mielellään uudempaan. mut kyllä nää uudet on melekosia rimpuloita. :( :(
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 26
- Liittynyt: Pe 08.02.2008 16:41
olen kyllä ihan samaa mieltä että ei ollut kovin hyvä ajaa,kun kävin muutamaa kokeilemas.olen samaa mieltä myöskin siitä että 124 on viimeinen kunnon mersu.mutta niinkuin totesitkin niin pakko se on autoa nuorentaa,ja väyrynen tuntus ainakin kokonsa puolesta sipivammalta vaihtoehdolta.v220cdi kirjoitti:yleisesti ottaen onhan väykky hieno ja luhnakka auto, mutta en vaan tykänny ikinä sen ajettavuudesta, en vaan tiedä mikä sen teki mut ei vaan tuntunu hyvältä ajaa, levoton ohjaus tai jotain. kaikki pyörän kulmat sun muut kohallaan, mut silti. kyllä 124 on sentään viimenen oikeesti MERSU! SORI![]()
tää nyt on vaan minun mielipide, autot uudistuu ja vanhat lahoo, pakkohan se on autokantaa uudistaa, ja autoja vaihella ja aina mielellään uudempaan. mut kyllä nää uudet on melekosia rimpuloita.
![]()
Re: ostamassa ensimmäistä väyrystä
Mun on ainaki hyvä ajaa, jouset kuntoon ja niillä kumeilla etu/takapää oikeeseen tasoon. Ruosteviat ovissa, peilien kohdissa tiivisteiden alla ja ovien alareunat myös. Jousikupit edessä. Pumppu onko laitettu tai vuotaako ehkä? Mun mielestä ei oo laiska mutta tätähän ei voi verratakaan Cdi:n. Jos laiska niin imusarja ehkä tukossa?? Tässä jotain mutta noi toiset on viisaampia, joten ootellaan kommenttia!!!!alokas väyrynen kirjoitti:220 automaatti v.1996-1998 kiinnostas eniten joilla ajettu n.350-600tkm mitä asioita kannattaa ottaa huomioon?kertokaa myös kokemuksia kyseisestä mallista,esim.ovatko kuinka laiskoja yms.myynti-ilmoituksissa olen aika usein törmännyt siihen että myyvät halvemmalla noita pikkuvikaisia,lähinnä sähkövikaisia.esim.nopeus/kierrosluku mittari ei toimi tai sitten varoitus valot poissa pelistä.minkä laisia vikoja noi on yleensä korjata?
Kyllä 220D oli aika pomminvarma peli, muutama vuosi tuli ajeltua. Eipä siinä muuta tainnut olla kuin narinanivelet vaihdeltiin ja jotain muuta pientä alustan osaa. Takaluukun lukon ympärystän ja kuskin puolen oven alareunan joutui maalauttamaan kerran ruosteen takia. Kyseessä oli -96 ja mittariin ehti kilsoja kertyä jotain 370 tkm.
Hyvä auto, ei todellakaan muuta vikaa kuin laiska kone ja ruostuu helposti. Kulutuskin oli manuaalisena varsin maltillinen, siinä 6,5 litraa / 100 km noin yleensä. Kyllä tolla ohituksetkin onnistuu kun heittää vaan tarpeeksi pientä vaihdetta sisään. Kyllä -96 Väykky hakkas 6-0 W124 200D:n vuodelta 1993... Ihan selväähän se on, kyllä näissä kehitystä tapahtuu koko ajan.
Nälkä kuitenkin kasvaa syödessä, niin tuli sitten vaihdettua E300TD:hen, joka on kyllä täysin eri planeetalta muutaman vuoden uudempana ja paremmalla varustustasolla. Ihan kuin eri auto, mutta ihan jees tuo 220:kin oli.
Hyvä auto, ei todellakaan muuta vikaa kuin laiska kone ja ruostuu helposti. Kulutuskin oli manuaalisena varsin maltillinen, siinä 6,5 litraa / 100 km noin yleensä. Kyllä tolla ohituksetkin onnistuu kun heittää vaan tarpeeksi pientä vaihdetta sisään. Kyllä -96 Väykky hakkas 6-0 W124 200D:n vuodelta 1993... Ihan selväähän se on, kyllä näissä kehitystä tapahtuu koko ajan.
Nälkä kuitenkin kasvaa syödessä, niin tuli sitten vaihdettua E300TD:hen, joka on kyllä täysin eri planeetalta muutaman vuoden uudempana ja paremmalla varustustasolla. Ihan kuin eri auto, mutta ihan jees tuo 220:kin oli.
Re: ostamassa ensimmäistä väyrystä
Galluppi:alokas väyrynen kirjoitti:220 automaatti v.1996-1998 kiinnostas eniten joilla ajettu n.350-600tkm mitä asioita kannattaa ottaa huomioon?kertokaa myös kokemuksia kyseisestä mallista,esim.ovatko kuinka laiskoja yms.myynti-ilmoituksissa olen aika usein törmännyt siihen että myyvät halvemmalla noita pikkuvikaisia,lähinnä sähkövikaisia.esim.nopeus/kierrosluku mittari ei toimi tai sitten varoitus valot poissa pelistä.minkä laisia vikoja noi on yleensä korjata?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42737
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -