Termostaatti?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Termostaatti?

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Niin eli tuo w124 230e käy liian kylmänä. Lämmöt olisko jotaki 70 ajossa, mutta tyhjäkäynnilä lämmöt nousee silmissä ainaki reippaaseen 80, mikä vissiin on oikea lämpötila. Joskus tuosta väännettiin flektin kitkapaljoja uloskäsin että ottais paremmin kiini ku silloin kävi liian kuumana.

Niin ja minkä lämpönen termostaatti pitäs laittaa?.
Pienempi vika, isompi leka.
jce
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 10.03.2005 22:17
Paikkakunta: etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja jce »

mulla samaa ongelmaa ja ratkaisu: veholta uusi termari= kerralla hyvä,,,,ku oikeen alan miehet pelotteli, että alkuperäinen tuossa kohtaa varmin nakki,,,ja vain yhtä arvoa tarjolla, ni helppo päättää:) 87 asteinen,,,,ni jo nousee nätisti sinne 85 ajossa,,,ja nopeeeeeesti...
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

jce kirjoitti:mulla samaa ongelmaa ja ratkaisu: veholta uusi termari= kerralla hyvä,,,,ku oikeen alan miehet pelotteli, että alkuperäinen tuossa kohtaa varmin nakki,,,ja vain yhtä arvoa tarjolla, ni helppo päättää:) 87 asteinen,,,,ni jo nousee nätisti sinne 85 ajossa,,,ja nopeeeeeesti...
just näin.
Partanen.net
Avatar
Make44
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Ti 25.09.2007 00:41
Paikkakunta: Salonseutu

Viesti Kirjoittaja Make44 »

Jees, näinpä on, 4-5km ajon jälkeen kunnossaolevalla termarilla on lämmöt 80-pinnassa.
Mutta, aihetta sivuten, onko joku keksinyt mikä on se rele joka, jossain mitttariston takana?, vetää kun lämmöt on n. 60C°. Käsittäisin jos olisi kyse kaasarikoneesta jossa se imukanavan esilämmitys mutta kun on kyse M102 koneesta eli 230E ruisku.Olen yrittänyt paikallistaa tätä toimintaa mutta kun pitäisi olla hollilla kun tuo lämpö ylitetään, ei oikein onnistu.Periaatteessa kiinnostaa mikä se on, agregaatti toimii kyllä ok.
Onko moottoriguru Unskilla hajua tästä?
W124 type2/Maj-91
Make
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

niin? mitä se sitten tekee? moottorille? vai minne? hyvä kysymys, mutta jäi vähän epäselväksi. :D
Partanen.net
Avatar
Make44
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Ti 25.09.2007 00:41
Paikkakunta: Salonseutu

Viesti Kirjoittaja Make44 »

Niin, siinäpä se, kun en huomaa että mikään muuttuisi sen releen vetämisen jälkeen (kunnossa olevassa 124'ssa kaikki tuollaiset pikkujutut sattuu korvaan 8) .Tämä juttu kuuluukin sarjaan 'mielenkiinnosta mitä tapahtuu kun...'. Jää vaivaamaan kun muuten kuvittelen muka tuntevani nämä M10x-koneet
Make
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Hitusen ylös..

Itellä omassa satalankussa ei juurikaan koskaan ole lämmöt yli ~70c, viime viikolla ihme tapahtui ja auto oli about 30min liikenteessä, sit pysähyin parkkiin ootteleen ja meni 5min ja lämmöt nous sinne 90 tienoille.

Auttaiskohan termarin vaihto et sais lämmöt kohilleen tohon ? 8)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Make44 kirjoitti:...Mutta, aihetta sivuten, onko joku keksinyt mikä on se rele joka, jossain mitttariston takana?, vetää kun lämmöt on n. 60C°. Käsittäisin jos olisi kyse kaasarikoneesta jossa se imukanavan esilämmitys mutta kun on kyse M102 koneesta eli 230E ruisku...
M102 loppupään moottoreissa on ainakin 190E-ruiskumalleissa imusarjan lämmitys, voisiko rele liittyä siihen? Esilämmityslaite on tämän näköinen.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

cmon bitches, kyl joku tietää :lol:
h3ba kirjoitti:Hitusen ylös..

Itellä omassa satalankussa ei juurikaan koskaan ole lämmöt yli ~70c, viime viikolla ihme tapahtui ja auto oli about 30min liikenteessä, sit pysähyin parkkiin ootteleen ja meni 5min ja lämmöt nous sinne 90 tienoille.

Auttaiskohan termarin vaihto et sais lämmöt kohilleen tohon ? 8)
Viimeksi muokannut h3ba, To 09.04.2009 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Kummisetä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 17.09.2005 18:25
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

87 asteen myivät merkkiliikkeessä.
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Jätkät nyt herätys!! 8)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1508
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

h3ba kirjoitti:Jätkät nyt herätys!! 8)
No auttaa se, haet Niemelästä termarin, 25e ja homma hoituu. 8)
1991 420 SE
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

eihän se rele vaan liittynyt siihen pakokaasun kierrätyssysteemiin?

muistelenpa vaan.
tai sit muistan väärin. :roll:
edesmennyt
W201
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Just huvikseen luin uuestaan topicin läpi ja tais tulla aika selvällä suomen kielellä vastaus jo tuolla ylhäällä, sorge :D
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Vastaa Viestiin