w124 kytkin onkelma!!! Palaa käämit!!!Jälkisammutus menossa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

w124 kytkin onkelma!!! Palaa käämit!!!Jälkisammutus menossa

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Kertokaas viisaammat mistä lähtee vikaa hakeen.Kun ajaa noin 50-100km yhtä soittoa niin kytkin menee pikku hiljaa tunnottomaksi ja lopulta lakkaa irrottamasta.Ei luista mutta vaihteet tarttee heittää raakana pesään. Kaupunki ajossa toimii ihan normaalisti.Tekee tuon vaan pitkän ajon jälkeen. :shock: :shock: Sitten kun on pari tuntia paikallaan niin taas wörkkii ok :?: :?:Nii ja lankku oli 200 riisseli vm -87
Viimeksi muokannut Makke.M, La 12.07.2008 22:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Jone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 05.04.2003 20:18
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Jone »

Vaihda kytkinpiirin nesteet uusiin (DOT 4) ja ilmaa järjestelmä huolellisesti (oikein).
S204 C220CDI (exät W203 C200CDI, S124 E300TDT, W124 E200D ja W124 200D)
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

yhdyn edelliseen.. tai siis vikaan.
Partanen.net
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Jaahas...kuinkas se sitte tehdään oikein :?: :?: :?:
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
jokus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 05.11.2005 20:19
Paikkakunta: helsinki ja välillä joensuu

Viesti Kirjoittaja jokus »

Makke.M kirjoitti:Jaahas...kuinkas se sitte tehdään oikein :?: :?: :?:
Minä tein vastaavan homman siten että laitoin letkun oikeasta etujarrusatulasta työsylinteriin ja pumppailin aikani.Molemmista tietty nipat auki vaikka sen nyt tiesitkin 8) Toinen vaihtoehto vaan tylysti työsylinteristä ilmausnippa auki ja antaa valua ja pitkään..välillä nestettä lisäillen..
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Siis molemmista ilmausnipat auki niinkö :?: :?: No tätä koitettiin kyllä ja vaatii tietenkin jonkun mersu erikois työkalun :evil: Tuntuu kyllä hulluta että se ilmattais ns vastakarvaan :?: :!: No tarttee sanoa että meni entistä huonommaksi. Ei saatu letkua pysyyn paikoillaan sitte kirveelläkään. Ei muuta hätää mutta pitäis lähteä reissuun sunnuntaina ja aikaa kun ei olisi tota paskaa korjailla. Et neuvokaas ny viisaammat...et miten se sitten oikein tehdään :shock: :shock:
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Ilmenee erityisesti helleilmoilla?

Jospa se on kytkimen työsylinteri kulunut loppuun ja päästää nesteet ohitseen polkastessa.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

No ei tässä helteitä ole ollut...mut kymmenen kilometria kun ajaa niin sitten on poljin ihan tunnoton ja ei irrota enään. Talvella toimi ihan ok Outo vika on :twisted:Niin ja saa pumpata poljinta pitkään että rupeaa irrottaan :shock:
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Ongelmaan en sen enempää ota kantaa, kun että eikö tuosta pääse helpoiten eroon kun vaihtaa kaiken = työsylinterin, pääsylinterin, putken/letkun ja nesteet.

Ei maksa köytettynä osat kuin ~20-40€ :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Niin oishan se tietenkin....mutta kun sitä aikaa ei ole ruveta laittaan kaikkia. :x Kai tästä täytyy laatikko tiputtaa pois että saa sen työsylinterin vaihdettua!! Oli kyllä ensimmäinen ja viimenen mersu mulla!!!
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Makke.M kirjoitti:Niin oishan se tietenkin....mutta kun sitä aikaa ei ole ruveta laittaan kaikkia. :x Kai tästä täytyy laatikko tiputtaa pois että saa sen työsylinterin vaihdettua!! Oli kyllä ensimmäinen ja viimenen mersu mulla!!!
Työsylinterin vaihtaa puolessa tunnissa, vaikka laatikko olisi autossa kiinni. Mulla meni tunti ku vaihdoin molemmat.
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Ja näyttääpi olevan kahta erilaista työsylinteriä tarjolla..yllätys yllätys :evil:
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Makke.M kirjoitti:Ja näyttääpi olevan kahta erilaista työsylinteriä tarjolla..yllätys yllätys :evil:
Taitaa vaihtua tuo työsylinterin malli vasta -89 joten se vanhempi lienee se mitä tarviit. Paljonkos muuten mersullasi on ajettu?
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Niin näyttää vaihtuvan 89 mutta niitäkin on kahta erilaista. Symmetrisellä ja epäsymmetrisellä kiinnityksellä. Toinen alu ja toinen valurauta laatikkoon.Luoja yksin tietää paljonko latua toi nähnyt on. Mittarissa on 368tkm mutta se lakkas syksyllä keräämästä metrejä lisää siihen.Kunnosta päätellen veikkaisin 5-700tkm. Ja toihan on -87
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Makke.M kirjoitti:Niin oishan se tietenkin....mutta kun sitä aikaa ei ole ruveta laittaan kaikkia. :x Kai tästä täytyy laatikko tiputtaa pois että saa sen työsylinterin vaihdettua!! Oli kyllä ensimmäinen ja viimenen mersu mulla!!!
Äsh, kerrankos sitä kytkimen sylkkä kuluu vaihtokuntoon, merkistä riippumatta :idea:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Toki toki kuluu :wink: mutta muutenkin vikaa vikaa ja vikaa vaan.Edellisellä toisen merkkisellä ollut muuta kuin laturin laitto reilussa kolmessa vuodessa ja nafti 70tkm aikana.Tää vajaa vuosi ja vajaa 20 tkm ja remonttia tehty enempi kun laki sallii.Paska mikä paska!!
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja japperi »

Makke.M kirjoitti:Siis molemmista ilmausnipat auki niinkö :?: :?: No tätä koitettiin kyllä ja vaatii tietenkin jonkun mersu erikois työkalun :evil: Tuntuu kyllä hulluta että se ilmattais ns vastakarvaan :?: :!: No tarttee sanoa että meni entistä huonommaksi. Ei saatu letkua pysyyn paikoillaan sitte kirveelläkään. Ei muuta hätää mutta pitäis lähteä reissuun sunnuntaina ja aikaa kun ei olisi tota paskaa korjailla. Et neuvokaas ny viisaammat...et miten se sitten oikein tehdään :shock: :shock:
No meillä ilmataan näin: hommaa hyvä tippakannu ja sen nokkaan tiiviisti asettuva kirkas muoviputki,jonka toinen pää käy niin ikään tiiviisti työsylinterin ilmausruuviin.
kannuun jarrunestettä ja painele tippakannun liipaisimesta letkun ollessa ylöspäin kunnes ilma poistuu letkusta.
sitten ilmausruuvi auki sylinteristä,letku kiinni ilmausruuviin,jarrunestesäiliön korkki auki ja rauhallista pumppausta tippakannulla kunnes pinta jarrunestesäiliössä rupeaa nousemaan,sitten ilmausruuvi kiinni ja homma kunnossa.
Jos ei ensimmäisellä kerralla onnaa, niin toinen kerta perään.
On ilmattu satoja kytkimiä näin ja varmasti onnistuu JOS työ-ja poljinsylinterit ovat kunnossa.
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Makke.M kirjoitti:Toki toki kuluu :wink: mutta muutenkin vikaa vikaa ja vikaa vaan.Edellisellä toisen merkkisellä ollut muuta kuin laturin laitto reilussa kolmessa vuodessa ja nafti 70tkm aikana.Tää vajaa vuosi ja vajaa 20 tkm ja remonttia tehty enempi kun laki sallii.Paska mikä paska!!
Pakko kysyä että miksi sitten vaihdoit merkkiä jos kerran noin vähällä pääsit edellisen kanssa?
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Makke.M kirjoitti:Niin näyttää vaihtuvan 89 mutta niitäkin on kahta erilaista. Symmetrisellä ja epäsymmetrisellä kiinnityksellä. Toinen alu ja toinen valurauta laatikkoon.Luoja yksin tietää paljonko latua toi nähnyt on. Mittarissa on 368tkm mutta se lakkas syksyllä keräämästä metrejä lisää siihen.Kunnosta päätellen veikkaisin 5-700tkm. Ja toihan on -87
Äkkiäkös sä sen käyt katsomassa kumpi siihen kuuluu; joku paikka sulla täytyy olla kun meinasit koko vaihteistonkin irroittaa.

Merteililtä tosin saisit varmaan sylinterin joka käy molempiin, hinnastossa ei ole kuin yksi vaihtoehto. Motonetissä kylläkin on kaksi eri versiota; mutta epäilen että kyseessä on joku motonetin oma tarvikeosa.

Veholta tosin saa halvalla alkuperäisen, ei ne kovin kalliita ole. Usein jopa halvempia kuin motonetin hinta.
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

kuitsi kirjoitti:
Makke.M kirjoitti:Toki toki kuluu :wink: mutta muutenkin vikaa vikaa ja vikaa vaan.Edellisellä toisen merkkisellä ollut muuta kuin laturin laitto reilussa kolmessa vuodessa ja nafti 70tkm aikana.Tää vajaa vuosi ja vajaa 20 tkm ja remonttia tehty enempi kun laki sallii.Paska mikä paska!!
Pakko kysyä että miksi sitten vaihdoit merkkiä jos kerran noin vähällä pääsit edellisen kanssa?
Merkkiä vaihdoin osien hankalan saatavuuden takia.Melkein kaikki joutui tilaamaan toiselta mantereelta. Ja tämä nykynen romu tuli sitten hankittua ihan puoli vahingossa kun oli just sillon leimattu....tai vissiin paperit käytetty konttorilla.
Ja tämän vuoden aikana mitä tuon kanssa olen paininut niin pakko myöntää että kyllä mersu on oikea saksalaisten insinöörien taidon näyte. Kaikki on ihan niinkus vituilleen suunniteltu.Ei voi muuta sanoa tähän asiaan.Susi jo syntyessään!

Nyt vika korjattu ja toimii toistaiseksi.Työsylinteri olikin tosiaan kaput.Se olikin sitten ainoo vinkki mikä piti paikkansa. Ilmaus ei todellakaan onnistunut niin miten neuvottiin ja mitä korjausmanuaali sanoo.Se on sinne laitettu varmaan sen tähden että tekee ihmiset hulluksi yrittäessä ilmata sillä tavoin ja loppujen lopuksi vie auton veholle laitettavaksi :lol: :lol: :!:
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja japperi »

Nyt vika korjattu ja toimii toistaiseksi.Työsylinteri olikin tosiaan kaput.Se olikin sitten ainoo vinkki mikä piti paikkansa. Ilmaus ei todellakaan onnistunut niin miten neuvottiin ja mitä korjausmanuaali sanoo.Se on sinne laitettu varmaan sen tähden että tekee ihmiset hulluksi yrittäessä ilmata sillä tavoin ja loppujen lopuksi vie auton veholle laitettavaksi :lol: :lol: :!:[/quote]

Jos satalankun kytkin tosiaan vie korjaajan hulluuden partaalle,niin ehkäpä olisi parempi viedä auto suosiolla korjaamolle ja mennä itse lääkärisedän tykö,joka rauhoittavia annettuaan siirtää peukalon kämmenen keskeltä sille kuuluvalle paikalleen...sori oli pakko :lol: :lol: :lol:
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

japperi kirjoitti:Nyt vika korjattu ja toimii toistaiseksi.Työsylinteri olikin tosiaan kaput.Se olikin sitten ainoo vinkki mikä piti paikkansa. Ilmaus ei todellakaan onnistunut niin miten neuvottiin ja mitä korjausmanuaali sanoo.Se on sinne laitettu varmaan sen tähden että tekee ihmiset hulluksi yrittäessä ilmata sillä tavoin ja loppujen lopuksi vie auton veholle laitettavaksi :lol: :lol: :!:
Jos satalankun kytkin tosiaan vie korjaajan hulluuden partaalle,niin ehkäpä olisi parempi viedä auto suosiolla korjaamolle ja mennä itse lääkärisedän tykö,joka rauhoittavia annettuaan siirtää peukalon kämmenen keskeltä sille kuuluvalle paikalleen...sori oli pakko :lol: :lol: :lol:[/quote]

Pakko ole kuin kuolla ja neekerin olla musta 8)
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Makke.M kirjoitti:Merkkiä vaihdoin osien hankalan saatavuuden takia.
Mitä merkitystä sillä on saako osat helposti vai ei kun kerran sanoit ettei siinä ollut koskaan mitään vikaa. Eihän silloin kai tarvii varaosia jos ei ole vikojakaan :?: :?: :?:
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

kuitsi kirjoitti:
Makke.M kirjoitti:Merkkiä vaihdoin osien hankalan saatavuuden takia.
Mitä merkitystä sillä on saako osat helposti vai ei kun kerran sanoit ettei siinä ollut koskaan mitään vikaa. Eihän silloin kai tarvii varaosia jos ei ole vikojakaan :?: :?: :?:
Ei ollut ei..mutta heti kun hommaat mulle siihen tuulilasin niin laitan sen takasin ajoon :!:
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Kai voisit informoida, mikä merkki on kyseessä jos muutkin haluaa vaihtaa?
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Viesti Kirjoittaja aadolf »

kyllähän 124 mersua huoltoystävällisempää vehettä saa hakea, yksinkertainen laite kaikin puolin :wink: . eikä niissä vikoja ole, pieniä huoltohommia sillon tällön :oops:
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

v220cdi kirjoitti:kyllähän 124 mersua huoltoystävällisempää vehettä saa hakea, yksinkertainen laite kaikin puolin :wink: . eikä niissä vikoja ole, pieniä huoltohommia sillon tällön :oops:
Makuasia sano koira kun muniansa nuoli :lol: Jokaisella on oma mielipiteensä näistä laitteista ja kaikissa merkeissä on niitä maanantai kappaleita.....mutta toista tätä laji ei meidän pihaan tule :lol:
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Makke.M kirjoitti:.....mutta toista tätä laji ei meidän pihaan tule :lol:
Näin varmaan parempi kaikille.

Itse aiheesta ja sen työ vaativuudesta ollaan sitten eri mieltä.
Käämejä siinä ei kannata polttaa...
Nippa itsessään on hankalassa paikassa
Ja jos nestettä ei ole vaihdettu huolto-ohjelman mukaisesti tulee ongelmia.
Tahtoo nesteestä tulla sellainen tulppa, että ....
No se siitä.

Ja W124 on tuoreimmillaankin yli 10 v vanha auto, joten on valtavia eroja yksilöissä. Toinen on vain ajanut, ikäänkuin alasajanut yksilön. Sellaisen, kun hankii, niin ei ole vapaa-ajan ongelmia.
Toinen on voinut pitää sitä. kuin arvoesinettä.

Hyviä autoilukesiä
autodidakti
jokus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 05.11.2005 20:19
Paikkakunta: helsinki ja välillä joensuu

Viesti Kirjoittaja jokus »

felmit kirjoitti: Ja W124 on tuoreimmillaankin yli 10 v vanha auto, joten on valtavia eroja yksilöissä. Toinen on vain ajanut, ikäänkuin alasajanut yksilön. Sellaisen, kun hankii, niin ei ole vapaa-ajan ongelmia.
Toinen on voinut pitää sitä. kuin arvoesinettä.
Asiaa veljeni mersuntähden takaa;itse syyllistyin "alas-ajamaan" 1986 200dieselin,väänsin sillä kolmeen vuoteen 160.000km enkä tehnyt sille öljynvaihtoja kummempaa.Kuulin myöhemmin auton ostaneelta kaverilta että "olipas harvinaisen pa*ka mersu" 8) Ko. auto kävi mm. tyhjäkäyntiä yhden talven kun lokilämmitin hajosi.. :oops: :oops:
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Eikö noita kytkimiä muuten ilmailtu josku jarrujenkin avulla? eli jarrusatulan nipasta letku kytkimen nippaan ja sitten vaan polkemaan jarrua. pitikö siinä samalla hiukan painaa kytkintäkin että ilmaus onnistui?
Vastaa Viestiin