Minä tein vastaavan homman siten että laitoin letkun oikeasta etujarrusatulasta työsylinteriin ja pumppailin aikani.Molemmista tietty nipat auki vaikka sen nyt tiesitkinMakke.M kirjoitti:Jaahas...kuinkas se sitte tehdään oikein![]()
![]()
Työsylinterin vaihtaa puolessa tunnissa, vaikka laatikko olisi autossa kiinni. Mulla meni tunti ku vaihdoin molemmat.Makke.M kirjoitti:Niin oishan se tietenkin....mutta kun sitä aikaa ei ole ruveta laittaan kaikkia.Kai tästä täytyy laatikko tiputtaa pois että saa sen työsylinterin vaihdettua!! Oli kyllä ensimmäinen ja viimenen mersu mulla!!!
Äsh, kerrankos sitä kytkimen sylkkä kuluu vaihtokuntoon, merkistä riippumattaMakke.M kirjoitti:Niin oishan se tietenkin....mutta kun sitä aikaa ei ole ruveta laittaan kaikkia.Kai tästä täytyy laatikko tiputtaa pois että saa sen työsylinterin vaihdettua!! Oli kyllä ensimmäinen ja viimenen mersu mulla!!!
No meillä ilmataan näin: hommaa hyvä tippakannu ja sen nokkaan tiiviisti asettuva kirkas muoviputki,jonka toinen pää käy niin ikään tiiviisti työsylinterin ilmausruuviin.Makke.M kirjoitti:Siis molemmista ilmausnipat auki niinkö![]()
No tätä koitettiin kyllä ja vaatii tietenkin jonkun mersu erikois työkalun
Tuntuu kyllä hulluta että se ilmattais ns vastakarvaan
![]()
No tarttee sanoa että meni entistä huonommaksi. Ei saatu letkua pysyyn paikoillaan sitte kirveelläkään. Ei muuta hätää mutta pitäis lähteä reissuun sunnuntaina ja aikaa kun ei olisi tota paskaa korjailla. Et neuvokaas ny viisaammat...et miten se sitten oikein tehdään
![]()
Pakko kysyä että miksi sitten vaihdoit merkkiä jos kerran noin vähällä pääsit edellisen kanssa?Makke.M kirjoitti:Toki toki kuluumutta muutenkin vikaa vikaa ja vikaa vaan.Edellisellä toisen merkkisellä ollut muuta kuin laturin laitto reilussa kolmessa vuodessa ja nafti 70tkm aikana.Tää vajaa vuosi ja vajaa 20 tkm ja remonttia tehty enempi kun laki sallii.Paska mikä paska!!
Äkkiäkös sä sen käyt katsomassa kumpi siihen kuuluu; joku paikka sulla täytyy olla kun meinasit koko vaihteistonkin irroittaa.Makke.M kirjoitti:Niin näyttää vaihtuvan 89 mutta niitäkin on kahta erilaista. Symmetrisellä ja epäsymmetrisellä kiinnityksellä. Toinen alu ja toinen valurauta laatikkoon.Luoja yksin tietää paljonko latua toi nähnyt on. Mittarissa on 368tkm mutta se lakkas syksyllä keräämästä metrejä lisää siihen.Kunnosta päätellen veikkaisin 5-700tkm. Ja toihan on -87
Merkkiä vaihdoin osien hankalan saatavuuden takia.Melkein kaikki joutui tilaamaan toiselta mantereelta. Ja tämä nykynen romu tuli sitten hankittua ihan puoli vahingossa kun oli just sillon leimattu....tai vissiin paperit käytetty konttorilla.kuitsi kirjoitti:Pakko kysyä että miksi sitten vaihdoit merkkiä jos kerran noin vähällä pääsit edellisen kanssa?Makke.M kirjoitti:Toki toki kuluumutta muutenkin vikaa vikaa ja vikaa vaan.Edellisellä toisen merkkisellä ollut muuta kuin laturin laitto reilussa kolmessa vuodessa ja nafti 70tkm aikana.Tää vajaa vuosi ja vajaa 20 tkm ja remonttia tehty enempi kun laki sallii.Paska mikä paska!!
Jos satalankun kytkin tosiaan vie korjaajan hulluuden partaalle,niin ehkäpä olisi parempi viedä auto suosiolla korjaamolle ja mennä itse lääkärisedän tykö,joka rauhoittavia annettuaan siirtää peukalon kämmenen keskeltä sille kuuluvalle paikalleen...sori oli pakkojapperi kirjoitti:Nyt vika korjattu ja toimii toistaiseksi.Työsylinteri olikin tosiaan kaput.Se olikin sitten ainoo vinkki mikä piti paikkansa. Ilmaus ei todellakaan onnistunut niin miten neuvottiin ja mitä korjausmanuaali sanoo.Se on sinne laitettu varmaan sen tähden että tekee ihmiset hulluksi yrittäessä ilmata sillä tavoin ja loppujen lopuksi vie auton veholle laitettavaksi![]()
![]()
Ei ollut ei..mutta heti kun hommaat mulle siihen tuulilasin niin laitan sen takasin ajoonkuitsi kirjoitti:Mitä merkitystä sillä on saako osat helposti vai ei kun kerran sanoit ettei siinä ollut koskaan mitään vikaa. Eihän silloin kai tarvii varaosia jos ei ole vikojakaanMakke.M kirjoitti:Merkkiä vaihdoin osien hankalan saatavuuden takia.![]()
![]()
Makuasia sano koira kun muniansa nuoliv220cdi kirjoitti:kyllähän 124 mersua huoltoystävällisempää vehettä saa hakea, yksinkertainen laite kaikin puolin. eikä niissä vikoja ole, pieniä huoltohommia sillon tällön
Näin varmaan parempi kaikille.Makke.M kirjoitti:.....mutta toista tätä laji ei meidän pihaan tule
Asiaa veljeni mersuntähden takaa;itse syyllistyin "alas-ajamaan" 1986 200dieselin,väänsin sillä kolmeen vuoteen 160.000km enkä tehnyt sille öljynvaihtoja kummempaa.Kuulin myöhemmin auton ostaneelta kaverilta että "olipas harvinaisen pa*ka mersu"felmit kirjoitti: Ja W124 on tuoreimmillaankin yli 10 v vanha auto, joten on valtavia eroja yksilöissä. Toinen on vain ajanut, ikäänkuin alasajanut yksilön. Sellaisen, kun hankii, niin ei ole vapaa-ajan ongelmia.
Toinen on voinut pitää sitä. kuin arvoesinettä.