muovipuskurin korjaus
muovipuskurin korjaus
elikkä puskuristani puuttuu palanen ja mietin että mitenkä se olisi paras korjata? kuitu ei välttämättä tuossa muovissa pysy joten mietin koriliimaa ja muovinpalasta taustalle. sitten koriliimalla aukko niin täyteen kuin pystyy ja kitti :S siihen. tuosta kitin pysymisestä en tiedä se kun ei tuppaa muovissa pysymään kovin hyvin. onko parempia ehdotuksia?
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
jänis puri aiemman 124 etupuskuriin valtavan aukon. tieltä löytyneet kappaleet aseteltiin tinakolvilla paikoilleen ja puuttuvat kohdat ja koko systeemi lasikuitupakkelilla takaapäin kiinni ja maalia päälle, hyvin kesti.
300D -86 ex.diplomaatti mese käyttöautona
-----------
ex.
200D -86 ,240D -82 ,300D -82 ,300D -82 ,240D -82 ,200D -80 ,300D -80 ,fiat600 ,mini1000 ym.
-----------
ex.
200D -86 ,240D -82 ,300D -82 ,300D -82 ,240D -82 ,200D -80 ,300D -80 ,fiat600 ,mini1000 ym.
Mun W201 puskuria ei voinu kolvilla sulatella yhteen. tai voi, mutta oli äärimäisen heikko kun yrittelimme. Sitten hioin taustan karkeaksi, liimasin epoksilla lasikuitumattoa ja täytin kolot epoksilla. Pysynyt tähän päivään mennes.
Nois o muoveissa koostumuseroja. sama juttu '84 golffissa, ei onnaa kolvaus mutta '87 onnistuu.
Nois o muoveissa koostumuseroja. sama juttu '84 golffissa, ei onnaa kolvaus mutta '87 onnistuu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
voisin tuota kikkaa soveltaa itselleni.Sergey kirjoitti:Mun W201 puskuria ei voinu kolvilla sulatella yhteen. tai voi, mutta oli äärimäisen heikko kun yrittelimme. Sitten hioin taustan karkeaksi, liimasin epoksilla lasikuitumattoa ja täytin kolot epoksilla. Pysynyt tähän päivään mennes.
Nois o muoveissa koostumuseroja. sama juttu '84 golffissa, ei onnaa kolvaus mutta '87 onnistuu.
tosiaan muoveissa on eroja ja mersun puskurit on abs muovia joten niitä ei varsinaisesti kolvaamaan pysty. muita polypropyleenimuoveja yms pystyy kolvailemaan.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Hitsaten
Terve!
Kun noita puskurin halkeemia hitsailee, niin täyteaine ("puikko") kannattaa ottaa korjattavan puskurin helmasta. Hitsaus onnistuu kohtuullisen hyvin kolvilla halkeamaa pitkin sulatellen ja tuota täyteainetta syöttäen.
Viimeistely sitten hiomalla ja kittaamalla.
Kun noita puskurin halkeemia hitsailee, niin täyteaine ("puikko") kannattaa ottaa korjattavan puskurin helmasta. Hitsaus onnistuu kohtuullisen hyvin kolvilla halkeamaa pitkin sulatellen ja tuota täyteainetta syöttäen.
Viimeistely sitten hiomalla ja kittaamalla.
Terveisin
Tero
Tero
http://www.smartrepair.fi/
Tuolla korjautin ässän puskurin kun peura vei 1/2 A4 kokoisen palan kulmasta joskus vuonna 1999-2000. Muovi on polyuretaania jota kuulemma ei voi hitsata.
Puuttuvan pala otettiin jostain muusta puskurista ja leivottiin takapuolelta kiinni jollakin plastic paddingin näköisellä aineella. Kittaus+maalaus luului hintaan ja tuli hyvä. Aattelin silloin että eihän paikka siinä pysy mutta ei ole tähän päivään mennessä tullut edes halkeamaa paikakohtaan.
Hintaa en enää muista mutta ei mielestäni ei ollu kallis kun vielä kaveri haki puskurin kotoa ja toimitti takaisin samaan paikkaan kun sanoi ajelevansa usein Turku-Helsinki välillä. Suosittelen
Tuolla korjautin ässän puskurin kun peura vei 1/2 A4 kokoisen palan kulmasta joskus vuonna 1999-2000. Muovi on polyuretaania jota kuulemma ei voi hitsata.
Puuttuvan pala otettiin jostain muusta puskurista ja leivottiin takapuolelta kiinni jollakin plastic paddingin näköisellä aineella. Kittaus+maalaus luului hintaan ja tuli hyvä. Aattelin silloin että eihän paikka siinä pysy mutta ei ole tähän päivään mennessä tullut edes halkeamaa paikakohtaan.
Hintaa en enää muista mutta ei mielestäni ei ollu kallis kun vielä kaveri haki puskurin kotoa ja toimitti takaisin samaan paikkaan kun sanoi ajelevansa usein Turku-Helsinki välillä. Suosittelen
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
Ite korjasin lasikuitupakkelilla ja hyttysverkolla.
Lopuksi hionta ja maalaus ja hyvä tuli.
Lopuksi hionta ja maalaus ja hyvä tuli.
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Muovipuskureiden korjaukseen on nykyisin saatavana hyviä liimoja, jotka on tehty juuri siihen tarkoitukseen.
Puuttuvan palan voi korvata tietysti jostain toisesta puskurista otetusta palasta. Juotoskolvi on ihan hyvä apuväline puskurin korjaukseen.
Korjattu kohta pitää hioa molemmin puolin melko karkealla hiomapaperilla, P80 on sopiva. Liima levitetään molemmin puolin ja viimeistellään pintapuolelta vielä pakkelilla.
Laajempiin korjauksiin suositellaan elastista pakkelia, joka on paras muovikorjauksiin.
Automaalari nääs.
Puuttuvan palan voi korvata tietysti jostain toisesta puskurista otetusta palasta. Juotoskolvi on ihan hyvä apuväline puskurin korjaukseen.
Korjattu kohta pitää hioa molemmin puolin melko karkealla hiomapaperilla, P80 on sopiva. Liima levitetään molemmin puolin ja viimeistellään pintapuolelta vielä pakkelilla.
Laajempiin korjauksiin suositellaan elastista pakkelia, joka on paras muovikorjauksiin.
Automaalari nääs.
Legoja
Jos puskuri on ABSää, niin voisi harkita korjaamista LEGOilla
Ei kun ihan totta, LEGOt ovat ABSää ja niillä korjataan onnistuneesti mm. moottoripyörän katteita:
http://munhiekkis.fi/?tag=abs-muovi
Reseptiin kuuluu LEGOja, asetonia ja levitystyökaluja.

http://munhiekkis.fi/?tag=abs-muovi
Reseptiin kuuluu LEGOja, asetonia ja levitystyökaluja.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti 25.11.2008 21:54
Re: Legoja
Terve,
Muovien liimaaminen on aina hiukan kettumaista touhua, ja jos sen särön voi sulahitsata niin kyllä se on yleensä parempi.
Monien edellisten kirjoittajien vinkkien mukaisesti kannattaa kokeilla kuumaa kolvia ja transplanttia jostain näkymättömästä paikasta otetusta muovista. Mutta jos puskuri on täysin tai osittain ristisilloitettua kertamuovia niin sulahitsaus ei silloin toimi.
Jos pitäisi liimata niin voisin itse kokeilla Henkel:n Tangit PVC-U tai ABS -liimoja. Niissä on tetrahydrofuraania ja butyyliasetaattia liuottimena, jotka saattavat "humauttaa" jos työtilan tuuletus on liian niukka. Kannattaa ottaa huomioon että liimauksen on syytä tapahtua yli 10 C:ssa ja mielummin yli 15C:ssa. Lujuus on maksimissaan vasta parin vuorokauden kuluttua liimauksesta kun liuotinjäämät ovat suurimmaksi osaksi poistuneet ja sauma on ns relaksoitunut.
Tangit:a saa esimerkiksi Vink Finlandilta useammasta Suomen kaupungista.
.
Muovien liimaaminen on aina hiukan kettumaista touhua, ja jos sen särön voi sulahitsata niin kyllä se on yleensä parempi.
Monien edellisten kirjoittajien vinkkien mukaisesti kannattaa kokeilla kuumaa kolvia ja transplanttia jostain näkymättömästä paikasta otetusta muovista. Mutta jos puskuri on täysin tai osittain ristisilloitettua kertamuovia niin sulahitsaus ei silloin toimi.
Jos pitäisi liimata niin voisin itse kokeilla Henkel:n Tangit PVC-U tai ABS -liimoja. Niissä on tetrahydrofuraania ja butyyliasetaattia liuottimena, jotka saattavat "humauttaa" jos työtilan tuuletus on liian niukka. Kannattaa ottaa huomioon että liimauksen on syytä tapahtua yli 10 C:ssa ja mielummin yli 15C:ssa. Lujuus on maksimissaan vasta parin vuorokauden kuluttua liimauksesta kun liuotinjäämät ovat suurimmaksi osaksi poistuneet ja sauma on ns relaksoitunut.
Tangit:a saa esimerkiksi Vink Finlandilta useammasta Suomen kaupungista.
Tiesittekö muuten että 306 miljoonan kappaleen vuotuisella ajoneuvorenkaan tuotannollaan LEGO on maailman suurin rengasvalmistajarainerb kirjoitti:Jos puskuri on ABSää, niin voisi harkita korjaamista LEGOillaEi kun ihan totta, LEGOt ovat ABSää ja niillä korjataan onnistuneesti mm. moottoripyörän katteita:
http://munhiekkis.fi/?tag=abs-muovi
Reseptiin kuuluu LEGOja, asetonia ja levitystyökaluja.
