om 617 uudemman ja vanhemman erot ?
om 617 uudemman ja vanhemman erot ?
vanhan koulukunnan insinöörit kertokaas mitä kaikkia eroja noissa on ?
Tehomuutoksen myötä myös syöttöpumppu vaihtuu. Ei enää alipaine säätöinen.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Ei kun niinhän se olikin....dementia ei tule yksinään...
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2810
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Pystärin OM617ssa on EDIT ÖLJYNSUODATIN eri paikassa kuin uudemmassa. Onkos muuten vanhassa viispyttydieselissä samanlainen erilainen imusarja öljykylpysuodattimella kuin muissa OM61X koneissa..
Viimeksi muokannut Petteri Kivimäki, La 04.10.2008 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Öljypumppu on samassa paikassa molemmissa mutta suodatin on eripaikassa.Petteri Kivimäki kirjoitti:Pystärin OM617ssa on öljypumpu eri paikassa kuin uudemmassa. Onkos muuten vanhassa viispyttydieselissä samanlainen erilainen imusarja öljykylpysuodattimella kuin muissa OM61X koneissa..
auto w123 200D/300DT vm, -81
Vesipumpun pesissä ja termostaattitkoteloissa on ainakin eroa.
Kerran vesipumppua vaihtaessa onnistuin katkaisemaan pari pulttia vesipumpun pesään. Varaosakoneesta otin vaihdokiksi ehjän pesän johon ei enää sopinutkaan uudemman om617 kilkkeet termostaattikotelo ja termarinkansi. Vanhemmassa on myös pitempi alavesiletku ja laturin kiristyssydeemi on erilainen.
Kerran vesipumppua vaihtaessa onnistuin katkaisemaan pari pulttia vesipumpun pesään. Varaosakoneesta otin vaihdokiksi ehjän pesän johon ei enää sopinutkaan uudemman om617 kilkkeet termostaattikotelo ja termarinkansi. Vanhemmassa on myös pitempi alavesiletku ja laturin kiristyssydeemi on erilainen.
W906 213 cdi -11
W415 110 cdi -19
T611 3.0 -89
ex
916 6.0 -88
LP 913 5.7 -75
W245 B180 -09
W210 220 cdi -02
W601 300D -85
W123 300D -79
W108 250S -66
W415 110 cdi -19
T611 3.0 -89
ex
916 6.0 -88
LP 913 5.7 -75
W245 B180 -09
W210 220 cdi -02
W601 300D -85
W123 300D -79
W108 250S -66
Jos kukaan ei ole vielä maininnut niin hehkut on erilaiset ja hehkureleet niiden myötä.
1) Vanhassa on isot kynttilämalliset hehkut jotka on sarjaan kytketty. Toimivat hitaammin ja yhden hehkun rikkoontuessa ei mikään toimi.
2) Uudessa on pienet tappimalliset hehkut jotka on rinnan kytketty. Toiminta on huomattavasti nopeampaa ja yhden hehkun rikkoontuminen ei pimennä muita.
1) Vanhassa on isot kynttilämalliset hehkut jotka on sarjaan kytketty. Toimivat hitaammin ja yhden hehkun rikkoontuessa ei mikään toimi.
2) Uudessa on pienet tappimalliset hehkut jotka on rinnan kytketty. Toiminta on huomattavasti nopeampaa ja yhden hehkun rikkoontuminen ei pimennä muita.
Elikkä reikäpää mäntiä on siis olemassa myös 90,90 kokoisina.Leka kirjoitti:Tarkennuksena hehkutyyppi ja iskutilavuus eivät muuttuneet tehonnousun yhteydessä. Iskutilavuutta pienennettiin jo 8/1978 ja pienet hehkut tulivat vasta 8/1980. Monet lukuisista muutoksista tulivat eri aikaan kun tehonnousu, joten ei voida puhua pelkästään uudemmasta ja vanhemmasta versiosta.
auto w123 200D/300DT vm, -81