Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Mihaline
Vakiokalustoa
Viestit: 383 Liittynyt: To 17.04.2003 13:58
Viesti
Kirjoittaja Mihaline » Ti 14.10.2008 12:16
Mikä MB-varaosa toimitetaan isossa ruskeassa pahvilaatikossa, painaa 25kg ja niitä ei kasva joka puun oksalla? Ohessa helpottavana vinkkinä yksi kuva...
Oikein vastanneelle tarjolla mainetta ja kunniaa
Klikelitiklik
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
jari_w123
Mersumies
Viestit: 1574 Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola
Viesti
Kirjoittaja jari_w123 » Ti 14.10.2008 12:51
Olisko 3,07 perä väristä päätellen
.
auto w123 200D/300DT vm, -81
jorkka
Sisäänajossa
Viestit: 49 Liittynyt: Ti 16.09.2003 21:37
Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja jorkka » Ke 15.10.2008 19:18
Ei kukaan osta uutta perää...
3000 euroa
jackie
Mersumies
Viestit: 3532 Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä
Viesti
Kirjoittaja jackie » Ke 15.10.2008 19:57
jorkka kirjoitti: Ei kukaan osta uutta perää...
3000 euroa
Ajat ovat huonot, siksi kannattaa sijoittaa laatuun
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Kipsu
Mersumies
Viestit: 2066 Liittynyt: To 29.07.2004 20:17
Viesti
Kirjoittaja Kipsu » Ke 15.10.2008 21:22
Parempi sijoitus toikin on kuin jonkun Höpöhöpö Oy:n osakkeet.
Petteri Kivimäki
Mersumies
Viestit: 3100 Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Petteri Kivimäki » Ke 15.10.2008 22:17
Saksanmaalla on halavempaa. Minä mietin veronpalautuksilla ostavani pystäriin sisältä kokonaan rempatun 3.92 -perän A123 350 1208, kun entinen vinkuu ja lonksuu.
Hinta olis tasan 800 € ja jäis palautuksista vielä parikymppiä akan joululahjaankin!
OT Uudet vetaritkin tarttisin, mikä täten ystävällisenä kutsuna ilmoitetaan. Eikös W123 ja W115 käy molemmat, kiinnityssokka taitaa olla erilainen
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
jari_w123
Mersumies
Viestit: 1574 Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola
Viesti
Kirjoittaja jari_w123 » Ke 15.10.2008 23:58
Sokat on samanlaisia W115 ja W123.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Petteri Kivimäki
Mersumies
Viestit: 3100 Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Petteri Kivimäki » To 16.10.2008 17:10
Hmm, eroavatko W115 ja W123 vetoakselit sitten mitenkään muuten kuin lukituspultiltaan?
OT Haen nääs huomena oamehtoisen vapaapäivän kunniaksi hienosta kolaroidusta W123sta 300Dstä 3.46 vai oliko 3.67 perän ja vetarit. Samasta vehkeestä kuin hain Getrag-lootani.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
jupehalm
Mersumies
Viestit: 1371 Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti
Kirjoittaja jupehalm » To 16.10.2008 18:16
mikäs se oikea vastaus sitte on?
Olisko kuitenkin ohjaussimpukka
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Petteri Kivimäki
Mersumies
Viestit: 3100 Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Petteri Kivimäki » To 16.10.2008 18:54
Perä ABSilla, 3,46 tahi 3,67?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Aapo.T
Valvoja
Viestit: 4661 Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Aapo.T » To 16.10.2008 19:51
Vaihteisto?
Perämurikka ei taida painaa sentään 25kg
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
jupehalm
Mersumies
Viestit: 1371 Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti
Kirjoittaja jupehalm » To 16.10.2008 20:25
Ajattelin taas että perämurikka painaisi enemmän kun 25 kiloa.. En ole kyllä pitkään aikaan joutunut sellasta nostelemaan
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
kekka
Vakiokalustoa
Viestit: 300 Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta
Viesti
Kirjoittaja kekka » To 16.10.2008 20:56
Pikkasen ot:na 500 sec perämurikan paino noin 45 kg nim.mer. kerran matkahuollossa lähettäneenä. w115/123 kylläkin kevyempi.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Mihaline
Vakiokalustoa
Viestit: 383 Liittynyt: To 17.04.2003 13:58
Viesti
Kirjoittaja Mihaline » Pe 17.10.2008 13:31
Jarille mainetta ja kunniaa!
Kliketiklik
Ja sitten se etiketti
Ja kyllä perämurikka paikaa 25kg ja niitä saa
uutena vielä mersulta (tämä oli vinkkinä nimimerkki jorkalle, joskus oli asiasta keskustelua)...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
juhaoh
Mersumies
Viestit: 1817 Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34
Viesti
Kirjoittaja juhaoh » Pe 17.10.2008 14:53
Mihaline kirjoitti: Ja kyllä perämurikka paikaa 25kg ja niitä saa uutena vielä mersulta (t)...
Saako kysyä mitä maksaa.
Petteri Kivimäki
Mersumies
Viestit: 3100 Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Petteri Kivimäki » La 18.10.2008 12:47
Mää kävin hakemassa tuommoisen pökäleen eilen ja kylläpäs painaa noitten vetareitten kanssa ainakin tonnin. Hyvä että jaksoin itse nostaa autosta pois.
Erikoinen tuo toinen vetari, eikö? Jos jollakin on tietoa miten se on tommonen niin kertokoon.
Olipa hitaansorttinen purku kun ekaa kertaa purin ja purkamolla oli lauma vanhoja mersuäijiä. Piti joka välissä kahvitella.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
jari_w123
Mersumies
Viestit: 1574 Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola
Viesti
Kirjoittaja jari_w123 » La 18.10.2008 14:03
Petteri Kivimäki kirjoitti: Hmm, eroavatko W115 ja W123 vetoakselit sitten mitenkään muuten kuin lukituspultiltaan?
OT Haen nääs huomena oamehtoisen vapaapäivän kunniaksi hienosta kolaroidusta W123sta 300Dstä 3.46 vai oliko 3.67 perän ja vetarit. Samasta vehkeestä kuin hain Getrag-lootani.
Jep,pystärissä pultti akselin päässä on paksumpi 10mm kierteellä kun taas W123 se on 8mm.Niin ja tuossa kuvassa laippavetari on joko ihan viimeisistä W123 kopasta tai ässästä.
auto w123 200D/300DT vm, -81