Moro!
Tarvis vähän apuja. Missä siaitsee vm.-78 450SL:n keskuslukituksen alipainepumppu? Onko tietoa?
R107 Alipainepumppu
Tässä olisi paikka olla näsäviisas ja kommentoida, että siinä konepellin alla, 4.5 litrainen pumppuMissä siaitsee vm.-78 450SL:n keskuslukituksen alipainepumppu?

Mutta tietenkään en ole, siis järjestelmässä ei ole pumppua, vaan järjeselmä saa alipaineen suoraan imusarjasta. Oikean etulokasuojan sisällä on alipainesäiliö jonne paine varastoituu takaiskuventtiilin taakse, silloin kun kone ei käy.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
lisää
Joku alipaineletkuista on mahdollisesti irti - tästä on ainakin helpin aloittaa.
Nuo alipaineletkut (..tai nailonputket), on yhdistetty toisiinsa kumiletkun pätkillä, jotka saattaavat aikaa myöden hapertua. Eli seuraile putkia miten ne kulkee, ja olisiko jostakin irti/ vuotava liitos.
Seuraava vikamahdollisuus olisikin sitten ne varsinaiset alipaineboxit,
jotka on esim. oven sisällä. Paitsi kuskin ovessa ovenkahva ohjaa koko järjestelmää (ilman boxia), eli siinä vielä yksi tarkistuskohde.
Nuo alipaineletkut (..tai nailonputket), on yhdistetty toisiinsa kumiletkun pätkillä, jotka saattaavat aikaa myöden hapertua. Eli seuraile putkia miten ne kulkee, ja olisiko jostakin irti/ vuotava liitos.
Seuraava vikamahdollisuus olisikin sitten ne varsinaiset alipaineboxit,
jotka on esim. oven sisällä. Paitsi kuskin ovessa ovenkahva ohjaa koko järjestelmää (ilman boxia), eli siinä vielä yksi tarkistuskohde.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Jos mikään lukitus ei toimi (oik ovi, takaluukku, bensaluukku) niin ilmeisesti "ohjausyksikölle" ei tule alipainetta. Löytyy kuskin oven sisältä takaosasta kun irrottaa oviverhoilun. Ekaksi kannattaa tsekata että konehuoneesta lähtee alipaine eteenpäin, putket menee jarrutehostimen vierestä kulmaan ja sieltä sisään.ponco76 kirjoitti:Kiitokset!
Nyt pitää selvittää, miksi keskuslukitus ei toimi.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
vihjeeksi...keltainen putki ->jatkuva alipaine...keltavihreä-> avaava alipaine, keltapunainen -> sulkeva alipaine.
Yleisin vika, minun havaintojen perusteela noissa alipainevuodoissa on vihreissä alipainepukissa menevä ilmastoinnin lämmityksen alipaine. Se ohjaa ilman kierron läppiä koelaudan sisällä. Niiden alipainepalkeet ovat usein rikki. Ne voi helposti tukkia Matin mainitsemasta paikasta. Toinen yleinen vika on bensatankin luukun alipainesylinteri, jonka putket kannattaa tukkia kokeilumielessä.Ekaksi kannattaa tsekata että konehuoneesta lähtee alipaine eteenpäin, putket menee jarrutehostimen vierestä kulmaan ja sieltä sisään.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.