Eli semmosta kyselisin kun oon täällä lukenut toisten juttuja kun on auton maalannut yli niin minkäs hintasia ne ylimaalaukset on olleet? Itse kun on eka auto menossa enkä oo koskaan mitään autoa ennen maalauttanut niin kävin kysasemässä tutulta maalarilta että mitä maksais jos teen itse kaiken mitä pystyn eli otan kaikki tarvittavat osat irti ja hion pinnan karkeeks ja sano hinnaks 1700€. Kun sen juttuja kuuntelin niin on se sitten vissiin aika halpa kuitenkin vaikka kuulostaa suurelta summalta??
No duoda... mikä auto? mikä väri? Kyyllä ton nyt halvemmallakin saa kunhan ei itte tee mitään, paits ehkä purkaa ja kasaa. Sekin kyllä järjestyy. Kuinka nyt sattuu haluamaan...
no jaa minusta tuo hinta kuulostaa aika kovalta jos ei tuu muutakun ruiskutus
oman ylivetoo samalla periaatteella kysyin niin sanoi hinnaksi 400€ puoltuttuhan tuo maalarikin, että näin.
nii jos pena meinas että teke ite pohjat , eli pelkkä RUISKUTUS kyseessä niin onhan tuo 1700 sika hinta siitä, pohjien kanssa ei nyt kovin kalliilta kuullosta jos hyvin tehdään.
pelkkä yliruiskutus, eli viet auton sinne pohjat tehtynä ja maalari ei muuta kuin vetää värit niskaan= 400-600e 124:sen kokoiselle autolle , puskurit kaikki maalissa, metallivärin kanssa.
Kuin karkeeksi ajattelit sen pinnan hioa? Siinä autossa on takuuvarmasti jotain kitattavaa ja mahd ruosteenpoistoa, sieltä se hintakin alkaa löytymään.
Älä missään ihmeessä maksa 1700€ pelkästä väristä. Siis todellakin pelkästä väristä, sitten jos on hitsaamista, pakkelointia, yms. yms., niin sitten kuulostaa "järkevältä"...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Ei oo mitää kitattavaa muuta kuin konepellissä kivenhakkaumat ja kuskin ovessa yks ruostepiste mikä on vielä hyvin pieni eli ei tarvitse mitään muuta kun hioa karkeeks ja paikata noi pari kohtaa
no oma w201 (musta) oli viime syksynä maalarilla tutulla. itse purettiin kaikki. helmamuovit maalattiin myös korin väriin.
Homma maksoi 2000€
sis.
-peltitöitä
-pohjatyöt
-maalaus
-maalit 400€
en osannu pitää pahana
Mielummin työnnän saksalaista kuin ajan japanilaista!
Sytky kirjoitti:no oma w201 (musta) oli viime syksynä maalarilla tutulla. itse purettiin kaikki. helmamuovit maalattiin myös korin väriin.
Homma maksoi 2000€
sis.
-peltitöitä
-pohjatyöt
-maalaus
-maalit 400€
en osannu pitää pahana
Joo, tuo on jotakuinkin normaalia, koska on tullut pohjatöitäkin. Tuon verran ne suunnilleen maksaa, jos ei ole tuttua maalaria. Samaa luokkaa oli omankin maalaus, tais olla muutaman satasen vielä kalliimpi, mutta siinäpä olikin se, että itse en tehnyt muuta, kuin vein ja hain auton...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Joo no ymmärtäisinhän minä jos tohon mun laitteeseen kans pitäis tehä jotain suurempia paikkauksia ja muuta mutta kun ei oo mitään muuta kun maalaus ja tietenkin lakka päällä:D
Ensin oli tarkoitus maalata pelkät muovi osat siis noi listat ja puskurit ja helmat kiven hakkaumista jotka olen jo hieonnut täysin ja mietiskelin että maalaan ensitalvena koko auton sitten yli mutta sitten tyhmänä tajusin että sehän kannattaa tehdä nyt kun haluan muovit korinvärisiksi ja rahat löytyy nyt niin joka tapauksessa ois se summa menny sitte joskus
Joo en kyllä tolla hinnalla rupea tota maalauttamaan sitten