Omistuksessani on tällä hetkellä 1991 w 124 300 E A USA versio suunnilleen kaikilla optioilla paitsi lukkoperällä. Nyt on kuitenkin alkanut tehdä mieli vaihtaa se w 202:seen.Asiassa askarruttaa lähinnä se,että millainen on moinen MB verrattuna vanhaan ikiliikkujaan.
Lähinnä kokemuksia / mielipiteitä kaivattais
jomi
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
Ite ainakin hommasin tuon c180 jälkeen hyvin nopeesti 124 takasin, oli jotenki lussu ajettava, onhan se tietty pikkumersu, mutta ei siinä sitä jotain ollut,eikä vaihteitakaan oikeen löytyny kaupunkiajoon sopivaa..kakkosella huutaa ja siitä ylöspäin loppuu taas vääntö sitten...moni muukin ollut samoilla mielillä foorumilla,haulla vois löytyä yksi vanha topic mistä juttua oli 202:sista paljon. Entiedä sitten onko siinä jo autoa jos meinaa jotain 6konetta/diesel?
Kyllä minäkin luovuin mielummin 202 ku 124. Molemmat oli myytävänä ja niin paljon teki mieli pitää tää 124 että myin hyvin halvalla 202 pois. Mut mut se oli C220 Automaatti Elegance ja kutoskoneista en sitten tiedä. Mutta ei siinä ole mersutuntumaa kuten lankussa. Jos mun olis ihan pakko valita niin 124 ehdottomasti, ja viimeisimmästä päästä.
Korostettakoon sitä ettei se C220 ollut huono eikä kehno millään tavalla, siinä ei vaan ole sitä tuntumaa mitä mä haluan mersulta. Jos tilanne sallii, niin ostan kyllä uudelleen sellaisen.
No käy nyt ainakin kokeilemassa sitä 202:ta ja koita sitten muodostaa mielipidettä. Itse olen nyt ajanut 202:lla ja käyny kokeilemassa paria 124:ää, mua ei sytyttänyt. Vaikka toinen oli peräti -95, ni jotenkin se oli vanhanaikainen. Kyse kuitenkin liki 10v vanhemmasta mallista ja se tuntuu.
Jos olet isokokoinen, ni sitten 202 ei liene paras vaihtoehto. Omasta mielestä kuitenkin jotenkin käteensopivampi ja tarkoitus vaihtaa farkku 202.
Meillä on ollut useampiakin 124:ia ja vaimon käytössä on parhaillaan tuo alkupään w202 C220 Elegance. Autossa on automaatti-ilmastointia ja nahkaverhoilua myöten hyvä perusvarustetaso. Vaimo tykkää autostaan kovasti. Ei ole pikkuauto, muttei turhan suurikaan. Vaikkei tuo isollakaan autolla ajamista toki kammoa.
Mutta, mutta. Noin omakohtaisesti olisin sitä mieltä, kun noita kapistuksia vertaan, että ellei 124:n aavistuksen vanhanaikaisempi olemus (varsinkin sisällä istuessa) haittaa, eikä bensankulutus ole määräävä tekijä, ja jos autosi on ehjä ja hyvä, niin tuollainen suunnitelma on ihan hölmöjen hommaa (jos et nyt sitte ole päätymässä vahvasti harrastekäyttöautoilulinjalle jollain AMG-versiolla).
Samaa kaavaa noudattaen: taannoin jokin säästöenkeli sisälläni oli keksimässä, että vaihdetaan tuo C-sarjalainen A-malliin...
Yhtä kävin kokeilemassakin ja muuta hyvää en tuosta ideasta sitten enää järkeillyt kuin pikkusen pienemmän kulutuksen ja ESP:n. Eivät sitten olleet riittäviä perusteita.
jusssi kirjoitti:
Jos olet isokokoinen, ni sitten 202 ei liene paras vaihtoehto. Omasta mielestä kuitenkin jotenkin käteensopivampi ja tarkoitus vaihtaa farkku 202.
No, mahtuu siihen kuskinpukille aivan vaivatta ainakin tällainen 188 cm/100+ -kiloinen ukkeli. Takatiloista en tiedä sanoa...
Kävin joskus perustelliset testit S202:lla, oisko ollut 220CDI. Onhan se 124:aa pienemmän tuntuinen sekä hyvässä että pahassa, itseä ei nelosdieselillä farkkukoppakaan sytyttänyt niin että kaupat olisi tehty. Kuka ties joku 280-koneinen olisi jo sen tehnyt