C 220 -95 Dieselpumppu.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MazzaBeach
Sisäänajossa
Sisäänajossa

C 220 -95 Dieselpumppu.

Viesti Kirjoittaja MazzaBeach »

Onkohan jollain tietoa miten voisi estää tuon hajoamisen kun nyt 40 - 60 tkm välein joutuu vaihtamaan dieselpumpun.. Hieman tyyriiksi tulee aina laittaa noin 2000€ tuohon hemmetin pumppuun.
Hajoamisen huomaa kun alkaa dieseliä sataa runsain mitoin :)
Save ur bullshit
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja pera8x »

taitaa olla luukkaan pumppu.

jotkut on vaihdellu niitä boschin rivi mallisiin. taikka PP diiseli sen vaihdon on kait tehny.

lienee paljon halvempaa touhua pitkällä tähtäimellä..
W201 250DT 20V
w201 190E
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Jep, kulutuskin kuulemma laskee bochin punpulla ja vääntö/teho nousee kun saa syötettyä enempi soppaa. Eli Bochi maksaa ittensä pidemmänpäälle takaisin. :D

Homma ei vaan kuulemma onnistu jos on AUTOMAATTIVAIHTEINEN jossa on ns. Sähkö-ohjattu laatikko.

Eli vanhempiin mekaanisiin automaatti vehkeisiin onnistuu kyllä. Ja kaikkiin manuaalivaihteisiin. Joskus luki täälä jossain että jotain 1500€ maksaa pumpun vaihto.
Tenkanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Tenkanen »

1700 € maksoi joulukuussa PP Dieselissä. Todella tyytyväinen olen ollut muutokseen. Tehoja on aivan eri tavalla. Kierrätettäessä tehojen muutos korostuu. Alavääntö selvästi parempi. Ohituskiihtyvyyteen on tullut huomattava parannus.

Niin ja kysymykseesi vastaus eli ei tarvitse pumppuhommia tämän jälkeen miettiä. Boschin mekaaninen toimii ja varmasti.

Auton käytös kyllä muuttuu. Valitettavasti nykii hiukan herkemmin vaihdettaessa ja kaasuttaessa, mutta siihen kyllä tottuu ja oppii vaihtamaan nykimättä. Käyntiääni on hiukan kovempi, mutta ei se minua ainakaan haittaa. Ihan miellyttävä ronklotus. Tyhjäkäynti myös nousee hiukan. Kesärenkailla en ole päässyt testaamaan, rynkytystä voi esiintyä varsinkin jos alustassa on hiukan välystä. Matka-ajossa kulutus on laskenut, kaupungissa suurta eroa entiseen en ole huomannut.

Minun mielestä kannatti vaihtaa, auto muuttui aivan toiseksi. :D
S205 220d 4 matic 2016
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Tenkanen kirjoitti:1700 € maksoi joulukuussa PP Dieselissä. Todella tyytyväinen olen ollut muutokseen. Tehoja on aivan eri tavalla. Kierrätettäessä tehojen muutos korostuu. Alavääntö selvästi parempi. Ohituskiihtyvyyteen on tullut huomattava parannus.

Niin ja kysymykseesi vastaus eli ei tarvitse pumppuhommia tämän jälkeen miettiä. Boschin mekaaninen toimii ja varmasti.

Auton käytös kyllä muuttuu. Valitettavasti nykii hiukan herkemmin vaihdettaessa ja kaasuttaessa, mutta siihen kyllä tottuu ja oppii vaihtamaan nykimättä. Käyntiääni on hiukan kovempi, mutta ei se minua ainakaan haittaa. Ihan miellyttävä ronklotus. Tyhjäkäynti myös nousee hiukan. Kesärenkailla en ole päässyt testaamaan, rynkytystä voi esiintyä varsinkin jos alustassa on hiukan välystä. Matka-ajossa kulutus on laskenut, kaupungissa suurta eroa entiseen en ole huomannut.

Minun mielestä kannatti vaihtaa, auto muuttui aivan toiseksi. :D
HUH!! Polte pumpun vaihtoon vaan lisäänty taas kun tämän luki.. Toisaalta Lukas toimii vielä, niin annetaan sen nyt siellä olla.. "salaa toivoo että pumppu hajoaa ja pääsis 1700€ eroon" :D

Kukaan ei ole vielä tainnut selvittää kuinkapaljon voimaa tulee lisää tolla pumpun vaihdolla? ..Tässä on tullu mietittyä josko joskus kävis jossain penkissä mittauttamassa tämänhetkiset tehoreservit, ja sitten joskus JOS tuo lukas antautuu ja bossi tulee tilalle niin näkis mitä se ero on.
hannun1
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Sen perusteella, mitä huippunopeudesta voi päätellä, niin voisi tehoksi veikata jotain 110-115 hv. Pumpun jälkeen testasin ja sain autn kulkemaan mittarin mukaan noin 190 km/h, mikä on suunnilleen sama mitä tuollainen w210 200cdi -01 kulkee ja siinähän on tehtaan ilmoittamana 116 hv. Vännöt ei aivan cdi: luokkaa ole, mutta kyllä tuolla nyt saattaa risteykset ajella kolmosellakin.

Tuo nykiminen on oikeastaan ainoa negatiivinen puoli, jos musta savu ei haittaa. Itse sain asiaan hiukan parannusta muokkaamalla kaasuvivuston "progressiiviseksi" (siis kuten veroasteikko:), mutta kyllä se vieläkin on kesärenkailla tottumattomalle kuskille aika vaikea paikka ajaa tasakaasulla 50 km/h kierrosten ollessa 1500-2000 rpm.

Automaatilaatikkoonhan tuo passaa sitten loistavasti, kun tuota nykimistä ei esiinny lainkaan.
Vastaa Viestiin