W211 2006 ja 2007 suurimmat erot ? (Kaupat tehty !! )

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

W211 2006 ja 2007 suurimmat erot ? (Kaupat tehty !! )

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Mitä kaikkea muutoksia tuli uuden mallin myötä? Onko jotain mitä tulisi huomioida kun katsoo käytettyä Eemeliä. Diisseli hakusessa automaatilla ja kilometrit ovat vain lukema - asenteella mennään. Tampereella muutama liike, joilla on nettiauton kautta useita tuon ikäisiä MB:tä myynnissä. Vehon huoltamia ex-pirssejä.
Viimeksi muokannut Pekka Kaleva, Ma 18.05.2009 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Hämeen automesta ainakin on ok paikka katsella noita, valikoimaa löytyy.

Jarrut nyt ensimmäisenä tulee mieleen, sähköhydrauliset jarrut muuttuivat normaaliksi.

Ulkonäkömuutokset on helppo havaita :)
230 C 1978
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Faceliftin myötä ainakin SBC-jarrut poistuivat.
(Marko M oli näköjään nopeampi) 8)
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

[quote="Marko M"]Hämeen automesta ainakin on ok paikka katsella noita, valikoimaa löytyy.
Tuonne juuri laitoin mailia, että miten hyvittävät nykyisestä. Taitaa olla yksi ero myös päivitetyt teholukemat uudemmassa mallissa. 200 CDI:ssä muistaakseni 136hv.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Nykyinen japanialainen kulkine ei kuluta öljyä 300 Tkm rajapyykillä, onko kokemuksia meccerin öljyn kulutuksesta tai ruosteen aluista vastaavilla lukemilla. EX-124 kutoskoneella (diisseli) hörppäsi vuonn yks ja kivi 1,5 l vaihtovälillä.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Kunnossa olevana ei pitäis syödä öljyä yhtään tai ainakaan niin paljoa että sen huomais öljynvaihtovälin aikana millään tavalla. Ja jos noin uutta meinaat, niin ei saa olla ruostetta missään nimessä missään, vaikka ois 500 tkm ajettu, kyse kuitenkin muutaman vuoden ikäisestä autosta.
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

220CDI - W211 - facelift 2006

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Olenko katsonut tehot pieleen, kun myynti-ilmoituksissa 150 hv, mutta Mercefreaken sivuilla 170hv.
W211 E 220 CDI


Antall sylindre 4 (rekke)
Antall ventiler 16
Slagvolum 2148 cm3
Kompresjon 17,5
Effekt 170 HK ved 3800 o./min.

Miten on oikeasti?
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Riippuu mitä halusit katsoa, Olet katsonut veisliftin tehot (06->), scrollaa freakenin sivua alaspäin niin tulee ne ennen veisliftiä tehot jotka on noi 150hk..... 220cdi:ssä
Wolsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 27.03.2007 08:46
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Hiljaisuus

Viesti Kirjoittaja Wolsu »

Ainakin itselle oli suuri yllätys fl:n hiljaisuus, tosi iso ero aiempaan (vm.04). Kannattaa käydä ajamassa molemmat ja todeta tilanne.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Hiljaisuus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Wolsu kirjoitti:Ainakin itselle oli suuri yllätys fl:n hiljaisuus, tosi iso ero aiempaan (vm.04). Kannattaa käydä ajamassa molemmat ja todeta tilanne.
Niinkö paljon ne erilaiset puskurit vaikuttavat ääniin? Ihan oikeasti, näytä mikä äänieristykseen vaikuttava osa on erilainen faceliftissä?

Eiköhän kyse ole ollut renkaista, tai sitten E200CDI ja E500 sattuivat vertailuun. Ajokilometreistäkin voi tulla vähän eroa jos toisen nivelet lonksuvat ja toisen ei.
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Re: Hiljaisuus

Viesti Kirjoittaja arto79 »

DBFI kirjoitti:
Wolsu kirjoitti:Ainakin itselle oli suuri yllätys fl:n hiljaisuus, tosi iso ero aiempaan (vm.04). Kannattaa käydä ajamassa molemmat ja todeta tilanne.
Niinkö paljon ne erilaiset puskurit vaikuttavat ääniin? Ihan oikeasti, näytä mikä äänieristykseen vaikuttava osa on erilainen faceliftissä?

Eiköhän kyse ole ollut renkaista, tai sitten E200CDI ja E500 sattuivat vertailuun. Ajokilometreistäkin voi tulla vähän eroa jos toisen nivelet lonksuvat ja toisen ei.
Mulle sanottiin huollossa, että tässä -05 mallisessa CDI-koneessa on jo parempi äänieristys kuin -04 vuosimallisessa.. Tiedä häntä, kun en ole päässyt vertaamaan, mutta tuossa ei ainakaan hyttiin sellaista diesel-moottorin nakutusta kuule yhtään.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: Hiljaisuus

Viesti Kirjoittaja RikuK »

arto79 kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
Wolsu kirjoitti:
Mulle sanottiin huollossa, että tässä -05 mallisessa CDI-koneessa on jo parempi äänieristys kuin -04 vuosimallisessa.. Tiedä häntä, kun en ole päässyt vertaamaan, mutta tuossa ei ainakaan hyttiin sellaista diesel-moottorin nakutusta kuule yhtään.
4-pyttyisessä kuluu, ainakin kiihdyttäessä...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Hiljaisuus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

RikuK kirjoitti:
arto79 kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
Wolsu kirjoitti:
Mulle sanottiin huollossa, että tässä -05 mallisessa CDI-koneessa on jo parempi äänieristys kuin -04 vuosimallisessa.. Tiedä häntä, kun en ole päässyt vertaamaan, mutta tuossa ei ainakaan hyttiin sellaista diesel-moottorin nakutusta kuule yhtään.
4-pyttyisessä kuluu, ainakin kiihdyttäessä...
En ole kyllä tarkistanut mutta olisikohan enemminkin itse koneessa eroja, pietso-suuttimet, jotain tasapainoakseleita ja mitä noita nyt on ajan mittaan tullut?
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Työkaveri kertoi, että 200 CDI ei tasapainoakselia ja vastaavassa 220 löytyy. Pieni plussa, sekä tehoeron huomaa.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Wolsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 27.03.2007 08:46
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Hiljaisuus

Viesti Kirjoittaja Wolsu »

DBFI kirjoitti:
Wolsu kirjoitti:Ainakin itselle oli suuri yllätys fl:n hiljaisuus, tosi iso ero aiempaan (vm.04). Kannattaa käydä ajamassa molemmat ja todeta tilanne.
Niinkö paljon ne erilaiset puskurit vaikuttavat ääniin? Ihan oikeasti, näytä mikä äänieristykseen vaikuttava osa on erilainen faceliftissä?

Eiköhän kyse ole ollut renkaista, tai sitten E200CDI ja E500 sattuivat vertailuun. Ajokilometreistäkin voi tulla vähän eroa jos toisen nivelet lonksuvat ja toisen ei.
En tiedä ovatko sitten lisäilleet jonnekkin äänieristeitä, mutta oma subjektiivinen tuntemukseni on, että fl on selvästi hiljaisempi(rengasmelu). Niin ja mallit olivat e270 classic ja e280 avantgarde molemmat dieseleitä. Avantti vieläpä leveämmillä 245 ja profiililtaan matalammilla 45 renkailla. Joten kannattaa käydä molemmilla kojeajolla.
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Nyt Touran-malli varattu eli farmari. 220Cdi mallia 2007,otettu käyttöön 2006/9. Kilsat 295tkm, SBC-jarrut, mutta ei ongelmaa takuun piirissä. Tehot 149hv, voidaan päivittää lastulla.

EDIT > 17.5 eli eilen kävin katsomassa Marsun ja oli kuin luvattu. Extrana ostin uudet Avantgarde vanteet ja lastun. Ei oikein pysy nahoissaan kun pari yötä joutuu odottamaan luovutusta. Myyjä oli M-kirjaimella mersumies ja kysymyksiin tuli selvät vastaukset. Saan vielä auton huollettuna eli ei muuta kuin tiukkaa ajoa.

Suurimmat huolenaiheet olivat SBC-jarrut > keskusyksikön sähkömoottorista menee hiilet. Veho korvannut nämä hienosti ja yksityisajolla kestää mainiosti.

Vaihdelaatikon turbiini > kestää kun öljyt ja suodatin vaihdetaan.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Vastaa Viestiin