A-sarja jakopään ketju
A-sarja jakopään ketju
Ketju alkanut" rallattamaan", ajettu 190 000km, onko mahdollista että paukahtaa poikki? Vai vain ajan ja iän tuomaa ääntä, syytä huoleen?
Opeleissa ainakin noita hihnoja katkeillut, mutta miten ketjut kestää, katkeileeko niitä?
Opeleissa ainakin noita hihnoja katkeillut, mutta miten ketjut kestää, katkeileeko niitä?
Ei katkeile, ja kestänee kyllä 300 tkm ihan helpolla (huolto-ohjelmassa on ensimmäinen tarkastus 300 tkm kohdalla). Tuskin se on ketju mikä rallattaa, vaan veikkaanpa että 99,9 % todennäköisyydellä moniurahihnan kiristintä. Se aiheutti itsellänikin rallatusta A 170 CDI:ssä kun ilman kaasua lähti liikkeelle tai päästi kytkintä vähän ylös, tai sitten lähti ihan pintakaasulle.
Se ketju ei oo mikään rimpula, että ei todellakaan katkea vahingossakaan. Kyseessä on kuitenkin todella järeä kaks senttiä leveä teräskettinki.
Se ketju ei oo mikään rimpula, että ei todellakaan katkea vahingossakaan. Kyseessä on kuitenkin todella järeä kaks senttiä leveä teräskettinki.
No toivotaan että ei katkea, silti epäilyttää tuo ääni, kun viisaammat sanonut että ketju venynyt ja siksi ääntää.
http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.57.htm
Tuolla taas juttua kiristimestä, voiko se "väsyä"?
Voinko ruuvata kiristimen irti, jos tarkistaisi kunnon? kuvien ja konepellin alle katsottuna näyttäisi helpolta?
http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.57.htm
Tuolla taas juttua kiristimestä, voiko se "väsyä"?
Voinko ruuvata kiristimen irti, jos tarkistaisi kunnon? kuvien ja konepellin alle katsottuna näyttäisi helpolta?
Älä kuuntele "viisaampia", usko tyhmempää:
Laita nyt ensin uusiksi kaikki ne moniurahihnan rullat/kiristimet siitä päältä + uus moniurahihna.
Toinen asia: Ketjuhomman jättäisin ihan suosiolla ammattilaisten hoidettavaksi, niin ei tarvi itseään syyttää jos moottoris kosahtaa kun on säästetty tee-se-itsenä ja katottu netistä kuvia...
Laita nyt ensin uusiksi kaikki ne moniurahihnan rullat/kiristimet siitä päältä + uus moniurahihna.
Toinen asia: Ketjuhomman jättäisin ihan suosiolla ammattilaisten hoidettavaksi, niin ei tarvi itseään syyttää jos moottoris kosahtaa kun on säästetty tee-se-itsenä ja katottu netistä kuvia...
Rullat ja hihna tarkistettu/vaihdettu kun pitivät aika meteliä ja vinkunaa joka peitti tämän jakopäästä? ehkä tulevan äänen, ääni ei ole kova, Ei viitsisi turhaa lähemmäs tonnia ketjun vaihtoon euroja laittaa, toinen vaihtoehto tietysti voi olla pam ja koko kone vaihtoon.
Eli jos jollain tietoa tuosta kiristimisestä, niin otetaan ilomielin vastaan.
Eli jos jollain tietoa tuosta kiristimisestä, niin otetaan ilomielin vastaan.
Kuten tuossa ylempänä kirjoitin, juuri ollut huollossa rullien, laturin ja hihnan takia, eli ääni ei tule sieltä. huollossa sanoivat että ketjusta luultavasti tulee.
http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.57.htm
Tuolta katsellessa vika voisi olla tuossa kiristimessä. Auto A140 -98 ajettu 190 000km, eli auton arvo ei ole enää paljoa, siksi ei heti kiinnostaisi laittaa tonnia jos ei pakko.
Siksi joku viisaampi voi kertoa voinko tuon kiristimen huoletta ruuvata irti ja tarkistaa kunnon? Jarruja ja muita juttaja itse korjaíllut, mutta jakoketju/hihna juttuja ei ole ennen tullut eteen. Jään odottelemaan ammattiauttajaa
http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.57.htm
Tuolta katsellessa vika voisi olla tuossa kiristimessä. Auto A140 -98 ajettu 190 000km, eli auton arvo ei ole enää paljoa, siksi ei heti kiinnostaisi laittaa tonnia jos ei pakko.
Siksi joku viisaampi voi kertoa voinko tuon kiristimen huoletta ruuvata irti ja tarkistaa kunnon? Jarruja ja muita juttaja itse korjaíllut, mutta jakoketju/hihna juttuja ei ole ennen tullut eteen. Jään odottelemaan ammattiauttajaa

Ei täältä foorumilta voi kukaan "ammattiauttajakaan" kaukona korjata sitä telepaattisesti. Vaikea uskoa edelleenkään, että ketjusta tulis ääni, varsinkin kun on vähän ajettu ns. "mopomalli". Moniurahihnan kiristin/rullatkin voi olla susia syntyessään tai ne voi asentaa väärin, eli edelleen sieltä etsisin / vaihtaisin korjaamoa...
Mie kysäsin moniurahihnan vaihtoa Auto-Sunilta, ja kysyin samalla, josko vesipumppu kannattais vaihtaa ku mittarissa on 150 tkm. Sain vastaukseks että kannattaa vaihtaa vesipumppu ja jakoketju
Kävin eile vielä paikanpäällä utelemassa tuosta ketjunvaihtovälistä; sitä ei varsinaisesti ole määritelty, mutta noita on kuulemma menny poikki alle 100 tkm:n. Mie tulin kuiteski siihe tulokseen, että ostin samalla käynnillä Sunilta uuen hihnan ja hajonneen ohjurirullan, ja koputan puuta vesipumpun ja jakoketjun suhteen. Remonttikustannuseksi jäi näin ite asentaen 70€ 700€:n sijaan
Onko kellään kokemuksia tai varmoja kuulopuheita w168 mallissa jakoketjun katkeamisesta

Onko kellään kokemuksia tai varmoja kuulopuheita w168 mallissa jakoketjun katkeamisesta

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)