w203 kuvia - vanteet ja madallus
w203 kuvia - vanteet ja madallus
Ajattelin pyytää teitä postaamaan kuvia teidän w203:sta, erityisesti jos on erikoisempaa vannetta ja madallettu. Laittakaa vanteen ja renkaan tuumakokoja myös infoksi ja mitä alustasarjaa autossa, että tietää itse katsella sitten oikean kokoisia. Oon ostamassa ekaa w203:sta ja haluaisin nähdä vähän että minkä kokoset vanteet näyttää vielä hyviltä ilman pelkoa että joka mukulakivestä osuu lokariin..
http://www.autovelho.com/
- timbeniiranen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ma 09.02.2009 09:32
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
http://s711.photobucket.com/albums/ww113/Jollevihannes/
Autossa eibachin -35mm alusta ja vanteet 8,8*18 et 35
Autossa eibachin -35mm alusta ja vanteet 8,8*18 et 35
joskami, kyllähän mä nuo kuvat jo löysin, halusin nimenomaan niitä speksejä niiden kuvien oheen että tiedän miltä mikäkin sitten näyttää
Oon katellut tällaista vähän hillitympää korisarjaa:
http://www.redhotstyling.co.uk/mercedes ... 5_215.html
ja tällaisia 17" vanteita:
http://www.vannetukku.fi/tendenza-p-4296.html
Eibachin alustasarja vaikuttaa hyvän kuuloiselta teidän puheiden perusteella, en halua ylijäykkää vaan sellaista rentoa menoa joka toimii myös mukulakivillä rikkomatta munuaisia
[edit]
Ei nuo 18" kyllä pahalta näytä, aika vähän kumia vaan tuossa vanteen ympärillä ehkä tuo mun 17" ajatus oli sitten ihan hyvä, kun tosiaan haluan sitä mukavuutta myös? =P
Oon katellut tällaista vähän hillitympää korisarjaa:
http://www.redhotstyling.co.uk/mercedes ... 5_215.html
ja tällaisia 17" vanteita:
http://www.vannetukku.fi/tendenza-p-4296.html
Eibachin alustasarja vaikuttaa hyvän kuuloiselta teidän puheiden perusteella, en halua ylijäykkää vaan sellaista rentoa menoa joka toimii myös mukulakivillä rikkomatta munuaisia
[edit]
Ei nuo 18" kyllä pahalta näytä, aika vähän kumia vaan tuossa vanteen ympärillä ehkä tuo mun 17" ajatus oli sitten ihan hyvä, kun tosiaan haluan sitä mukavuutta myös? =P
http://www.autovelho.com/
Tuolta jotakin:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=73892
JA tuolta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=73027
Tuo Brabus jousi ja 18" vanne toimii mun mielestä hyvin. Itsekkin halusin maltillisen madalluksen enkä kivirekeä. Eibach tekee Brabukselle jouset (näin kuulin) ja hintaa tuli 100€ kotiin toimitettuna.
Ebayssä oli myynissä (halpa hinta ainakin vielä) nyt myös carlsson jousia:
http://cgi.ebay.de/Mercedes-C-Klasse-w2 ... 1|294%3A50
http://cgi.ebay.de/Carlsson-Tieferlegun ... 1|294%3A50
http://cgi.ebay.de/Carlsson-Tieferlegun ... 1|294%3A50
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=73892
JA tuolta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=73027
Tuo Brabus jousi ja 18" vanne toimii mun mielestä hyvin. Itsekkin halusin maltillisen madalluksen enkä kivirekeä. Eibach tekee Brabukselle jouset (näin kuulin) ja hintaa tuli 100€ kotiin toimitettuna.
Ebayssä oli myynissä (halpa hinta ainakin vielä) nyt myös carlsson jousia:
http://cgi.ebay.de/Mercedes-C-Klasse-w2 ... 1|294%3A50
http://cgi.ebay.de/Carlsson-Tieferlegun ... 1|294%3A50
http://cgi.ebay.de/Carlsson-Tieferlegun ... 1|294%3A50
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Taikka sitten hiukan isompaa tosin ohjelmistossa on sitten kaarien rullautusta yms puhdetta mutta, Kyllä kannatti kolmatta kesää hyvin pyöriiJolle kirjoitti:Osta 18, 17 mun mielestäni liika pieni tähän autoon...
Taakse
285x25x20
Eteen
235x30x20
Loistavat ajaa ei yhtään liian kovat, ei vetele yms olin kyllä tähän todella hämmästynyt, odotin kivi rekeä, syy saattaa olla että olen aijemmin vaihdellut renkaita ns. vakioalustaan ja korkeintaan vaihtanut jouset en iskareita
Nyt kun autossa on valmiina sportti alusta niin meiniki on ihan toinen, hyvin toimii, SUOSITTELEN.
Siinpä sitä tuoretta tunnelma kuvaa
http://img433.imageshack.us/img433/9122/imgp4520cv4.jpg
http://img250.imageshack.us/img250/2946/imgp4524da7.jpg
http://img395.imageshack.us/img395/1329/imgp4536ad9.jpg
http://img462.imageshack.us/img462/1580/imgp4539yf1.jpg
http://img284.imageshack.us/img284/5804/imgp4540bm6.jpg
http://img251.imageshack.us/img251/2258/imgp4542uv8.jpg
http://img486.imageshack.us/img486/9923/imgp4545tr4.jpg
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Mitenkäs Jolle, kuluttaako 35mm madallus vielä renkaita? Ootko säätäny kulmia?Jolle kirjoitti:Autossa eibachin -35mm alusta ja vanteet 8,8*18 et 35
Fiksua asiaa näissä linkeissä. Paljon juttua mitä ei tullut edes ajatelleeksi... Nyt kyllä mietityttää tuo madallus vielä enemmän... En mä mitään projektia oo itelleni kuitenkaan ostamassa vaan käyttöautoa
http://www.autovelho.com/
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Tuntuu niitä renkaita menevän täälläkin, mutta johtuu lähinnä omasta kaasujalastaJolle kirjoitti:Ja tosta takarenkaiden kulumisesta sitten, taitaa eerola olla ainut jolla on ollu kyseista ongelmaa ?
Täytyy tähän vielä nostaa esille se että ne renkaathan voi aina kääntää vanteella toisin päin niin saa syötyä myös sen toisen reunan...
Turha sitä on miettiä että kuluuko renkaat epätasaisesti jos madaltaa, siihen on lääkkeet olemassa.
- epäkeskopuslat
- säätötangot
- renkaiden kääntö vanteilla
- epäkeskopultille vastakkeen hitsaaminen
Ylimääräisestä camberista on omasta mielestäni ainoastaan positiivisia vaikutuksia ajettavuuteen, joten hyväksyn sisäreunojen kulumisen.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
En JANI mallttanut olla laittmattamatta kuvaa tuosta sun autosta tähändoctrine kirjoitti:Minkälaista alustaratkaisua sulla on?Jani Anttila kirjoitti:Tuntuu niitä renkaita menevän täälläkin
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Siskon mies, joka on henkeen ja vereeen automies, väitti kiven kovaan, että jos alustaa laskee niin kulmat pitäis säätää. Tuli mieleen, että kun täällä palstalla on höpisty niistä kumihärpäkkeistä siinä jousen päässä, että niitä olis eri paksuisia, niin muuttaako niiden vaihto kulmia? Meinaan kun teitä lukemalla nyt oon oppinut, että jos vaihtais siitä nelosesta (nelonen orkkis?) ykköseen, niin laskis noin 2cm, joka sekin olis kyllä parempi kuin maastoauto suurilla renkailla.
Vai onko aikuisten oikeasti tää Eibach ainoa järkevä ratkaisu, kun en halua tosiaan laskea sitä kuin tuon 2-3 cm. Orkkisiskarit vissiin kelpaa vielä, jää siis hyvin toimintavaraa vaikka Eibachin jouset sinne tyrkkäisikin? Menee muuten liian kalliiks tää säätö kun pitää ne vanteet ja renkaatkin hankkia Ajattelin tosin, että ajelen nyt tän kesän niillä mitä siinä tulee mukana ja vaihdan sitten talveksi näille vanteille jotkut talvikumit ja sitten seuraavaksi kesäksi pistän peliä kesäkuntoon, joten vähän on tosin aikaa säästää ja selvitellä asioita. -Tosin, ei sitä tiedä vaikka innostuisin tekemään kaiken tän jo tänä kesänä... =P
Vai onko aikuisten oikeasti tää Eibach ainoa järkevä ratkaisu, kun en halua tosiaan laskea sitä kuin tuon 2-3 cm. Orkkisiskarit vissiin kelpaa vielä, jää siis hyvin toimintavaraa vaikka Eibachin jouset sinne tyrkkäisikin? Menee muuten liian kalliiks tää säätö kun pitää ne vanteet ja renkaatkin hankkia Ajattelin tosin, että ajelen nyt tän kesän niillä mitä siinä tulee mukana ja vaihdan sitten talveksi näille vanteille jotkut talvikumit ja sitten seuraavaksi kesäksi pistän peliä kesäkuntoon, joten vähän on tosin aikaa säästää ja selvitellä asioita. -Tosin, ei sitä tiedä vaikka innostuisin tekemään kaiken tän jo tänä kesänä... =P
http://www.autovelho.com/
Haasteena madalluksessa se että kun ei ole automaattisesti säätyvää takapään korkeudensäätöä voi nakit ottaa kiinni jos takapaksi on täynnä vaikkapa olutta
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Noniin, nyt ollaan Saksassa majottauduttu hotelliin, huomenna heti aamusta autokappaan
Hyvin syyhyää jo sormet, kohta sitä pääsee testaamaan autobaanalle noin 600km matkan verran
Sitten taitaakin tulla paljon uusia kysymyksiä sen jälkeen millä kiusata teitä palstalaisia!
Mites, muuttaako noiden kumijuttujen vaihto kulmia mistä tossa aikasemmin oli puhe?
Hyvin syyhyää jo sormet, kohta sitä pääsee testaamaan autobaanalle noin 600km matkan verran
Sitten taitaakin tulla paljon uusia kysymyksiä sen jälkeen millä kiusata teitä palstalaisia!
Mites, muuttaako noiden kumijuttujen vaihto kulmia mistä tossa aikasemmin oli puhe?
http://www.autovelho.com/
Osta sieltä samala ne vanteet ja jouset. Ja mitä nyt kaikkea muutakin tulee mieleen!doctrine kirjoitti:Noniin, nyt ollaan Saksassa majottauduttu hotelliin, huomenna heti aamusta autokappaan
Hyvin syyhyää jo sormet, kohta sitä pääsee testaamaan autobaanalle noin 600km matkan verran
Sitten taitaakin tulla paljon uusia kysymyksiä sen jälkeen millä kiusata teitä palstalaisia!
Mites, muuttaako noiden kumijuttujen vaihto kulmia mistä tossa aikasemmin oli puhe?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Ei minullakaan enää kun maltoin nostaa autoni korkeutta hitusen. Silmämääräisesti sanoisin, että ensialkuun autoni oli vielä hitusen jäsen Jani Anttila:n nykyistä toteutustakin matalampi. Ja kun oli (lämmintä 40C varjossa ja) camberit vinkkelissä, leveänpuoleisen ja matalan takarenkaan sisäsivu kului parilla tankkausvälillä aivan sileäksi.Jolle kirjoitti:Ja tosta takarenkaiden kulumisesta sitten, taitaa eerola olla ainut jolla on ollu kyseista ongelmaa
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
muuttaa, aivan kuten kaikki madaltaminen, mutta täytyy muistaa että samoihin arvoihin ne säädetään kumin paksuudesta riippumatta. Paremmin varustelluissa autoissa tulee paksummat kumit, jotta korkeus pysyy samana kuin karvalakkimalleissa. Navigaattorit, boset ja muut härpättimet kun painaa niin täytyy kumeilla kompensoida.doctrine kirjoitti: Mites, muuttaako noiden kumijuttujen vaihto kulmia mistä tossa aikasemmin oli puhe?
Tuolla minun korkeudella ei vielä ongelmaa pahemmin ole, mutta silti sisäreuna kuluu nopeammin. Aivan kaljuksi kun sisäreunan ajaa niin ulkoreunassakaan ei enään lain sallimaa ole jäljellä.
Tuossa aikaisemmin joku kyseli että mikä alusta minulla on, niin en valitettavasti tiedä kun en ole itse laittanut. Jouset ovat mustat ja merkintöjä ei löydy, joten olettaisin niiden olevan vakiot AMG jouset, mutta toisaalta autoni on matalampi kuin esimerkiksi Jamerin C32 sedani. Onkohan kilsat tehneet tehtävänsä... Voisi olla myös C55 jouset, ne on kaikista lyhimmät mitä 203:een on saanut. Samoin jouset on jollakin tapaa "pisteytetty" varusteiden mukaan, joten ihan hyvään korkeuteen auton voisi saada ihan vehonkin osilla, mutta hirveä tutkiminen ja opiskelu.
Kerran muuten kokeilin 3 kumin tilalle kakkosta ja tipahti about sentin, nyt tuolla on kolmonen paikallaan kun kakkosella oli liian matala keulaan nähden. Edellisellä 203:lla ajelin melkein kokonaisen kesän -70mm madalluksella ilman säätöä ja takanakkeja kului kuin leipää, etupää ei ollut moksiskaan.
Sitä renkaan liikerataa kun hiukan aikaa pähkäilee niin pian hoksaa että pieni madallus ei haittaa juuri mitään, mutta kun menee tietyn pisteen yli niin kulmat menee ihan holtittomiksi.
Reilusti vaan sinne jousikauppaan, ainahan voi nimittäin käyttää C32/C55 säätöarvoja joissa on muistaakseni hitunen enempi aurausta. Pieni lisä aurauksessa kompensoi madalluksen tuomaa sisäreunan kulumista, mutta ajettavuus voi olla toinen tarina...
Takapäässä muuten -2 aseteen camber on vielä ohjearvoissa ja se on jo melkoisen reilusti.
Näistä asioista kun on niin monta mielipidettä kuin puhujaakin niin ei auta kuin KOKEILLA!
Tulipahan vaahdottua...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Munkin auto vaan parani ja jämäköityi kun jouset vaihdettiin matalempiin.Jolle kirjoitti:Tässä kun on ollu puhetta enempikin takarenkaiden kulumisesta niin miten auton madaltaminen käytännössä vaikuttaa auton ajo-ominaisuuksiin?
Oma auto ainakin muuttui huomattavasti rauhallisemmaksi ajaa jousien vaihdon jälkeen, tekeekö negatiivinen camper tämän vai mikä ihme?
Takana kului viimekesänä renkaat hetkessä. Syyks selvis nytb jousien vaihdon yhteydessä että pyöränkulmat oli ihan päinä per*että takana nimenomaan.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
On muuten aika äijää ajella baanalla 215km/h lasis kattoluukku auki ja kuunnella hyvää musiikkia samalla ku ohittelee bemareita ;D
- Nyt tuli sekin koettua
Pitää tosiaan ootella sitä verolaskua, että tiedän paljon tohon on laittaa. huollossakin pitää käyttää, määräaikaishuoltoa vaatis. Pitää pyytää samalla tarkastamaan koko auto ettei tuu yllätyksiä, tosin, tää siskon mies josta tais aikasemminkin olla puhe (vahinkotarkastaja) katto auton eikä nähny siinä mitään sanottavaa
Rakkautta ensi silmäyksellä! <3
- Nyt tuli sekin koettua
Pitää tosiaan ootella sitä verolaskua, että tiedän paljon tohon on laittaa. huollossakin pitää käyttää, määräaikaishuoltoa vaatis. Pitää pyytää samalla tarkastamaan koko auto ettei tuu yllätyksiä, tosin, tää siskon mies josta tais aikasemminkin olla puhe (vahinkotarkastaja) katto auton eikä nähny siinä mitään sanottavaa
Rakkautta ensi silmäyksellä! <3
http://www.autovelho.com/
Laitahan kuvatusta siitä vehkeestä. Ja specsejä autosta. Oliko 220 vai mikä kyseesä?doctrine kirjoitti:On muuten aika äijää ajella baanalla 215km/h lasis kattoluukku auki ja kuunnella hyvää musiikkia samalla ku ohittelee bemareita ;D
- Nyt tuli sekin koettua
Pitää tosiaan ootella sitä verolaskua, että tiedän paljon tohon on laittaa. huollossakin pitää käyttää, määräaikaishuoltoa vaatis. Pitää pyytää samalla tarkastamaan koko auto ettei tuu yllätyksiä, tosin, tää siskon mies josta tais aikasemminkin olla puhe (vahinkotarkastaja) katto auton eikä nähny siinä mitään sanottavaa
Rakkautta ensi silmäyksellä! <3
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Otin tänään Kaivopuistossa
Auto on C 180 Elegance, vuosimallia 2001 elikkäs se kahen litran vapaastihengittävä malli. Tehoa taisi olla 96kW tai jotain sinne päin. Mittarin mukaan 215km/h huiput, mutta eiköhän siinä oo se kymppi ainakin liikaa oikeaan vauhtiin. Taisi ottaa rajoittimeen lopuksi, isommilla renkailla sais siis vähän lisää (niin kuin sitä täällä pohjolassa tarvis johonkin)
Auto on C 180 Elegance, vuosimallia 2001 elikkäs se kahen litran vapaastihengittävä malli. Tehoa taisi olla 96kW tai jotain sinne päin. Mittarin mukaan 215km/h huiput, mutta eiköhän siinä oo se kymppi ainakin liikaa oikeaan vauhtiin. Taisi ottaa rajoittimeen lopuksi, isommilla renkailla sais siis vähän lisää (niin kuin sitä täällä pohjolassa tarvis johonkin)
http://www.autovelho.com/