Nopee alustus: auto on w202 220cdi '98 farkku ja ajettu 210tkm "suomiauto". Autoon vaihdettu viime syksynä pa-suodin ja keväällä o-renkaat pa-järjestelmään. Ja tietysti liekkirenkaita suuttimille ja hehkuja. Korkeapainepumppu on kostean pölyn peittämä, eli pikkusen meinaa tihkua löpö läpi kansien välistä. Kohta tiivisteiden vaihto sille.
Mitä tapahtui: Kioski toiminut ihan hyvin o-renkaiden vaihdon jälkeen. Nyt kuitenkin sammui kesken ajon. Kone oli täysin lämmennyt n. 30km ajon jälkeen. Yht'äkkiä syttyi EPC-valo ja kone sammui... moottoritiellä

No sitten: Kiroilua kuskilta. Vaimo heti kehumaan autoa. 3v poika huuteli takapenkiltä että mennään isi jo. Auto starttasi hyvin. Lähti satunnaisesti käymään ja sammui. Välillä kävi tyhjää hyvin, mutta ei kestänyt kierroksia. Välillä ei suostunut lähtemään käymään sitten oikein millään. Sen verran lupasi jotta automatiikka lopetti starttauksen. Silloin tällöin sammuessa vilautteli EPC:tä. Ei aina. Käymään kun lähti, niin aina nikottelematta ja kerrasta. Auto hinaukseen ja aina vedettiin kun vain suostui käymään. Ainakin sai laatikko ja turbiini voitelua...
Vian etsintä ja löytö: Henkinen valmistautuminen oli pumppuremonttiin. Mutta, kun yön jälkeen starttasin auton ja niin lähti käymään kuin ei olisi ongelmia ollutkaan. Ajelin verstaan pihassa ympyrää ja toimi moitteetta. Kierrättelin ja vedättelin täyskaasuvetoja, ei ongelmia. Ajoin auton sisään halliin ja nostin pellin, ah niin tuttuun, täyhuoltoasentoon. Annoin auton käydä ja renkkasin pa-liittimiä ja kiristin vähän suotimen kantta. Ei vissiin saanut ilmaa kun kerran kävi niin hyvin. Sitten aloin törkkimään sähköjä. Räpläsin liittimiä auton käydessä. Hipaisin 4-pytyn suuttimen liitintä ja kone "nytkähti". Eli vähän niinkuin bensakoneesta olis sytkä pätkässy. Tökkäsin liitintä kunnolla ja'vot. Kone sammu. Eli kuinka yksinkertaista se voikaan joskus olla. Sen liittimen kumi vaikutti turvonneelta... Varmaan aikaisemmin todella paljon vuotaneen liekkirenkaan höyryjen ansiosta tms. Mutta liitin ei mennyt kunnolla pohjaan asti. Itse vaihtelin liekkirenkaat, joten multahan se on jäänyt huonosti, mutta pysynyt höntsöllään vajaan 10tkm. Se vaan ei sitten millään pirulla enää halunnut jäädä pohjaan asti, vaikka miten putsaili liitintä ja suuttimen päätä. Eli se lukkonipsu ei vaan lukinnut liitintä, vaan jäi siihen höhölleen.
Korjaus: nippusiteillä liitin pohjaan. Nyt sit pelittää. Ens kerran liekkirenkaita vaihtaessa, vois varmaan oikein yrittää korjata liittimen. Eikse oo se öljynvaihtoväli, kun vaihdetaan myös liekkirenkaat ja hehkut ja putsataan imusarja...

Ja tosiaan jos tämmönen kirjottelu ketuttaa, niin modet saa ihan vapaasti poistaa tän... Sainpahan tilittää...