No niin, kiitoksia vastauksista. Tästä on hyvä edetä

ja laajentaa korjausta
Käytiinpä Raision Vehossa kääntymässä ja siellä ehdottelivat peräti kahta lämpötila-anturia vaihdettavaksi (yhteishinta n. 100 e). Toinen anturi kuulemma vaikuttaisi vaihteistoon ja toinen hehkujen päälläoloaikaan. Toinen olisi jossain h***tin kotelossa. Ai niin, meillä on automaattilaatikko. Unohtui mainita
Eli mittariston lämpömittari toimi aluksi, mutta pikkuhiljaa mittari on hiipunut kunnes ei jaksanut värähtääkkään edes matkan aikana.
Kuumaa ilmaa on tullut kiitettävästi, silloin kun sitä on tarvittu. Kylmää myös.
Varmuudeksi termostaatti vaihdettiin. Edellisen omistajan jäljiltä löytyi silikonia ja vanha litistynyt tiiviste. Epäilen silikoni/vanha tiiviste -yhdistelmää löytyvän muualtakin.
Meidän viton hehkutusaika lasketaan minuuteissa. Jopa 124-koppanen on nopeampi. Mielestäni hehkutusaika on pidentynyt samaan aikaan kun lämpömittari on lakannut toimimasta.
Vaihdelaatikko on kuin nuori ori, joka ottaa kierroksia silloin kun pitäisi vähentää varsinkin pienillä nopeuksilla (30-50 km/h). Onneksi naapuri ei ole ihmetellyt, että miksiköhän pistää tallaa konehuoneen puolelle kuin lähtökiihdytyksissä.
Vois olla kohta helpompi-kalliimpi viedä Veholle. Budjetti ei vaan antaisi periksi.
Korjausyhteenveto:
- 2 anturia uusiksi
- johdot uusiksi
- hehkut uusiksi
- mitä vielä?