Pitäisi saada aikaiseksi viikonloppuna vaihtaa uusi termostaatti kun minulla on samaa vikaa kuin monella muullakin CDI kuskilla, lämmöt ei nouse, paitsi apukuskilla.
En ole vielä mersun moottorin kanssa pelehtinyt enempää ja ajattelin kysyä jo etukäteen miten termostaatin vaihdon yhteydessä saadaan ilmat pois jäähdytysjärjestelmästä. Vanhassa rellussani homma toimii ilmausruuvilla, josta moottorin käydessä ilmat pikkuhiljaa tulee pihalle. Onkos tässä W203 CDI koneessa jokin vastaava systeemi, tuskin mitään automatiikkaa löytyy?
Termostaatin vaihdon jälkeinen ilmaus W203 CDI koneelle
Termostaatin vaihdon jälkeinen ilmaus W203 CDI koneelle
MB 220 CDI -04
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Ei kai tuossa kummenpaa ilmausta tarvi kuin täyttää vedellä/glyk ja puristelee vesiletkuja niin kauan kunnes pinta ei enää laske paisuntasäiliössä.
Toinen hyvä konsti on laittaa rest nappi päälle niin taukovesipumppu kierrättää nestettä moottorissa ja tuo ilmat pois.
Toinen hyvä konsti on laittaa rest nappi päälle niin taukovesipumppu kierrättää nestettä moottorissa ja tuo ilmat pois.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Jep eipä tuossa tosiaan sen kummempaa ilmausta tarvittu, säiliön kautta tuli ilmat pois mitä vaihdon aikana sinne meni.jytäkkä kirjoitti:Ei kai tuossa kummenpaa ilmausta tarvi kuin täyttää vedellä/glyk ja puristelee vesiletkuja niin kauan kunnes pinta ei enää laske paisuntasäiliössä.
Toinen hyvä konsti on laittaa rest nappi päälle niin taukovesipumppu kierrättää nestettä moottorissa ja tuo ilmat pois.
Nyt on sitten lämmöt entisen ~65 asteen sijaan ~90 astetta niinkuin pitääkin. Polttoaineen kulutus tipahti sellaisen 0,5-0,7 litraa termarin vaihdon jälkeen mikäli ajotietokoneen lukemat näyttävät saman verran väärin. Mukava kyllä kun lukema 90 kilsan suurimmaksi osaksi maantielenkin jälkeen oli 3 hengen kuormalla 4,2 litraa

Sellainen huomio vielä tuosta termarin hankinnasta, jos ette hae marmoritiskiltä niin näihin w203 CDI koneisiin on 3 erilaista versiosta termarista ja se vaihtuu suunnilleen 6/2003, 6-12/2003, 1/2004 ->. Itsellä auto on tehty tuossa 6-12/03 välillä ilmeisesti, mutta on 646 eikä 611 sarjan moottori. Ja korrekin g.48 jäähdytysnestettä lisäsin, motonetissä tais olla 6,90 tai 7,90€/l.
MB 220 CDI -04
Terve
Mistä hankit termostaatin kun foorumilla kerrotaan että tarviketermostaateissa ei ole tarpeeksi asteita. Vaihto on mullakin edessä kun lämmöt on liian alhaalla ja ei huvittais mennä marmoritiskille.
T: KK
Mistä hankit termostaatin kun foorumilla kerrotaan että tarviketermostaateissa ei ole tarpeeksi asteita. Vaihto on mullakin edessä kun lämmöt on liian alhaalla ja ei huvittais mennä marmoritiskille.
T: KK
S205 C180 TA Premium -16 Oma kulkine
W176 A180 BE A -14 Vaimon silmäterä
Ex S204 C200 T CDI BE A -12
Ex W203 C200 CDI Classic -04
Ex W203 C180 Avantgarde -01
W176 A180 BE A -14 Vaimon silmäterä
Ex S204 C200 T CDI BE A -12
Ex W203 C200 CDI Classic -04
Ex W203 C180 Avantgarde -01
Hain Vaasan Backholmilta, maksoi 45e ja 92 asteinen termari, näytti kyllä ihan vastaavalta kuin siellä ollut alkuperäinen(Behr merkkinen taisi olla), joka muuten oli 92 asteinen vaikka on Saksasta tuotu auto. Mitä viestejä täällä olen muuten katsonut, niin taitaa tuon termarin saada suunnilleen samaan hintaan marmoritiskiltäkin ja sieltä saisi ehkä ekalla kertaa oikeanKOFC kirjoitti:Terve
Mistä hankit termostaatin kun foorumilla kerrotaan että tarviketermostaateissa ei ole tarpeeksi asteita. Vaihto on mullakin edessä kun lämmöt on liian alhaalla ja ei huvittais mennä marmoritiskille.
T: KK

MB 220 CDI -04