190e bensa, sammuilee valoihin
190e bensa, sammuilee valoihin
Joo elikkä auto oli seissyt n. 1kk ja nyt vähän aikaa sitten alko tulee sellainen ongelma et valoihin tultaessa tai muutenkin kun kunnolla hidastaa, niin öljyn paineet laskee ja auto sammuu. Lähtee kuitenkin heti käyntiin avaimesta.
Ja sitten ku starttaa ihan normaalisti auton, niin pysyy hyvin tyhjäkäynnillä mut sitten ajossa se tyhjäkäynti ei tunnu pitävän..
Ja sitten ku starttaa ihan normaalisti auton, niin pysyy hyvin tyhjäkäynnillä mut sitten ajossa se tyhjäkäynti ei tunnu pitävän..
Re: 190e bensa, sammuilee valoihin
Lisäilmaluistin vois olla juntturas,Se on tyhjäkäynti moottori toiselta nimeltä.Tr3me kirjoitti:Joo elikkä auto oli seissyt n. 1kk ja nyt vähän aikaa sitten alko tulee sellainen ongelma et valoihin tultaessa tai muutenkin kun kunnolla hidastaa, niin öljyn paineet laskee ja auto sammuu. Lähtee kuitenkin heti käyntiin avaimesta.
Ja sitten ku starttaa ihan normaalisti auton, niin pysyy hyvin tyhjäkäynnillä mut sitten ajossa se tyhjäkäynti ei tunnu pitävän..
124/300E v.89
Itellä teki samoin auto 124 2,3 -89
Joten laitoin uuden virranjakajankannen ja pyörijän päällepäin kannessa ei mitään vikaa samoin pyörijä "hyvässä "hapessa" mutta kun mittasin kannennesta lähteviä nastoja kaikissa oli eri arvot pyöriä ei liioin ollut hyvässä kunnossa mitattaessa Nyt auto pelittää hyvin startit parantuneet eikä ole kertaakaa sammunut kop. kop.!!!
Joten laitoin uuden virranjakajankannen ja pyörijän päällepäin kannessa ei mitään vikaa samoin pyörijä "hyvässä "hapessa" mutta kun mittasin kannennesta lähteviä nastoja kaikissa oli eri arvot pyöriä ei liioin ollut hyvässä kunnossa mitattaessa Nyt auto pelittää hyvin startit parantuneet eikä ole kertaakaa sammunut kop. kop.!!!
Jousi oli ehjä ku nopeesti vilkasin, mutta miten te ootte ton mikrokytkimen toiminnan kokeillut? Missä se tarkalleen siel on?
Omituista ku ennen tota kuukauden seisontaa pelitti hyvin mutta nyt seisonnan aikana tullu tällänen vika.
Entäs lisäilmaluistimen kokeilu? onko jotain helpompaa kikkaa kuin repiä se pois ja puhdistaa ?
Omituista ku ennen tota kuukauden seisontaa pelitti hyvin mutta nyt seisonnan aikana tullu tällänen vika.
Entäs lisäilmaluistimen kokeilu? onko jotain helpompaa kikkaa kuin repiä se pois ja puhdistaa ?

Helposti testattavissakin jos lähipiiristä löytyy samanlainen pikkumese, ei tarvii kuin taltta/ristipää meisselin, virranjakajan kansi veke, pyörijä pois ja omaan autoon koittaa paraneeko käynti...Sergey kirjoitti:mites toi virranjakajan kansi ja pyörijä? Onko edes jotain hajua millo ne o vaihettu? Jos ei oo mitää tietoa, niin kandee vaihtaa. Moni oire häipyy sillä.
Tulpanjohdot kannattaa tarkistaa. Voi olla että ei tyhjäkäynti kierroksilla tuu täyttä powria kipinälle ja sen vuoksi sammuilee.
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
olettaen ettei ole se toinen versio jossa kansi o kii klipsuilla, erilainen tyhjäkäyntimoottori sekä ruisku (toki silti KE)eepi kirjoitti:Helposti testattavissakin jos lähipiiristä löytyy samanlainen pikkumese, ei tarvii kuin taltta/ristipää meisselin, virranjakajan kansi veke, pyörijä pois ja omaan autoon koittaa paraneeko käynti...

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Ei oo hajuakaan, mutta nehän ei montaa kymppiä maksa yhteensä.?Sergey kirjoitti:mites toi virranjakajan kansi ja pyörijä? Onko edes jotain hajua millo ne o vaihettu? Jos ei oo mitää tietoa, niin kandee vaihtaa. Moni oire häipyy sillä.
Mutta tänään sain tutkittua vielä tarkemmin tota mikrokytkintä ja noita.. noh kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa
http://img26.imageshack.us/img26/3646/28102009108.jpg
Eikö tuon vivun pitäis osua ihan tohon mikrokytkimen vipuun?
Sulla on toden näkoisesti ruiskun alla oleva palautus jousi poikki.Työnnä sormet ruiskun alle ja ...no jos siellä ei sitä ole niin et voi todentaa mutta jos käsin kääntämällä kaasu palautuu normi paikkaan mutta ilman avustusta ei niin jousi on poikki.
Tällöin kaasu läpällä oleva kytkin(EI MIKRO KYTKIN) ei tunnista että moottori ois tyhjäkäynnillä,ja ei tällöin annostele bensaa tyhjäkäyntiä vaativalla tavalla ja samalla tj-moottori ei lähde mukaaan.
Tällöin kaasu läpällä oleva kytkin(EI MIKRO KYTKIN) ei tunnista että moottori ois tyhjäkäynnillä,ja ei tällöin annostele bensaa tyhjäkäyntiä vaativalla tavalla ja samalla tj-moottori ei lähde mukaaan.
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Kuvan mukaan jousi poikki tai puuttuu kokonaan,kun vipu ei tapaa mikrokytkintä lainkaan!Eli tuon vivun pitäisi painaa jousivoimalla mikrokytkimen "liipaisinta"erillinen jousi hiukan ylä viistoon!
Aika usein jousen yläpidikeen reikä kalvautuu puhki ja jousi lentää huitsin pöpelikköön...Jousi oli KL mb huollossa Espoossa muistaakseni alta 3€..
T.Jaakko.P
Aika usein jousen yläpidikeen reikä kalvautuu puhki ja jousi lentää huitsin pöpelikköön...Jousi oli KL mb huollossa Espoossa muistaakseni alta 3€..
T.Jaakko.P
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Jousi tulee juurikin siihen logolla varustettuun vipuun,vivun toisessa päässä on pieni reikä joka todennäköisesti on kulunut pisaran malliseksi.
Siitä pitäis lähteä jousi joka suuntautuu ylöspäin kohti ilmanputsaria,pitäs löytyä oma kannake vaakstasossa,jossa siinäkin reikä kalvautunut ainakin pisaran malliseksi ellei kokonaan ole puhki...nuo kulumat voi korjailla kemppiliimalla,ellei poraa uutta viereen.....
T.Jaakko.P
Siitä pitäis lähteä jousi joka suuntautuu ylöspäin kohti ilmanputsaria,pitäs löytyä oma kannake vaakstasossa,jossa siinäkin reikä kalvautunut ainakin pisaran malliseksi ellei kokonaan ole puhki...nuo kulumat voi korjailla kemppiliimalla,ellei poraa uutta viereen.....
T.Jaakko.P
Noniin nyt tuli saatua uus jousi paikalleen, oli tosiaankin kulunut pisaran malliseks ne reiät
Noh kokeiltiin sitte ajaa n. 30min keskustassa missä on ennen sammunu n. joka kolmansiin valoihin, nyt sammu vain kerran.
Oon huomannu että kylmällä koneella ei tee tota ollenkaa, käy nätisti, vaan sitten kun on ajanut joku 20min alkaa kierrokset seilailemaan
Mitäs seuraavaks? Virranjakajan kansi + pyörijä + tulpan johdot uusiks?

Oon huomannu että kylmällä koneella ei tee tota ollenkaa, käy nätisti, vaan sitten kun on ajanut joku 20min alkaa kierrokset seilailemaan

Mitäs seuraavaks? Virranjakajan kansi + pyörijä + tulpan johdot uusiks?
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Kyllähän nuo perushuolto osat kannattaa vaihtaa,eteenkään jos ei tietoa
minkä ikäistä vermettä siellä on...aloittaisin jakajan kannesta/pyöriästä
sytkä tulpista ja ei pahitteeksi tosiaan ole vaihtaan sytytys piuhatkin samalla..
Jos tuosta ei vielä tokene niin lisäilma luisti kannattaa puhdistaa ja voidella
saataa ajoitain toimia ja ajoitain takerrella....
T.Jaakko.P
minkä ikäistä vermettä siellä on...aloittaisin jakajan kannesta/pyöriästä
sytkä tulpista ja ei pahitteeksi tosiaan ole vaihtaan sytytys piuhatkin samalla..
Jos tuosta ei vielä tokene niin lisäilma luisti kannattaa puhdistaa ja voidella
saataa ajoitain toimia ja ajoitain takerrella....
T.Jaakko.P
Mitä tulppia ootte käyttänyt? päätin vaihtaa tulpat niin vanhat oli "bosh superplus".. no ei löytyny tutusta varaosaliikkeestä noita vaan se iski käteen jotkut Bosh super 4 HR 78 ja nuo ovat nelikärkiset
Ja sitten onko noissa tulpanhatuissa joku niksi, että ne saa auki? Yleensä ollu että ihan vetämällä lähtis mutta tossa ei 2 hattua taho irtoo millään.

- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
ohanniihin olemassa ihan pihdit millä lähtee ehjänä irti johdoteepi kirjoitti:Just tämän takia samantein tulpanjohdot, ei tarvii varoa ja tulee aina vaan parempi, eikä se vaihto mitenkään vaikeudu, 5 min menee kauemmin.Whaeva kirjoitti:Vetämällä lähtee, ovat pirun piukassa. Vedä kuitenkin nätisti, halkee se kumi helposti.

ja noin vanhoihin ja tehottomalla sytytyksellä oleviin ei oikein suosittele niitä monikärki tuluppia...
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Jaahas nyt tais tämäki vika selvitä
ihmeteltiin tossa motarilla ku ei tehoja oo yhtään. no pysähdyttiin kahville, niin huomattii että etupönttö palaa n. 10cm alueelta.. no äkkiä takakontista matto ja sammuksiin. Nyt on sitte n. 10cm halkasijaltaan olevalta alueelta revenny ne "alkupellit". Perkele. Tiesin kyllä et se putki vähän pörisee mutta en nyt ihan tollasta osannu odottaa
Bensaakin tuntu syövän yllättävän paljon.
semmottii

ihmeteltiin tossa motarilla ku ei tehoja oo yhtään. no pysähdyttiin kahville, niin huomattii että etupönttö palaa n. 10cm alueelta.. no äkkiä takakontista matto ja sammuksiin. Nyt on sitte n. 10cm halkasijaltaan olevalta alueelta revenny ne "alkupellit". Perkele. Tiesin kyllä et se putki vähän pörisee mutta en nyt ihan tollasta osannu odottaa

semmottii