Korvatyynyn kannake onkelma...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Polku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ma 17.09.2007 19:37
Paikkakunta: Tampere

Korvatyynyn kannake onkelma...

Viesti Kirjoittaja Polku »

Tuossa -89 W124 sedanin dieselöinnissä on tullut tällainen onkelma eteen :? :
Eli Tarkoituksena olisi vaihtaa M103 (3,0l) OM602:seen, siten että M103:sen automaattilaatikko jäisi tuolle OM602:selle. Mutta ongelmaksi on nyt muodostunut se että kummankaan moottorin korvatyynyn kannakkeiden kanssa moottori ei asetu oikein vaihdelaatikkoon nähden. Korjautuisiko tuo ongelma OM602:sen automaatti version korvatyynyjen kannakkeilla vai tarvitaanko tuohon vielä joitain muita kikkoja?

Niin vielä selvennyksenä sanotaan, että operaationa on siis vaihtaa hyväkoriseen -89 300E automaattiin läpimädän, mutta hyvä tekniikkaisen -86 250D manuaalin moottori...

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen :)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Välttämättä kellään ei ole kokemusta tuosta mutta mittaa laatikon edestä mitta nyky ja ex laatikon korrvaan tai laatikossa olevaan kiinnikkeeseen. mihin tulee taka kiinnike.
Tai mittaa laatikon kiinnikkeen pituus eroa poikkisuunnassa.
Jos eroa ei synny vaativan verran mitä kone huutaa etu kiinnikkeistä niin oisko niin että joutuis ite tekemään korvan?
Jokos se motori yritti olla jo paikallaan?
Katso kumpi ensin ois hyvällä kohdalla.? Kone nyky kiinnikkeellä vai laatikon pää nyky kiinnikkeellä.?
Voikos moottorin korvassa olla etäisyys eroa entiseen/toiseen?
Toivottavasti saat selvän.
:lol:
h.hartikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
Paikkakunta: 08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

ei taida olla eroa om602 manuaalin ja automaatin korvissa..
om602 ja 601 on samoilla korvilla..
jääkö motti liian eteen vai taakse?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

4-5sylinterisellä koneella pitää vaihdelaatikkoa siirtää edemmäs. Kuutosessa kun laatikko on muita malleja taaempana.

Siellä on laatikon takakannakeelle paikat edempänäkin.
Kardaania pitää jatkaa tai hommata viissylinterisen automaatin kardaani.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Mika.T kirjoitti: Siellä on laatikon takakannakeelle paikat edempänäkin.
Tai sitten vaatii toisenlaisen laatikon kannatinpalkin.
Avatar
Polku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ma 17.09.2007 19:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Polku »

h.hartikainen kirjoitti:ei taida olla eroa om602 manuaalin ja automaatin korvissa..
om602 ja 601 on samoilla korvilla..
jääkö motti liian eteen vai taakse?
Liian eteen jää omillaan ja kuutosen korvatyynyn kannakkeilla näyttäisi menevän väärään asentoon... :b
Mika.T kirjoitti:4-5sylinterisellä koneella pitää vaihdelaatikkoa siirtää edemmäs. Kuutosessa kun laatikko on muita malleja taaempana.

Siellä on laatikon takakannakeelle paikat edempänäkin.
Kardaania pitää jatkaa tai hommata viissylinterisen automaatin kardaani.
Mites tuon kuutos dieselin korvatyynyn kannakkeet, voisivatko ne auttaa? Vai heittäisikö niidenkin kanssa liikaa?
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Laatikkoa siirrät vaan sen noin 5cm eteen päin alkaa kiinnikkeet käymään :shock:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
h.hartikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
Paikkakunta: 08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

eikö 603:sen korvakot ajais saman asian?
Avatar
Polku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ma 17.09.2007 19:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Polku »

Miten tuosta kardaanista, riittääkö, että hommais vain sen 250D:n automaattilaatikon pään pätkän, vai onko kannattavampi vain suosiolla hommata koko sopiva kardaani?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Polku kirjoitti:Miten tuosta kardaanista, riittääkö, että hommais vain sen 250D:n automaattilaatikon pään pätkän, vai onko kannattavampi vain suosiolla hommata koko sopiva kardaani?
Koko kardaani on hyvä hommata. Se kun on tasapainotettu kokonaisena.
Avatar
Polku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ma 17.09.2007 19:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Polku »

Tuo 250D automaatin kardaani ei sopinut tuohon bensan automaatin perään. Bensan kardaanin rihlat ovat isommat kuin dieselin... Varmaan tästä pitäisi jatkaa tuon bensa version kardaania, mutta missä tuota kannattaisi Tampere, Lahti, Jyväskylä akseleilla kysellä ja mitäköhän tuo mahdollisesti kustantaa?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tai vaihtaa laatikkoon sopiva kolmihaara.
Vastaa Viestiin